Daugiau konsultacijų šiuo klausimu šalys ketina surengti Vašingtone kitą savaitę. „Abi šalys apsikeitė informacija apie rimtas augančias grėsmes“ aviaciniam saugumui ir požiūrį kovoje su jomis“, – teigiama bendrame pranešime.
Jame taip pat nurodoma, kad šalys aptarė „esamus aviacinio saugumo standartus ir nustatymo galimybes-, o taip pat saugumo priemonių tobulinimą, „susijusį sy dideliais elektroniniais prietaisais rankiniame bagaže“.
Tuo tarpu BBC skelbia, kad Vašingtonas ir Briuselis atsisakė planų įvesti draudimą orlaivių salonuose vežti nešiojamuosius ir planšetinius kompiuterius ir skrydžiams iš Europos į Ameriką. Esą ketinama imtis kitų priemonių aviaciniam saugumui užtikrinti, tačiau tokios priemonės neįvardijamos.
Dėl tokio sprendimo labiausiai apkrautame pasaulio oro kelionių koridoriuje kiltų logistinis chaosas. Tarp Europos ir Šiaurės Amerikos kasdien atliekama po daugiau kaip 400 skrydžių ir šiuo koridoriumi kasmet keliauja po daugiau kaip 65 mln. žmonių, įskaitant nemažai verslininkų, kuriems reikia elektroninių įtaisų, kad jie galėtų dirbti ir skrydžio metu.
Šiuo metu galiojantis draudimas – o jis buvo nustatytas kovo mėnesį – taikomas maždaug 50 skrydžių per dieną iš 10 miestų, daugiausia Artimuosiuose Rytuose.
Oro vežėjai sako, kad draudimas bus nustatytas, tik neaišku kada, tuo tarpu Europos Sąjungos pareigūnai yra sunerimę, nes nori daugiau sužinoti apie naujas grėsmes ir sutrikimus, kuriuos gali sukelti toks draudimo išplėtimas.
Taip pat kyla klausimų, ar saugu krovinių skyriuje vežti daug elektroninių įtaisų su ličio baterijomis, kurios, kaip žinoma, gali užsidegti.
Ekspertai sako, kad bombą orlaivio salone yra lengviau pagaminti ir reikalinga mažesnė sprogstamoji galia, palyginti su ta, kurią atlaiko krovinių skyrius. Be to, krovinių skyriuje gabenamo bagažo tikrinimui paprastai naudojamos sudėtingesnės technologijos, palyginti su rankinio bagažo tikrinimu.
Ekspertai taip pat sako, kad pradinis draudimas buvo skirtas tik tam tikroms šalims, nes įranga, kurią jos naudoja rankinio bagažo tikrinimui, nėra tokia veiksminga kaip JAV naudojami įrenginiai.
Kovo mėnesį nustatytas draudimas keleiviams į orlaivio saloną įsinešti didelius elektroninius įtaisus labiausiai smogė Artimųjų Rytų oro vežėjams.
Didžiausia Artimųjų Rytų oro bendrovė „Emirates“ anksčiau šį mėnesį pareiškė, kad jos pelnas praėjusiais finansiniais metais sumažėjo daugiau kaip 80 proc. ir tai, be kita ko, lėmė elektronikos orlaiviuose draudimas.
Pasak įmonės, šis draudimas daro tiesioginį poveikį kelionėms į JAV. Be to, oro vežėja nusprendė kai kuriems keleiviams skrydžio metu nemokamai skolinti nešiojamuosius kompiuterius, dėl to padidėjo jos išlaidos.