REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis. Vieni pritaria ir tikisi taršos sumažėjimo, kiti peikia įstatymą dėl artėjančių papildomų išlaidų. Tad čia Lietuvos vairuotojus pasitinka dilema – laukti kol įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar? 

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis. Vieni pritaria ir tikisi taršos sumažėjimo, kiti peikia įstatymą dėl artėjančių papildomų išlaidų. Tad čia Lietuvos vairuotojus pasitinka dilema – laukti kol įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar? 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Transporto priemones registruojančios įmonės „Regitra“ duomenimis lietuviai vis dar yra linkę pirkti senesnius, naudotus automobilius. Naujausiais valstybinės įmonės duomenimis iki šiandien per 2019 m. įregistruota beveik trigubai daugiau naudotų (184479 vnt.) nei naujų (63052 vnt.) transporto priemonių. 

REKLAMA

Pasak „Mokilizingas“ komercijos vadovo Vaidoto Rimeikio, tikėtina, kad taršos mokesčio įstatymo projektas privers daugelį susimąstyti prieš įsigyjant transporto priemonę. 

„Senesni automobiliai yra pigesni, tačiau greičiau genda ir į aplinką išmeta daugiau teršalų, tad ir mokestis jiems bus didesnis. Dėl to vartotojai turėtų gerai apskaičiuoti, ar naujas automobilis, kuriam nebūtų visai ar būtų minimaliai taikomas taršos mokestis, visumoje nekainuotų mažiau, nei pigus ir senas automobilis, kurio nuolatinis taisymas pareikalaus daugiau išlaidų“, – įžvalgomis dalinasi V. Rimeikis. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasak V. Rimeikio, viena dažniausiai lietuvių imamų paskolų yra būtent automobiliams. Mes, kaip ir visas kitas pasaulis, norėdami įsigyti automobilį, tačiau neturėdami sutaupę reikiamos sumos, naują pirkinį perkame pasinaudoję vartojimo paskola ar lizingu. 

„Nutarus pasiimti vartojimo paskolą naujo automobilio įsigijimui nereikia turėti pradinio įnašo, o pati paskola gali būti suteikiama didesnė nei automobilio kaina. Papildoma suma gali būti skiriama, pavyzdžiui, padangoms ir automobilio remontui. Taip pat, kas neretam yra ypač svarbu, automobilis iš karto tampa žmogaus, o ne banko nuosavybe“, – sako V. Rimeikis. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Remiantis naujausiais „Regitros“ duomenimis, Lietuvos gyventojai nori prabangos, tačiau nėra linkę už ją mokėti atitinkamai. Dėl to, brangesnių ir prestižinį vardą turinčių modelių automobiliai, kaip „Volkswagen“ ar „BMW“ yra dažniau perkami naudoti. Perkant naujus automobilius vartotojai žvalgosi į „Fiat“ ar „Toytota“. 

Tačiau V. Rimeikis mano, kad įsigaliojus taršos mokesčiui vartotojų įpročiai perkant automobilius turėtų kiek pasikeisti. 

„Lygindami šių metų antrąjį ir trečiąjį ketvirtį, matome išduodamų paskolų automobilio pirkimui augimą. Tad tendencijos jau keičiasi ir paskolas intensyviau ima tiek prabangias, tiek vidutinės klasės transporto priemones perkantys gyventojai. Kadangi įsigyjant naują automobilį galima išvengti didelių išlaidų remontui ir galimiems taršos mokesčiams“, – kalba V. Rimeikis. 

REKLAMA

„Mokilizingas“ komercijos vadovas atkreipia dėmesį ir į skolinimąsi elektromobiliams. Pasak finansų eksperto, paskola tokiems automobiliams gali stipriai pakeisti skolinimosi tendencijas. 

„Kalbant apie elektromobilius, tai ką vartotojai anksčiau išleisdavo kurui, dabar išsimokėtinai įsigydami tokį automobilį, galės išleisti jo mėnesinių įmokų padengimui. Taip jie nepatirs papildomų išlaidų, kitaip tariant, vienas išlaidas pakeis kitos“, – sako V. Rimeikis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų