Vyriausybės planuojamas automobilių taršos mokestis metų pabaigoje gali suaktyvinti prekybą daugiau anglies dvideginio išmetančiais naudotais automobiliais, sako analitikai ir pardavėjai. 

Automobilių turgus (nuotr. Raimundo Maslausko)

Automobilių turgus (nuotr. Raimundo Maslausko)

Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas sako, kad didesnė prekybos banga tikėtina lapkričio-gruodžio mėnesiais. 

„Tam turėtų ruoštis pardavėjai, ypač taršesnių automobilių, nes žmonės, siekdami sutaupyti kelis šimtus eurų, suskubs įsigyti automobilį prieš Naujus metus, kad to mokesčio išvengtų“, – BNS sakė Ž. Mauricas.

Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis pritaria, kad planuojamas mokestis paveiks prekybos mastą.

Jo teigimu, įsigaliojus mokesčiui, senesnių taršesnių automobilių prekyba gali stoti.

„Jei Lietuvoje pirkti automobilį, kurio vertė, pavyzdžiui, yra 1,5 tūkst. eurų, ir tas taršos mokestis gali būti kokie 800 eurų, tai, be abejo, kad lietuvis tokio tikrai nebepirks“, – sakė V. Naujanis.

Mokės dauguma dyzelinių automobilių pirkėjų 

Aplinkos ministerija siūlo, kad mokestis būtų taikomas toms dyzelinio variklio transporto priemonės, kurių CO2 išmetimai viršija 115 gramų per kilometrą.

REKLAMA

Jei automobilis varomas benzinu ar dujomis, mokestis būtų taikomas išmetimams viršijus 130 gramų per kilometrą. 

Pasak bendrovės „AutoTyrimai“ vadovo Roberto Cickevičiaus, mokestį mokės absoliuti dauguma Lietuvoje populiarių dyzelinių automobilių pirkėjų.

„Aš manau, kad, kalbant apie dyzelinius automobilius, pateks kokie 95 proc., nes čia nepateks tik patys naujausi ir maži dyzeliniai automobiliai, kurie yra brangūs ir kurių paklausa per pastaruosius trejus metus yra smarkiai sumažėjusi“, – BNS sakė R. Cickevičius.

„AutoTyrimų“ duomenimis, tarp naujų automobilių 130 gramų CO2 emisijos ribą viršijo du trečdaliai nuo 2018-ųjų pradžios Lietuvoje registruotų naujų benzininių automobilių.

Jeigu įstatymas bus priimtas, dabartiniai taršių automobilių valdytojai neturės mokėti taršos mokesčio. Jį turės mokėti tie, kurie taršių transporto priemonių valdytojais bus tapę nuo 2020 metų.

Argumentai už ir prieš

Aplinkos ministerija tikina, kad priėmus įstatymą Lietuvoje ilgainiui sumažėtų taršių automobilių skaičius ir proporcingai padidėtų mažataršių.

Iš šio mokesčio į biudžetą tikimasi surinkti 29 mln. eurų per metus. Aplinkos ministerija siūlo, kad mokestį reikėtų mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį.

Pasak Ž. Maurico, mokestis gali paskatinti gyventojus pamąstyti apie automobilio taršą. „Ne vien tik lazdos principu formuojama nuomonė, bet taip pat ir šviečiant visuomenę ir parodant, kad jūs pirkdami tokį automobilį prisidedat prie papildomo gamtos teršimo, ir vien tai skatina domėtis. Prieš kokius 4-5 metus, apskritai kaip kriterijaus nebuvo taršos dedamosios, priešingai nei daugumoje Vakarų Europos šalių“, – sakė Ž. Mauricas.

REKLAMA

Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) ekspertė Ieva Valeškaitė sako, kad priemonės nelabai atitinka deklaruojamo tikslo.

„Nėra praktiškai tokių naujų automobilių, kurie nepapultų po tuo mokesčiu. Tai reiškia, kad tai yra praktiškai universalus mokestis visiems, perkantiems automobilį“, – BNS sakė I. Valeškaitė.

Kauno turgaus bendrovės direktorius V. Naujanis svarsto, kad nėra teisinga taršos mokestį pririšti prie techniniame pase nurodytos CO2 emisijos, nes techniškai taršesni automobiliai gali stovėti garaže ir teršti aplinką mažiau, nei tokie automobiliai, kurių tarša techniškai yra mažesnė, bet jie eksploatuojami daugiau.

Jis sako, kad žmonės taršius automobilius perka ne todėl, kad jiems nerūpi aplinka, o todėl, kad naujesnių, mažiau taršių modelių dauguma paprasčiausiai neįperka.

Janina
2019-10-04 12:56:47
Tiesiog imk ir vazinek su dviračiu, 30 km į darbą, o dar vaiką pasiimti iš ir į darželį 3 km, gal valdžia šito siekia. Ne kiekvienas gali sau leisti nusipirkti automobilį už 15000 euru, bet kam tai įdomu? Tik ne jiems.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Jonas 2019-10-04 16:33:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei turiu 3 auto tai reiškia kad važiuoja su visais iškarto ir Veršių trigubai daugiau?tada sušaudyti!   ATSAKYTI
Jonas 2019-10-04 16:25:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei su naju auto pravažiuoja per metus 30000 km o su senu 5000 km tai kas daugiau užteršia aplinka ?gal mokestis ne taip skaičiuojamas,o gal nedašunta?   ATSAKYTI
Golfukas 2019-10-04 16:04:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
kainuoja 500 euru,uz tarsa reikes moketi 1000 euru.Teisingas istatymas ar ne. Seimoriai isminciai ima pavyzdi is kitu valstybiu del mokesciu,BET PAMIRSTA,KAD ATLYGINIMAI PAGAL KITAS VALSTYBES-PASKUTINEJE LENTELES GRAFOJE .Ubagai tegul vaiksto is kaimo pas daktarus pasiremdami lazdele,kaip pokariniais metais,Musu seimo proto bokstams tas nesvarbu.   ATSAKYTI
Vasia 2019-10-04 15:24:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Valio ir vėl nauji mokesčiai taip jau buvom pasiilgę už iskastus šulinius užmiršo apmokestinti garbė mokesčiu kūrėjams.   ATSAKYTI
Algirdas 2019-10-04 15:16:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Taršos mokestis turėtų priklausyti nuo automobilio charakteristikos ir pravažiavimo atstumo - apmokestinimas apžiūros metu.   ATSAKYTI
Senienos valdytojas 2019-10-04 14:50:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Laj kura daro geresni ! Nedumis !    ATSAKYTI
Anal--itikams 2019-10-04 13:49:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Neišjudins prekybos,kas planavo važinėti, nusipirko jau vasarą. O toks mokestis, prilygstantis automobilio vertei, yra idiotų išmislas. Valstybės parama tik tiems, kurie važinėja naujesniais automobiliais ir turi pinigų, o runkeliai važinės mažiau taršiomis transporto priemonėmis-kinkomais vežimais.   ATSAKYTI
Janina 2019-10-04 12:56:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tiesiog imk ir vazinek su dviračiu, 30 km į darbą, o dar vaiką pasiimti iš ir į darželį 3 km, gal valdžia šito siekia. Ne kiekvienas gali sau leisti nusipirkti automobilį už 15000 euru, bet kam tai įdomu? Tik ne jiems.    ATSAKYTI
Liucija 2019-10-04 13:12:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Dviračio tranto irgi nepirksi o geras dviratis kainuoja tiek kiek naudotas automobilis. Matomai seimūnams tikrai pinigų neužtenka algoms :(
  
Regitra 2019-10-04 12:53:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na ka, notarams bus darbo. Vel visi vazinesime su notaro liudijimu, bet ne registracija   ATSAKYTI

Top Video

100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
Užfiksuotas šokiruojantis tėvų poelgis su kūdikiu: istorija kelia pyktį
DABAR RODOMA
Berniukas įsiuto dėl mamos poelgio – jo moralas nepaliks abejingų
DABAR RODOMA
Pikantiškas moters elgesys ant automobilio: netrukus buvo sulaikyta
DABAR RODOMA
Užfiksavo šlykšų pabėgioti išėjusios moters poelgį: paviešino, kad sugėdintų
DABAR RODOMA
Po paviešinto įrašo iš darbo mergina buvo atleista – klientai pašėlo
DABAR RODOMA
Laidotuves pertraukė netikėtumas: vyrui teko šokti į iškastą duobę
DABAR RODOMA
Išgyveno nemaloniausią incidentą lėktuve: keleivei prireikė palydovų pagalbos
DABAR RODOMA
Paviešintas įrašas, kaip siuntų darbuotojais apsimetę vyrai surišo šeimą ir ją apvogė
DABAR RODOMA
Moteris patyrė gyvenimo sukrėtimą: su taksi nevažiuos dar ilgai
REKLAMA
Eismas Andrius Ufartas/Fotobankas
Vilnius tampa vis patogesnis elektromobiliams. Mieste įjungtos 50 naujų greito įkrovimo stotelių. Tiesa, jos mokamos: elektra du-tris kart brangesnė nei namuose. Naujos ...
Eismas (Fotobankas)
„Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir yra pasirengę bet kurią akimirką siųsti kelių ...
Automobilio rakteliai (nuotr. 123rf.com)
Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį, užvedate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl ...
Jaroslav Narkevič (nuotr. Fotodiena/Justinas Auškelis)
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žada, kad iki šios Vyriausybės kadencijos pabaigos 2020 metų rudenį bus įvykdytas pažadas per 4 metus išasfaltuoti 1654 kilometrus ...
(nuotr. „Regitra“)
„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių savininkai galės rinktis net iš 45 tūkst. galimų skaičių ir raidžių kombinacijų. ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų