Prieš kelias dienas iš Roterdamo Baltijos jūros link pajudėjęs „Nord Stream“ dujotiekio tiesimo laivas „Castoro 6“ („Castoro Sei“) šiandien sėkmingai praplaukė vartus į Baltijos jūrą - Didžiojo Belto tiltą, jungiantį Danijos salas Zelandiją (rytuose) ir Fiūną (vakaruose).
Tokio dydžio laivas pirmą kartą įplaukė į Baltijos jūrą, kurioje plaukios apie 2 metus ir nuties didžiąją dalį „Nord Stream“ gamtinių dujų vamzdyno, kuriuo bus transportuojamos dujos iš Rusijos į Europą.
Vienu įspūdingiausių Europoje įvardijamas Danijos Didžiojo Belto tiltas yra beveik septynių kilometrų ilgio ir kerta sąsiaurį 65 metrų aukštyje. Pro jį yra praplaukęs didžiausias pasaulyje kruizinis laivas, todėl plukdant „Castoro Sei” nereikėjo imtis papildomų atsargumo priemonių: tarp aukščiausios laivo vietos ir tilto buvo apie 30 metrų atstumas.
„Nord Stream“ dujotiekiu gamtinės dujos į Europą turėtų būti pradėtos tiekti nuo 2011 metų. Dujotiekio tiesimo darbai prasidės Švedijos išskirtinėje ekonominėje zonoje, apie 60 km nuo Gotlando salos. Nuo šios vietos „Castoro Sei“ laivas lėtai judės link Suomijos įlankos, kasdien nutiesdamas 2,5 km vamzdyno.
Laivo darbas jūroje yra labai kruopščiai suplanuotas. Abu lygiagretūs 1224 km ilgio vamzdynai bus sudaryti iš betonų padengtų 100 tūkst. vamzdžių atkarpų, kurių kiekviena sveria 25 tonas. Siekiant užtikrinti nenutrūkstamą dujotiekio tiesimą, papildomas laivas nuolat pristatys vamzdžių į „Castoro Sei“. Šio laivo denyje 12 metrų ilgio vamzdžių atkarpos bus sutvirtinamos tarpusavyje, o sujungimai kruopščiai patikrinami. Laivui judant, sujungti vamzdžiai bus lėtai nuleidžiami į jūros dugną.