Naujausia automobilių mokesčio versija: tarifai gerokai mažėja

Prieš porą savaičių Seimui atmetus Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą, Seime registruotas naujo panašaus mokesčio projektas. Jame numatyta mokesčio suma būtų mažesnė nei pirminiame variante, be to, jį mokėtų mažiau transporto priemonių valdytojų.

Automobilių turgus (Fotobankas)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos nariai Valius Ąžuolas ir Agnė Širinskienė Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą. Jeigu Seimas jam pritartų, mokestis įsigaliotų nuo kitų metų pradžios.

Nuo Aplinkos ministerijos rengto ir Vyriausybės patvirtinto projekto, kuriam anksčiau Seimas nepritarė, naujas mokestis labiausiai skirtųsi tuo, kad kitąmet jį mokėti reikėtų tik už pirmą kartą Lietuvoje registruojamą automobilį.

Kitaip tariant, už jokią Lietuvoje jau esamą registruotą mašiną mokesčio mokėti nereikėtų (senesnė versija numatė mokesčio mokėjimą kaskart keičiantis automobilio savininkui).

Be to, naujame projekte siūlomi ir kitokie mokesčio dydžiai.

Minimalus mokestis dyzeliniais varikliais varomiems automobiliams, kurių CO2 emisija viršys bus nuo 116 iki 130 g/km, tektų mokėti 40 eurų mokestį – tai yra dvigubai mažiau, nei buvo siūloma anksčiau.

REKLAMA

Mažiausią mokestį – atitinkamai 20 ir 18 eurų – už naujai registruojamus dujomis ir benzinu varomus automobilius reikėtų tuo atveju, jeigu šie išmestų 131–140 g/km CO2 dujų.

Naujame įstatymo projekte taip pat sumažinti maksimalūs mokesčio tarifai. Kai CO2 dujų išmetimas viršys 300 g/km už pirmą kartą Lietuvoje registruojamus dyzelinius, benzininius ir dujomis varomus automobilius bus atitinkamai 760 eurų, 360 eurų ir 324 eurai.

Dar vienas numatytas pakeitimas yra susijęs su naujo mokesčio lėšų panaudojimu. Bent dalis į biudžetą surinktų pinigų būtų privalomai skirta Miškų sodinimo programai, kurią iki kitų metų vidurio turėtų patvirtinti Vyriausybė.

Priėmus projektą, planuojamos įplaukos į valstybės biudžetą būtų 15,7 mln. eurų kasmet.

„Bus siekiama, kad dalis šių lėšų būtų panaudota aplinkosauginiais tikslais – jomis būtų skatinamas netaršaus transporto įsigijimas, kitos oro taršos prevencijos priemonės, pavyzdžiui, ES rekomendacijose siūloma vykdyti miškų sodinimo programas, kas, be abejo, taip pat yra ilgalaikė ir pripažinta CO2 mažinimo priemonė, o be to – būtų ir tvari ilgalaikė investicija į Lietuvos rekreacinius ar medienos resursus“, – teigiama projekto aiškinamajame rašte.

Išplatintame pranešime žiniasklaidai Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas V. Ąžuolas teigia, kad mokesčio objektu pasirinktos motorinės transporto priemonės, kurios yra pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre: 

„Mokestį siūloma mokėti vieną kartą, prieš atliekant pirmąjį automobilio registravimą Lietuvoje, apskaičiuojant mokesčio dydį, mokėtina suma buvo susieta su automobilio taršumu. Kuo labiau palankus aplinkai automobilis – tuo mokestis yra mažesnis.“

Tuo matu A. Širinskienė teigia, kad LVŽS esą nuosekliai kalbėjo apie finansines priemones, skirtas skatinti aplinkai palankų elgesį.

„Pasirinktas mokesčio modelis siekia subalansuoti visų interesus: jis neuždeda nepakeliamos naštos automobilių vartotojams, kaip kad iki šiol siūlytos priemonės, o kartu asmenis ragina susimąstyti apie tai, kad jie gali rinktis mažiau taršų automobilį. Antra vertus, mokestis padės įgyvendinti „teršėjas moka“ principą  – daugiau mokės tie, kurių automobilių tarša yra didesnė, tad taip bus įgyvendinti ir aplinkosauginiai reikalavimai, kylantys iš ES teisės“, – pranešime cituojama Seimo narė.

Bet kokiu atveju, dėl naujo mokesčio projekto dar turėtų balsuoti Seimas.


Rašyti komentarą...
G
Gou
2019-11-06 11:37:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tai kokio velnio anksciau buvo sukele tokius tarifus???? Aplamai valdzios seimunu leidziamais istatymais ir ju pataisamomis jau galima abejoti ju kompitencijos trukumu kai sitaip leidziami istatymai. Neigaliuju seimas.
Atsakyti
-1

G
Gintas471
2019-11-06 12:37:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kodel mokestis skiresi jeigu tersia vinodai dyzeliniu ir benzinui varikliu
Atsakyti
-1

r
ritina
2019-11-06 13:20:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
slikstesnes valdzios dsr neteko nei matyt,nei girdet...oi kaip norite mus ubagais paverst,oi ar tai grazu
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (10)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų