Prieš porą savaičių Seimui atmetus Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą, Seime registruotas naujo panašaus mokesčio projektas. Jame numatyta mokesčio suma būtų mažesnė nei pirminiame variante, be to, jį mokėtų mažiau transporto priemonių valdytojų.

Automobilių turgus (Fotobankas)

Automobilių turgus (Fotobankas)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos nariai Valius Ąžuolas ir Agnė Širinskienė Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą. Jeigu Seimas jam pritartų, mokestis įsigaliotų nuo kitų metų pradžios.

Nuo Aplinkos ministerijos rengto ir Vyriausybės patvirtinto projekto, kuriam anksčiau Seimas nepritarė, naujas mokestis labiausiai skirtųsi tuo, kad kitąmet jį mokėti reikėtų tik už pirmą kartą Lietuvoje registruojamą automobilį.

Kitaip tariant, už jokią Lietuvoje jau esamą registruotą mašiną mokesčio mokėti nereikėtų (senesnė versija numatė mokesčio mokėjimą kaskart keičiantis automobilio savininkui).

Be to, naujame projekte siūlomi ir kitokie mokesčio dydžiai.

Minimalus mokestis dyzeliniais varikliais varomiems automobiliams, kurių CO2 emisija viršys bus nuo 116 iki 130 g/km, tektų mokėti 40 eurų mokestį – tai yra dvigubai mažiau, nei buvo siūloma anksčiau.

REKLAMA

Mažiausią mokestį – atitinkamai 20 ir 18 eurų – už naujai registruojamus dujomis ir benzinu varomus automobilius reikėtų tuo atveju, jeigu šie išmestų 131–140 g/km CO2 dujų.

Naujame įstatymo projekte taip pat sumažinti maksimalūs mokesčio tarifai. Kai CO2 dujų išmetimas viršys 300 g/km už pirmą kartą Lietuvoje registruojamus dyzelinius, benzininius ir dujomis varomus automobilius bus atitinkamai 760 eurų, 360 eurų ir 324 eurai.

Dar vienas numatytas pakeitimas yra susijęs su naujo mokesčio lėšų panaudojimu. Bent dalis į biudžetą surinktų pinigų būtų privalomai skirta Miškų sodinimo programai, kurią iki kitų metų vidurio turėtų patvirtinti Vyriausybė.

Priėmus projektą, planuojamos įplaukos į valstybės biudžetą būtų 15,7 mln. eurų kasmet.

„Bus siekiama, kad dalis šių lėšų būtų panaudota aplinkosauginiais tikslais – jomis būtų skatinamas netaršaus transporto įsigijimas, kitos oro taršos prevencijos priemonės, pavyzdžiui, ES rekomendacijose siūloma vykdyti miškų sodinimo programas, kas, be abejo, taip pat yra ilgalaikė ir pripažinta CO2 mažinimo priemonė, o be to – būtų ir tvari ilgalaikė investicija į Lietuvos rekreacinius ar medienos resursus“, – teigiama projekto aiškinamajame rašte.

REKLAMA

Išplatintame pranešime žiniasklaidai Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas V. Ąžuolas teigia, kad mokesčio objektu pasirinktos motorinės transporto priemonės, kurios yra pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre: 

„Mokestį siūloma mokėti vieną kartą, prieš atliekant pirmąjį automobilio registravimą Lietuvoje, apskaičiuojant mokesčio dydį, mokėtina suma buvo susieta su automobilio taršumu. Kuo labiau palankus aplinkai automobilis – tuo mokestis yra mažesnis.“

Tuo matu A. Širinskienė teigia, kad LVŽS esą nuosekliai kalbėjo apie finansines priemones, skirtas skatinti aplinkai palankų elgesį.

„Pasirinktas mokesčio modelis siekia subalansuoti visų interesus: jis neuždeda nepakeliamos naštos automobilių vartotojams, kaip kad iki šiol siūlytos priemonės, o kartu asmenis ragina susimąstyti apie tai, kad jie gali rinktis mažiau taršų automobilį. Antra vertus, mokestis padės įgyvendinti „teršėjas moka“ principą  – daugiau mokės tie, kurių automobilių tarša yra didesnė, tad taip bus įgyvendinti ir aplinkosauginiai reikalavimai, kylantys iš ES teisės“, – pranešime cituojama Seimo narė.

Bet kokiu atveju, dėl naujo mokesčio projekto dar turėtų balsuoti Seimas.

Gou
2019-11-06 11:37:18
Tai kokio velnio anksciau buvo sukele tokius tarifus???? Aplamai valdzios seimunu leidziamais istatymais ir ju pataisamomis jau galima abejoti ju kompitencijos trukumu kai sitaip leidziami istatymai. Neigaliuju seimas.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Lt 2019-11-07 08:27:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip su įmonių senais sunkvežimiais, kurių pilnos gatvės ? Ar tik kaip visą laiką bus skriaudžiami socialiai silpniausi. Visame pasaulyje yra prabangos mokestis, pas mus kažkaip viskas ne taip.   ATSAKYTI
Vacys 2019-11-06 13:47:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ponai seimunai, kuo kalti auto savininkai? Apmokestinkit tankus po 12 cilindru varikliai, šarvuočiai, mašinos, lektuvai, ukininkų galingiausia technika, bendrai viską kas tik gamina šilumos kalorija, kodel jiems nuolaidos, įstatymas liečia visus ar tik auto valdytojus(nuosavus), va kiek milijonų surinktumete, nereiktų nei po 1000€ duoti, kad nusipirktų didesnį laužą negu turi. Toks mano racpasiulymas, pinigai voliojasi, tik sukurkit įststymą, jus gi mokat. Su pagarba PENCYNIKAS   ATSAKYTI
Vacys 2019-11-06 13:47:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ponai seimunai, kuo kalti auto savininkai? Apmokestinkit tankus po 12 cilindru varikliai, šarvuočiai, mašinos, lektuvai, ukininkų galingiausia technika, bendrai viską kas tik gamina šilumos kalorija, kodel jiems nuolaidos, įstatymas liečia visus ar tik auto valdytojus(nuosavus), va kiek milijonų surinktumete, nereiktų nei po 1000€ duoti, kad nusipirktų didesnį laužą negu turi. Toks mano racpasiulymas, pinigai voliojasi, tik sukurkit įststymą, jus gi mokat. Su pagarba PENCYNIKAS   ATSAKYTI
ritina 2019-11-06 13:20:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
slikstesnes valdzios dsr neteko nei matyt,nei girdet...oi kaip norite mus ubagais paverst,oi ar tai grazu
   ATSAKYTI
Gintas471 2019-11-06 12:37:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kodel mokestis skiresi jeigu tersia vinodai dyzeliniu ir benzinui varikliu    ATSAKYTI
Taip 2019-11-06 13:23:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ne taršos problema. Problema kaip daugiau pinigų prisigrobti, kad ponai milijonai geriau gyventų. Kaip visi gerai žinome dyzeliai gerokai ekonomiškesni nei benzininiai tai ir suprantama kad dyzelių savininkai pirkdami kurą mokesčių valdininkijai sumoka mažiau. Va todėl dyzelius reikia labiau apmokestinti.   
Bum 2019-11-06 12:28:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kodėl niekas nekalba apie tas mašinas rekomenduojamas, kad juos nepatogios važiuoti ir kenkia stuburams    ATSAKYTI
Onautė 2019-11-06 12:09:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Durnių laivas. Tai kam dabar kertat miškus? Labanoras iškirstas. Dabar įvesit mokestį, kad sodint medžius. Didesnio absurdo neteko girdėt.   ATSAKYTI
Gou 2019-11-06 11:37:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tai kokio velnio anksciau buvo sukele tokius tarifus???? Aplamai valdzios seimunu leidziamais istatymais ir ju pataisamomis jau galima abejoti ju kompitencijos trukumu kai sitaip leidziami istatymai. Neigaliuju seimas.   ATSAKYTI
ooo 2019-11-06 12:07:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
sukele tam kad reikejo daug kam parduoti ir daug kam nupirkti:))  

Top Video

Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
REKLAMA
Pirmasis tinklo restoranas Marijampolėje
Praėjusią savaitę su „McDonald‘s“ restoranų tinklą valdančios įmonės Lietuvoje atstovais susitikusi Alytaus miesto savivaldybės vadovybė norėtų mieste atidaryti ...
Parduotuvė (Fotodiena/Arnas Strumila)
Pranešimų dėl netinkamų produktų ar kitų pažeidimų Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) užfiksuoja tūkstančius. O štai parduotuvėje ...
Padangos (nuotr. stop kadras)
Po skandalingo gaisro Alytuje – Lietuvoje kyla dar viena problema. Klaipėdoje žmonės neberanda, kur dėti nebenaudojamas automobilių padangas. Tokių atliekų surinkimo aikštelės ...
Raimondas Kuodis (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Prezidentas Gitanas Nausėda siūlo svarstyti valstybinio komercinio banko steigimo idėją. Seime skinasi kelią visa šūsnis naujų prieštaringai vertinamų mokesčių. Ar to reikia ...
Vaidas Kuliauskas, nors juda neįgaliojo vežimėliu, visą laiką randa ką veikti. (nuotr. asm. archyvo)
35-erių Vaidas Kuliauskas, nepaisant to, kad dėl patirtos sunkios traumos juda neįgaliojo vežimėliu ir sunkiai valdo rankas, visą laiką susiranda, ką veikti: verslai, darbas ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų