Vairavimo egzaminai – tarsi gyva legenda. Kiekvienas būsimas vairuotojas į juos ateina su savo išankstiniu nusistatymu bei požiūriu į egzaminuotojų vertinimą. Tai lemia iš lūpų į lūpas perduodama informacija, kuri virsta mitais, dažnu atveju neatitinkančiais realybės. Todėl „Regitros“ egzaminuotojai dalijasi informacija apie praktikos egzaminų vertinimą bei pataria, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų.

Vairavimo egzaminas (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Vairavimo egzaminas (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

„Pirmiausia reikėtų pastebėti, kad vairavimo egzamino vertinimo kriterijai nėra slapti. Juos galite rasti mūsų interneto svetainėje. Beje, čia yra ir daugiau naudingų patarimų, kurie padės sėkmingai išlaikyti egzaminus. Pavyzdžiui: virtualios vairavimo pamokos ar užduodami klausimai prieš egzaminą“, – pasakoja „Regitros“ Vilniaus filialo egzaminuotojas Edgaras Spiglazovas.

Praktikos egzamino metu gali būti fiksuojamos šios klaidos: nekritinės, specifinės pasikartojančios (šešios nekritinės klaidos, atliekant tą patį vertinamą veiksmą) ir kritinės. Tam, kad egzaminas būtų išlaikytas, galima padaryti ne daugiau kaip 8 nekritines klaidas ir nė vienos kritinės bei specifinės pasikartojančios klaidos.

REKLAMA

Nekritinės klaidos

Nekritinės klaidos – tai yra smulkesnės klaidos, kurios rodo nepakankamą įgūdžių lygį, tačiau nesukelia grėsmės kitam eismo dalyviui ir nesudaro potencialiai pavojingos situacijos. 

„Dažniausia nekritinė klaida susijusi su stebėjimu ir žvalgymusi. Taigi, žvalgymasis, žvalgymasis ir dar kartą žvalgymasis – tai pirmoji ir pagrindinė taisyklė kelyje. Apskritai, būtina nuolat stebėti aplinką, nes kartais net ir 2 sekundės situaciją gali pakeisti iš esmės. Kuo daugiau žvalgysitės – tuo daugiau matysite, o kuo daugiau matysite – tuo saugiau važiuosite“,  – sako Aidas Urbonas, kuris būsimus vairuotojus egzaminuoja „Regitros“ Kauno filiale.

Pasak Aido, naujuose automobiliuose dažnai būna įdiegtos pagalbinės saugumo sistemos: galinio vaizdo kameros, parkavimo ar aklosios zonos davikliai, susidūrimo kaktomuša įspėjimo sistema bei kt. Šios sistemos – puikus pagalbininkas vairuotojui, tačiau jos nesuteikia teisės mažiau žvalgytis bei stebėti veidrodėlius.

Posūkio signalai – dar vienas dalykas, į kurį būtina atkreipti išskirtinį dėmesį. Posūkių signalų rodymas yra tarsi kalbėjimas su kitais eismo dalyviais. Jais mes įspėjame apie ketinimus ir apie būsimus veiksmus eisme. Dažniausia pradedančiųjų vairuotojų klaida – posūkio signalų nerodymas prieš pradedant važiuoti, sustojant ar apsisukinėjant.

„Dar viena dažna nekritinė klaida, kurią daro pradedantieji vairuotojai – netinkamas greičio pasirinkimas. Egzaminui turime tik valandą. Taigi, per ribotą laiką mes turime įvertinti, ar būsimas vairuotojas geba tinkamai valdyti automobilį bei reaguoti į eismo situaciją ne tik judėdamas labai lėtai, bet taip pat ir važiuodamas kartu su srautu, didžiausiu leistinu greičiu. Kitaip tariant, egzamino metu prašome važiuoti ne tik ne per greitai, bet ir ne per lėtai, jei to nereikalauja eismo sąlygos“, – teigia egzaminuotojas.

REKLAMA

Kritinės klaidos

Na, o dabar apie kritines klaidas. Jeigu nekritinės klaidos nesukelia grėsmės kitiems eismo dalyviams, tai kritinės – atvirkščiai. Be to, jos gali trukdyti tinkamai ir saugiai valdyti transporto priemonę. Viena iš dažniausiai pasitaikančių nekritinių klaidų per egzaminą įvyksta artėjant prie pėsčiųjų perėjų.

„Visi žinome, jog pėstieji – pažeidžiamiausia eismo dalyvių grupė. Būtent pėsčiųjų perėjose nutinka skaudūs eismo įvykiai, todėl itin svarbu ugdyti įprotį kiek įmanoma anksčiau pastebėti pėsčiuosius. Egzamino metu pasitaiko atvejų, kai būsimi vairuotojai važiuodami per pėsčiųjų perėją arba pro kitą automobilį neįsitikina, jog nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti. Todėl, jei pamatėte, kad prie pėsčiųjų perėjos stovi žmogus, pristabdykite, o privažiavus, jei reikia, sustokite“, – sako egzaminuotojas Edgaras.

Anot egzaminuotojo, neretai būsimi vairuotojai netinkamai taiko ir važiavimo pirmumo taisykles: „nupiešus tą pačią sankryžą ant popieriaus lapo ir paklausus, kas per sankryžą važiuos pirmas, didžioji dalis atsakytų teisingai. Nepaisant to, įgytas teorines žinias ne visada tinkamai pritaiko praktikoje“, – teigia egzaminuotojas.

 

Petras
2019-09-24 14:36:12
Bet seip tiesa sako nes mano dauguma draugu yra susikirte per pereja nes privaziuoja su dviraciu ir nenulipa o tu prie pat jos buni o dar kai masinu pristatyta buna tai isvis. Ir visada tu kaltas busi nes tu turejei ivertinti salygas.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Erika 2019-10-30 20:50:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Yra lb. gerų instruktorių, bet yra ir "blogiukų". Paskutinį kartą susidūriau su "blogiuku" .Kad ne išlaikysiu, jau supratau, vos įsėdųsi į automobilį. "Gerbiamojo" nuotaika dvelkė net automobilio salone. Sėdėjo it karalius su karūna. Replikų negailėjo, dar nepradėjus važiuoti. O aš, ir taip , jaudulio atsikratyti negaliu, o čia dar nepatenkintas instruktorius kelia balsą.Galima juk kalbėti ir žmonių kalba. Taisyklėse rašoma : vairuotojas neturi patirti streso būdamas už vairo. Tai kodėl, tamstos, taip elgiatės?Norite pasipelnyti, ar pasijusti KARALIAIS?    ATSAKYTI
Aurimas 2019-09-27 15:04:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Vakar laikiau antra karta vairavimo egzamina ir toje pacioje vietoje vaziuodamas 50 gavau kritine klaida nes per letai, nes toje vietoje greitis rybojamas iki 70 km/h. Pirma kart lakant toje vietoje vaziavau 60 ir egzaminuotojo teigimu ( kito) jau virsijau greiti. Manau, kad dalis kalbu visdelto teisingos. Pinigaujasi.   ATSAKYTI
La vairuotojas 2019-09-25 15:04:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Regitroi dirbantiems reik būti nors biški zmonem tada ir nesusimąsto daugkas   ATSAKYTI
nerijus 2019-09-25 09:06:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Išlaikiau iš ketvirto karto,tuose egzaminuose kur neišlaikiau galiu kaltinti tik savo žioplumą.Kada egzaminuotojas mane gyrė kad aš puikiai vairuoju(aš taip nesijaučiu)supratau kokio lygio žmonės ateina laikyti egzaminų.Taigi šiuo atveju tikrai ne valdžia ir korupcija kalta...   ATSAKYTI
Darius 2019-09-25 01:21:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Vaziuot i kota sali geriau laikytis nes korupcija regitru toke didele kad jau akis bado...    ATSAKYTI
Gervuogė 2019-09-26 13:24:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Blogam šokėjui ir kiaušiniai maišo.  
Lidija 2019-09-24 15:46:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Laikiau prieš daug metų bet tokio lygio kaip Mažeikiai nesu nei mačius nei girdėjus visi po 3-4-5 ar daugiau kartų laiko kai kitur tokio bardako nėra gal čia iš aukšiau nuleista kad neišlaikytų   ATSAKYTI
Ramunė 2019-09-26 10:43:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Aš prieš du metus laikiau vairavimo egzaminą Alytuje ir neišlaikiau.Antram kartui užsiregistravau Mažeikiuose, nes ten buvo laisvų vietų ir išlaikiau,nors to miesto visiškai nepažįstu,pasisekė,bet manau,kad neblogai vairuoju,todėl išlaikiau.
  
Petras 2019-09-24 14:36:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Bet seip tiesa sako nes mano dauguma draugu yra susikirte per pereja nes privaziuoja su dviraciu ir nenulipa o tu prie pat jos buni o dar kai masinu pristatyta buna tai isvis. Ir visada tu kaltas busi nes tu turejei ivertinti salygas.    ATSAKYTI
Tiesa 2019-09-24 12:35:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
-10
Niekad negirdejau kad zmones del pesciuju nepraleidimo neislaikytu. Jau labiau susikirsi pagal egzaminuotojo sistemos duota sukta uzduotele.   ATSAKYTI
Piktas 2019-09-24 17:58:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O as ir neislaikiau per pestyji, nes man atrode, kad neis o kai pravaziavom ir praejo, ir instruktorius kritine parase, o ir neskubejau....  
Vaida 2019-09-25 10:17:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Taip netgi per staigus stabdymas kai pestysis lyg is niekur isdygsta kritine klaida vadinama.... taippat calytuvai per velai isjunkti ir klaida bet nekritine  
Augis 2019-09-26 18:30:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Rimtai netgi dėl valituvu išjungimo rašo klaida?  

Top Video

Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
DABAR RODOMA
Linksmos sesučių Emilijos ir Martynos pamokos, kaip kepti pyragą
DABAR RODOMA
„X faktoriaus“ dalyvės istorija: juodžiausios mintys ir netikėtai užklupusi sėkmė
DABAR RODOMA
Mikutavičius atskleidė, kokios aistros verda „X faktoriaus“ užkulisiuose
REKLAMA
Kelias Vilnius - Kaunas (nuotr. Fotodiena.lt)
Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus reikalavimus. Eismo sąlygas pagerins skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos ...
Vairuotojo dilema: laukti kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar?
Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis. Vieni pritaria ir tikisi taršos sumažėjimo, kiti peikia įstatymą dėl ...
Automobiliai (nuotr. stop kadras)
Jau po poros mėnesių planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis gali būti kitoks nei planuota. Tiesa, pokyčiai į gerą vairuotojams. Siūloma už taršų automobilį mokėti ...
Vilniaus savivaldybė (nuotr. Fotodiena.lt)
Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. eurų vertės Liepkalnio–Žirnių sankryžos rekonstrukcijos sutartį su ...
T. Narbuto gatvės eismo schema
Dėl vykdomos paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos Vilniuje laikinai keičiasi eismo organizavimas T. Narbuto gatvėje. Skiriamojoje juostoje įrengus techninę darbų zoną, nuo ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų