Kaip pasirinkti vasarines padangas visureigiui, SUV tipo automobiliui?

Vasarinių padangų įsigyjimas gali būti varginantis ir laiko reikalaujantis procesas, jei nežinote, kurios iš jų bus tinkamiausios Tavo automobiliui. Tik pažiūrėję nuspręsti, kuri iš padangų duos geriausią sukibimą, tarnaus ilgiausiai ir turės trumpiausią stabdymo kelią, daugumai iš mūsų yra neįmanoma.

Vasarinės padangos

Norint rasti savo džipui ar SUV visureigiui tinkamiausias vasarines padangas yra verta įsigilinti į jų skirtumus ir tinkamumą kiekvieno vairuotojo individualiems reikalavimams. Apie SUV vasarinių padangų skirtumus ir patarimus, kaip pasirinkti – šiame straipsnyje!

Išleisk daugiau, gauk daugiau!

Šiandien, su keliomis išimtimis, vis dar galioja nerašytas įstatymas, kad Tu gausi tiek, kiek sumokėsi. Vasarinės padangos nėra jokia išimtis – padangos, kurios turi geresnį sukibimą, ilgaamžiškumą ir kitus padangai svarbius parametrus ir kainuoja daugiau nei kitos. Tačiau, ilgainiui paprastai jos atsiperka.

REKLAMA

Padangų testavimai ya parodę, kad, pavyzdžiui, geriausios universalios padangos nudils ir reikės keisti beveik du kartus rečiau nei pigiausias tokio pačio tipo padangas. Šiuo atveju, jei brangiausias komplektas yra 2 kartus geresnis nei pigiausias, bet kainuoja 1/3 brangiau, ilgainiui išlošite! Jau nekalbant apie dinamikos ir saugumo rodiklių pagerėjimą.

Dar vienas įdomus faktas kalbant apie degalų ekonomiją, kuris yra tiesiogiai susijęs su vadinamu padangos pasipriešinimu ridai – brangesnės vasarinės padangos su žemu pasipriešinimu ridai gali sutaupyti nuo 0,3 iki 0,9 litrų 100 km, paprastam vartotojui praktiškai nebus skirtumo, bet jausis skirtumas tokiuos parametruose kaip sukibimas, valdomumas ir stabdymas. Vis dėlto, pradedant naudoti naujas, su mažesniu pasipriešinimu vasarines padangas, pradžioje degalų sunaudojimas gali nedaug padidėti tuo atveju, jei senos padangos jau buvo stipriai nusidėvėję ir jų pasipriešinimas ridai buvo tapęs minimaliu.

Keičiant vasarines padangas, automobilių gamintojai ir specialistai pataria rinktis to pačio dydžio ir tipo padangas, kokios yra buvę ant automobilio, standartiniame komplekte paliekant gamyklą. Dėl šios priežasties, jei esi patenkintas prieš tai buvusių padangų našumu, nėra būtinybės eksperimentuoti! Automobilių gamintojai neparenka atsitiktinai savo nuožiūra padangas – jos yra pritaikytos konkretiems modeliams, norint užtikrinti optimalias charakteristikas įvairiomis važiavimo sąlygomis.

Tačiau jei ankstesnių padangų, kurių našumo parametrais nebuvote patenkinti, pasirinkite tokį komplektą, kuris šiuose parametruose ypač isiskiria. Pagrindiniai vasarinių padangų našumo parametrai yra tokie:

REKLAMA
  • Sukibimas – nurodo padangos sukibimą ant šlapio kelio paviršiaus. Dalinamas į 7 klases, iš kurių A klasei yra aukščiausias sukibimo lygmuo, G klasei – žemiausias.
  • Degalų sąnaudos – nurodo padangos pasipriešinimą ridai ir degalų ekonomijos lygmenį. Dalinamas į 7 klases – A klasei yra mažiausias degalų sunaudojimas, G klasei – didžiausias.
  • Triukšmo lygis – nurodo padangos garsumą esant 80 km/h greičiui, matuojamas decibelais (dB). Kuo aukštesnis šis skaičius, tuo aukštesnis triukšmo lygis. Aukštas padangos triukšmo lygis pablogina komforto lygį automobilio salone, bei padidina bendrą aplinkos triukšmo lygį.

Vasarinės padangos džipams ir SUV tipo automobiliams skiriasi taip pat nuo jų tikslingumu, jei tiksliau, aplinkos ir kelio sąlygoms, kuriomis jos bus daugiausiai naudojamos. Nuo to taip pat priklausys, kuris iš parametrų bus svarbiausias, kuris bus mažiau svarbus padangų pasirinkime.

Vasarinės padangos

Vasarinių padangų skirstymas:

Pagal protektoriaus tipą. Priklausomai nuo kelio sąlygų ir reikalavimų, padangos tarpusavyje skiriasi pagal protektoriaus raštą. Protektorius galima skirstyti į tris tipus ir kiekvienam iš jų yra savo privalumai ir trūkumai.

  • Simetriškas protektorius – padangos protektoriaus išorinis ir vidinis kraštas yra vienodas, tai yra – simetriškas.

Privalumai: ilgesnis tarnavimo laikas, mažesnis nudilimas, puikus vairavimas kelyje, važiavimo komfortas, ekonomiškumas.

Trūkumai: sumažintas pasipriešinimas akvaplaningui, vidutiniai valdymo rodikliai.

  • Asimetriškas protektorius – padangos protektoriaus išorinis ir vidinis kraštas skiriasi, yra asimetriškas.

Privalumai: žemas triukšmo lygis, padidintas pasipriešinimas akvaplaningui, padidintas stabilumas.

REKLAMA

Trūkumai: elastingi šonų kraštai, mažesnis degalų taupymas, trumpesnis tarnavimo laikas.

  • Orientuotas arba kryptinis protektorius – padangos protektorius skirtas konkrečiai sukimosi krypčiai.

Privalumai: puikus valdymas, padidintas pasipriešinimas akvaplaningui, geras sukibimas su šlapiu keliu, nuspėjama automobilio reakcija greito važiavimo sąlygomis.

Trūkumai: mažesni ekonominiai rodikliai, mažesnis atsparumas smūgiams, greitesnis nusidėvėjimas.

Pagal kelio sąlygas

Padangos besikeičiančioms važiavimo sąlygoms. Atsižvelgiant į palyginti didelį svorį ir visus varomus ratus, specialiai vasarines padangas džipams ir SUV tipo automobiliams dedasi rečiau nei ant lengvųjų mašinų ir dažniau pasirenka būtent universalias padangas. Jos puikiai atlieka savo funkciją kaip vasarinės padangos ir yra tinkamos, ir vidutinėms žiemoms, jei tik keliai nėra stipriai apsnigti ir apledėję. Tipiškos šio tipo padangos yra su T greičio ženklu, nurodančiu, kad jos skirtos greičiui iki 190 km/h.

Kai kurie universalių padangų modeliai, kurie skirti sportiškiems SUV tipo automobiliams, yra ir su H ir V greičio žymėjimais, leidžiantiems su šiomis padangomis važiuoti atitinkamai 200 ir 240 km/h greičiu. Šios padangos užtikrina puikų sukibimą su sausu keliu, tačiau dėl mikštesnės gumos sudėties jos gali greičiau nudilti.

Padangos

Didelio našumo paieškose

Ultra High Performance (UHP) arba “labai didelio našumo” vasarinės padangos džipams ir SUV tipo visureigiams yra sukonstruotos taip, kad užtikrintų saugumą ir didelį našumą esant dideliam greičiui ir dinamiškui važiavimo stiliui. Šios vasarinės padangos paprastai naudojamos didelio galingumo SUV mašinoms, kur stabdymo, pagreičio ir valdymo reikalavimai nedaug atsilieka nuo sportinių sedanų ir kupe automobilių. UHP vasarinės padangos užtikrina maksimalų sukibimą ant sauso kelio ir jų standžios šonų sienelės nepasiduoda deformacijai staigiuose posūkiuose. Šių padangų pagrindiniai minusai yra jų kietumas, kuris sumažina važiavimo komfortą ir turi trumpesnį tarnavimo laiką.

REKLAMA

UHP vasarinės padangos džipams ir SUV tipo automobiliams pažymėtos W,Y ir Z ženklais, kurie reiškia, kad jos skirtos didesniems važiavimo greičiams, kurie siekia

250 km/ h. Galvojant apie šiuos greičius džipams arba SUV tipo automobiliams, kyla klausimas ar jis tikrai yra būtinas, tačiau šio našumo rezervas yra jaučiamas jau važiuojant pagal įstatymą leidžiamais geičiais, suteikiant žymiai geresnį sukibimą lenkiant ir stabdymo metu.

Pasirink atitinkamo greičio indekso padangas!

Jei džipas ar visureigis gamykloje buvo aprūpintas S ar T greičio universaliomis padangomis (atitinkamai 180 ir 190 km /h), įmanoma įsigydami kitą komplektą norėsite kartelę pakelti su H ar V indeksu didelio našumo padangomis, kad pagerintumėte savo automobilio sukibimą ir valdymo parametrus. Šis žingsnis yra logiškas ir neabejotinai teisingas, tačiau atkreipkite dėmesį, kad šios padangos greičiau dils ir joms bus prastesnis našumas prie žemesnės temperatūros.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų