Maskvos eismo kamščiai – žinomi visame pasaulyje. Ekspertų teigimu, šią problemą galėtų sumažinti 6 ar 7 kartus didesni mokesčiai vairuotojams.
Maskvos eismo kamščiai yra vieni didžiausių pasaulyje ir valstybei kasmet kainuoja beveik 40 milijardų rublių (1,3 milijardų dolerių), praneša „RIA Novosti“.
Centrinėse miesto gatvėse per piko valandas malasi apie 400 tūkst. automobilių. 16-kai milijonų Maskvos gyventojų tenka 3 milijonai automobilių, transporto priemonių skaičius mieste kasmet auga.
„Automobilis yra nuosavybė, o kiekviena nuosavybė reiškia, kad už ją reikia prisiimti atsakomybę“, – teigia Maskvos Transporto ir susisiekimo instituto vadovas Alexandras Sarychevas.
Jis siūlo atkreipti dėmesį į Japonijos ir Kinijos pavyzdžius. Šiose valstybėse norintys užregistruoti savo automobilius vairuotojai privalo išsipirkti ir stovėjimo vietas.
Nuolatinis stovėjimo vietų trūkumas Maskvos mieste rodo, kad vairuotojai yra priversti automobilius palikinėti tam nepritaikytose vietose: ant šaligatvių, pėsčiųjų perėjose, pagrindinių kelių šalikelėse. Piko valandomis dėl tokių savavališkų veiksmų gatvių spūstys smarkiai padidėja.
Naujasis Maskvos meras Sergejus Sobianinas pažadėjo išspręsti miesto spūsčių problemą. Meras ketina padidinti stovėjimo vietų skaičių, tobulinti viešojo transporto sektorių, gerinti susisiekimo pagrindiniais keliais situaciją.
Prezidentas Dmitrijus Medvedevas prižadėjo asmeniškai stebėti, kaip yra sprendžiama transporto kamščių problema. Anksčiau prezidentas yra teigęs, kad ši problema bus geras išbandymas miesto valdžiai, norint įrodyti savo galimybes gerai dirbti ir Maskvą padaryti pasaulio finansų centru.