Šaltiniai: į Lietuvą atgabenta užteršta nafta iš Rusijos

Lenkijos kapitalo naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį – jį birželio pabaigoje tiesiai į geležinkelio cisternas iškrovė „Klaipėdos nafta“, o ne bendrovei priklausantis Būtingės naftos terminalas, per kurį „Orlen Lietuva“ importuoja žaliavą Mažeikių naftos perdirbimo gamyklai.

Degalinė (nuotr. stop kadras)

Portalo vesselfinder.com duomenimis, su Liberijos vėliava plaukiojantis tanklaivis „Mendeleev Prospect“ į Klaipėdą iš Lenkijos Gdansko uosto atplaukė birželio 29 dieną. BNS žiniomis, tai buvo vienintelis žalią naftą į Klaipėdą birželį atplukdęs tanklaivis.

Nei „Orlen Lietuva“, nei „Klaipėdos nafta“, nei „Lietuvos geležinkeliai“ nekomentuoja, kam krovinys buvo skirtas ir kokią naftą jis gabeno.

„Reuters“ birželio pabaigoje skelbė, kad į „Mendeleev Prospect“ Rusijos Ust Lugos uoste Suomijos įlankos pakrantėje pakrauta chloro junginiais užterštos naftos. Nerasdamas pirkėjo, norinčio priimti krovinį, tanklaivis prie Gdansko uosto stovėjo nuo balandžio 27 dienos.

REKLAMA

Apie tai, kad birželį pirmą kartą tanklaivis atgabeno žaliavos vienai iš regiono naftos perdirbimo gamyklų, „Klaipėdos nafta“ pranešė praėjusią savaitę, tačiau įmonės atstovai nesutiko atskleisti, kam ji skirta. BNS šaltiniai patvirtino, kad krovinys nugabentas į Mažeikius, o ne kitai „Klaipėdos naftos“ klientei – Mozyrio naftos perdirbimo gamyklai Baltarusijoje.

„Klaipėdos nafta“ taip pat pranešė, kad priimant krovinį terminale panaudota reta krovos schema, kai nafta iš laivo perkrauta tiesiai į geležinkelio cisternas.

„Orlen Lietuva“ BNS atsisakė komentuoti, ar įsivežė naftos per „Klaipėdos naftą“ ir kokios buvo tokio sprendimo priežastys.

Anot „Reuters“, siekiant parduoti užterštą naftą ir išvengti didėjančių nuostolių dėl tanklaivių prastovų, ji siūloma su 10-15 JAV dolerių nuolaida nuo 65 dolerių už barelį kainos. Tipinio „Suezmax“ tanklaivio atveju nuolaidos dydis siekia apie 10-15 mln. JAV dolerių.

Tačiau, pasak „Reuters“, iki šiol Europoje užterštą naftą sutiko priimti vos kelios gamyklos – neoficialiais agentūros duomenimis, Ispanijos „Repsol“, Švedijos „Preem“ ir Suomijos „Neste Oil“, iki birželio 25 dienos įsivežusios apie 600 tūkst. tonų šios naftos. Birželio 25 dieną Europos vandenyse buvo keturi tanklaiviai, įskaitant „Mendeleev Prospect“, su užteršta nafta, tačiau jų skaičius dar galėjo keistis, nes krovinį atsisakius priimti Kinijos gamykloms, bent dalis joms skirtos naftos buvo grąžinama į Europą.

„Reuters“ teigimu, norint perdirbti chloro junginiais užterštą naftą, ją reikia atskiesti gera nafta, kartais vieną užterštą barelį sumaišant su 20 geros naftos barelių. Dėl to užterštos naftos perdirbimas gali užtrukti keletą mėnesių.

Dienraštis „Verslo žinios“ gegužę skelbė, kad „Orlen Lietuva“ atsisakė Būtingės terminale priimti du nešvarią rusišką naftą gabenusius tanklaivius. „Orlen Lietuvos“ vadovas Michalas Rudnickis dienraščiui tuomet tvirtino, kad Mažeikiuose gaminami naftos produktai yra švarūs, kokybiški ir atitinka visus reikalavimus.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų