Jei laidos vedėjas Izidorius Paukštys džiūgavo tokio automobilio bandymu, tai jo kolega Paulius Garkauskas skeptiškai įvertino dabar jau retai kelyje sutinkamą legendinį šeštos kartos „Mitsubishi Lancer Evo VI“.
Kaina kelia nuostabą
„Ir taip, jis kainuoja daug. Labai daug. O ateityje matyt kainuos dar daugiau, – pastebėjo I. Paukštys. – Automobiliui buvo atlikta pilna restauracija, kas akivaizdu, kad tai pakelia jo vertę. Bet aš manau, kad galima rasti ir šiaip gerai išsilaikiusių tokių automobilių, kurių kaina tikrai nebus mažesnė.“
Kuo ypatingi?
Daugeliui „Mitsubishi“ vardas yra neatsiejamas nuo Pasaulio ralio čempionato.
Dešimto dešimtmečio pradžioje, tuometinė tarptautinė automobilių sporto federacija, oficialiai išplatino „Group A“ vardu pavadintos automobilių grupės reglamentą, kuriame buvo aiškiai parašyta: norint dalyvauti Pasaulio ralio čempionate, gamintojas turi sukurti 5000 egzempliorių, tinkamų bendro naudojimo keliams.
Būtent dėl japonų gamintojo svajonių dalyvauti automobilių sporto varžybose gimė ir pirmos kartos „Lancer Evolution“ modelis.
„Šešta „Lancer Evolution“ karta taip pat yra paskutinė iš tų kultinių kartų dėl to, kad tai buvo paskutinė karta su kuria Tommi Makinenas laimėjo pasaulio ralio čempiono titulą“, – išbandomu automobiliu žavėjosi I. Paukštys.
1999 metai – „Mitsubishi“ piko metai
Būtent 1999 metais japonų gamintojo pardavimai augo žaibišku greičiu visame pasaulyje, o automobilių sporto komanda neturėjo sau lygių. Vis dėlto, „Mitsubishi“ inžinieriai toliau tobulino savo geriausią ratuotį. Šį kartą inžinieriai susikoncentravo į įvairias smulkmenas: stabilumą, valdymo tikslumą, variklio aušinimą.
Dviejų litrų darbinio tūrio motoras pajėgdavo pasiekti 280 arklio galių ir 373 Nm sukimo momentą, kuris buvo poruojamas su itin trumpus perdavimo skaičius turinčia mechanine pavarų dėže bei kitomis inžinerinėmis gerybėmis: lengvesniais „Enkei“ ratlankiais, sportiniais „Recaro“ lopšiais ar „Brembo“ stabdžių sistema.
Šių pokyčių dėka „Mitsubishi“ iškovojo dar vieną ir, deja, paskutinį čempionų titulą. Pasikeitęs bolidų reglamentas nebuvo naudingas „Mitsubishi“, kurios inžinieriai nesugebėjo tinkamai prie jų prisitaikyti.
Plačiau apie šį retą automobilį žiūrėkite reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.
Laidą „Gazas dugnas“ žiūrėkite kiekvieną šeštadienį 10:30 val. per TV6.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!