Tai didelis teisinis smūgis svarbioje antimonopolinėje byloje prieš technologijų milžinę, galintis pakeisti šio sektoriaus veiklą ateityje.
Apygardos teismo teisėjas Amitas Mehta nustatė, kad „Google“ turėjo monopoliją paieškos ir tekstinių reklamų srityje dėl išskirtinių platinimo susitarimų, dėl kurių ji tapo „numatytuoju“ pasirinkimu, žmonių greičiausiai naudojamą įrenginiuose.
„Atidžiai išnagrinėjęs ir įvertinęs liudytojų parodymus ir įrodymus, teismas daro tokią išvadą: „Google“ yra monopolininkė ir veikė kaip monopolininkė, kad išlaikytų savo monopolinę padėtį“, – rašė A. Mehta savo nuosprendyje.
Antimonopolinis teismo procesas, kuriame JAV prokurorai ir keliolika valstijų bylinėjosi su „Google“, baigėsi gegužę.
„Ši pergalė prieš „Google“ yra istorinė Amerikos žmonių pergalė, – sakė JAV generalinis prokuroras Merrickas Garlandas (Merikas Garlandas). – Nė viena bendrovė, nesvarbu, kokia didelė ar įtakinga, nėra viršesnė už įstatymą.“
„Google“ apskųs nuosprendį, teigia jos pasaulinių reikalų prezidentas Kentas Walkeris (Kentas Volkeris).
Jis pažymėjo, kad A. Mehta padarė išvadą, jog „Google“ yra kokybiškiausia paieškos sistema, ypač mobiliuosiuose įrenginiuose.
„Atsižvelgdami į tai ir į tai, kad žmonės ieško informacijos vis įvairesniais būdais, planuojame pateikti apeliacinį skundą, – sakė K. Walkeris. – Vykstant šiam procesui, mes ir toliau sieksime kurti produktus, kurie žmonėms būtų naudingi ir patogūs naudoti.“
Dar neaišku, kokias teisių gynimo ar žalos atlyginimo priemones teisėjas galėtų nustatyti šioje byloje.
„Google“ pralaimėjimas paieškos sistemos antimonopoliniame procese gali būti labai svarbus, priklausomai nuo teisių gynimo priemonės“, – sakė bendrovės „eMarketer“ vyresnioji analitikė Evelyn Mitchell-Wolf (Evelin Mičel-Vulf).
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!