Seimo Biudžeto ir finansų komitetas trečiadienį pritarė Energetikos komisijos vadovo „valstiečio“ Virgilijaus Poderio pasiūlymui neapmokestinti automobilių naudojamų gamtinių dujų akcizu.

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Komiteto posėdyje dalyvavęs energetikos viceministras Vidmantas Macevičius teigė, kad šiuo metu gamtinėms dujoms, kurios naudojamos kaip variklių degalai, taikomas 23,60 euro už vieną megavatvalandę produkto akcizų tarifas. O tai –2,5 karto daugiau nei Europos Sąjungos vidurkis.

Kaip pavyzdį jis pateikė, kad privačiam transportui dabar kubinis metras dujų Lietuvoje kainuoja 0,95 Eur, tuo tarpu Lenkijoje – 0,50 Eur, o Latvijoje – 0,52 Eur.

Finansų ministerijos atstovė įvertino, kad šio akcizo atsisakymas Lietuvos biudžetui atsieitų apie 100 tūkst. eurų .

Pagrindinis argumentas – taršos mažinimas

Teikiant tokį pasiūlymą argumentuota, kad gamtinės dujos (įskaitant biodujas) yra viena iš švariausių aplinkosauginiu aspektu šiuo metu naudojamų degalų rūšių transportui, kurių vartojimas turėtų būti skatinamas. Tikinama, kad didėjantis gamtinių dujų (įskaitant biodujas) vartojimas transporto sektoriuje sąlygotų šio kuro kainos mažėjimą, esamos gamtinių dujų infrastruktūros (gamtinių dujų tinklų, suskystintų gamtinių dujų terminalo) efektyvesnį išnaudojimą ir plėtrą, paskatintų vietinę, gamtinių dujų kokybės reikalavimus atitinkančių, biodujų gamybą bei naujų darbo vietų kūrimąsi.

REKLAMA

„Tikslas, kad kuo daugiau žmonių naudotų tas dujas, nes toks kuras daug mažiau taršus. Jei norime paskatinti naudoti kurą, kuris dvigubai mažiau taršus nei dyzelinas, tada reikia tam sąlygas sudaryti. Antras žingsnis, jei turime transporto priemonių daugiau naudojančių gamtines dujas, tada galime naudoti ir biometano dujas šiam tikslui. Biometanas, biodujos išvalytos iki gamtinio dujų švarumo bus pumpuojamos į tą patį dujų tinklą. Tai dar vienas tikslas – mes žalėjame“, – kalbėjo V. Macevičius.

Tiesa, skaičiai naudojančių šiuo metu tokio tipo kurą švelniai tariant – neįspūdingi. Tokį kurą galima užsipilti tik 7 dujų kolonėlėse, didžiausia – Vilniuje. Šiuo metu šias dujas naudojama apie 400 tarpmiestinių autobusų Vilniuje, Elektrėnuose, Kaune, Šiauliuose. Taip pat du sunkvežimiai bei praeitų metų duomenimis, apie 50–60 asmeninių automobilių.

„Akcizą panaikinus, be abejonės, tarpmiestinių autobusų kaina mažėtų, būtų tarša mažesnė. Ir tokių privačių automobilių daugėtų, nes šiai dienai Estija skatina daug labiau. Tai jei atsiras daugiau tokio transporto, negalima skaičiuoti, kad tai bus praradimai biudžetui“, – sako jis.

Kodėl tiek nedaug automobilių naudojančių šį kurą? Pasak V. Macevičiaus įsidiegti tokį dujų balioną nėra pigu.

„Įprastai yra suskystintos naftos dujos ir slėgis 16 barų tik, kaip raudonas dujų balionas, o šitoms dujoms reikia 250 barų slėgio bei kompresoriaus, kad tą slėgį pasijungus prie dujotiekio pripumpuotum. Tai čia investicija didesnė“, – tv3.lt teigia V. Macevičius.

REKLAMA

100 tūkst. eurų mažinant taršą nėra daug

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas teigia, kad 100 tūkst. eurų praradimai biudžetui atsisakant šio akcizo nėra dideli pinigai. Tiesa, jeigu būtų didžiulis poveikis ir automobilių parkas, naudojantis tokį kurą, pradėtų plėstis, sprendimą reikėtų ir vėl peržiūrėti.

„Jei plėstųsi automobilių parkas, ypač privačių automobilių parkas, tai tuomet jų daugiau būtų naudojama, bet kadangi dabar nėra daug naudotojų, tai papildomas to parko dydis neatneštų nuostolių, nebent persiskirstytų vairuotojai iš vienos kuro rūšies į kitą. Tada nenaudojant kitos kuro rūšies ir nemokant akcizo bei atitinkamai PVM nuo akcizo būtų didesni praradimai. Tai mes paliekam Vyriausybei stebėti tą situaciją, kol kas to švaraus kuro naudojimas turėtų būti skatinamas, bet jei pradėtų plėstis, tada reikėtų vėl peržiūrėti“, – tv3.lt sako jis.

Tiesa, priešingai nei energetikos viceministras, S. jakeli8ans abejoja, kad naudojantieji tarpmiestinį transportą pamatytų kainos pokytį įsigyjant bilietėlius.

„Nežinau koks tarpmiestinio parko dydis. Priklausomai nuo to, jei plėtra būtų ir ten tokį kurą naudotų tai bilieto kaina galėtų koreguotis. Bet jei naudojamas ir vieno kuro, ir kito transportas, tai vargu ar ta kaina skirtųsi, nes autobusų parke vieninga kainodara nepriklausomai nuo to, kuri transporto priemonė kokį kurą naudoja. Bet jei toks parkas išsiplėstų tada tikimybė, kad bilietėlio kaina būtų mažinama, yra“, – svarsto Seimo narys.

Dėl šio siūlymo dar balsuos Seimas, svarstydamas Akcizų įstatymo pataisas.

Vardas
2017-11-08 15:43:56
Dujos dujinei - plytai, dyzelinas - traktoriui, benzinas - automobiliui
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
asd 2017-11-09 16:47:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nesuprantu kam daryt vien tam kad daryt. Na nuims akciza kokiu tikslu ? Kad butu maziau tarsos kad daugiau kas naudotusi dujomis ? ir tada sakinys - bet kai ims daugeti dujomis varomu auto reikes sprendima vel perziureti. Nu tai aisku kad ju dauges ir aisku kad vel bus ivestas akcizas neskris akcizosurinkimas is dyzelio ir benzo.   ATSAKYTI
Nesupratau 2017-11-08 17:35:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pritariu visapusiskai ponui Maceviciui, kad tarsa reikia mazinti (kuri Lietuvoj ir taip yra maza), bet kaip suprantu tas 100 tuks. nuostolis butu prie esamo kiekio automobiliu, o jeigu ju pasidarys 10 kartu daugiau tai jau ir mln. jau gaunasi.
Kitas aspektas jeigu zmones masiskai pereidines prie neapmokestintu duju, lygegreciai sumazes apmokestinto dyzelio vartojimas, o tai reiskia dar didesni nuostoli... todel netikiu kad sis pasiulymas bus igyvendintas.   ATSAKYTI
LK 2017-11-08 19:47:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai reikėjo straipsnį normaliai paskaityti. Jie gi sakė, kad jeigu ženkliai padidės tokiu automobiliu kiekis, tuomet tai bus peržiūrima iš naujo ir daromos korekcijos  
Vardas 2017-11-08 15:43:56
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Dujos dujinei - plytai, dyzelinas - traktoriui, benzinas - automobiliui   ATSAKYTI
tesla 2017-11-09 11:12:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
bezinas zoliapjuvei, automobiliui elektra  

Top Video

Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Neįtikėtina Algimantės kova: dvidešimtmetė net du kartus įveikė vėžį
DABAR RODOMA
Klientas nustėro: kartu su maistu – šokiruojantis radinys lėkštėje
DABAR RODOMA
„Tesla“ automobiliu į garažą važiavusi moteris nustėro: nuostoliai nejuokingi
DABAR RODOMA
Žvėriškas Sabonio pasirodymas prieš „Timberwolves“
DABAR RODOMA
Rusijos cirko pasirodymas virto tragedija: vaikai stebėjo paklaikę
DABAR RODOMA
Praeiviai nesuprato, kas vyksta automobilyje: pamatę iš arčiau – vos patikėjo
DABAR RODOMA
Moteris nežinojo, ko imtis: jos automobilyje – nemalonus radinys
DABAR RODOMA
Žiauriai nužudytos 17-metės sesuo prabilo apie lemtingus įvykius: atskleidė neviešintų detalių
DABAR RODOMA
Kamera užfiksavo mistinį vyro dingimą: spėlioja, kas ten galėjo būti
REKLAMA
Naftos telkinys (nuotr. SCANPIX)
Baltarusijai skirtas pirmasis geležinkelio sąstatas su norvegiškos naftos kroviniu šeštadienio rytą išvyko iš „Klaipėdos naftos“ terminalo, vidurnaktį jis turėtų pasiekti ...
Pigu.lt Vygintas Skaraitis/Fotobankas
Apsipirkimas internetu pastaruoju metu tapo itin populiarus, o prieš įvairias šventes sulaukia ypatingai daug dėmesio. Visgi užsakymus internetinėse parduotuvėse reikėtų ...
Televizijos žiūrėjimas (nuotr. 123rf.com)
Šį sezoną lietuviškuose TV kanaluose sumažėjo rusakalbės produkcijos, rodo laikraščio „Kauno diena“ atliktas tyrimas. Dienraščio duomenimis, penkerius metus iš eilės ...
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Nuo rugsėjo šalies profesinėse mokyklose bus steigiama 40 naujų etatų neformaliam mokymui, penktadienį pranešė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. „Tai kaip kursai ...
Išpilamas pienas (nuotr. stop kadras)
Alytaus rajono savivaldybės atrinktų ir Nyderlandų laboratorijoje ištirtų mėginių laboratorinių tyrimų rezultatai, kaip ir anksčiau atlikti Valstybinės maisto ir veterinarijos ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų