„Facebook“ panorėjus gali klausytis visų žmonių pokalbių, tikina ekspertas. Šio socialinio tinklo programėlė galimai turi funkciją klausytis, ką kalba žmogus.
Patys „Facebook“ atstovai, anot leidinio, pripažįsta, kad programėlė „klausosi kas vyksta aplink“, tačiau tik tam, kad „suprastų“ ko žmonės klausosi ar žiūri ir rekomenduotų apie tai parašyti.
Įtarimai „Facebook“ dėl reklamos duomenų rinkimo
Ši funkcija žinoma jau kelerius metus, tačiau neseniai komunikacijos profesorė Kelli Burns iš South Florida universiteto atkreipė dėmesį į tai, kad įrankis gali būti naudojamas ne tuo tikslu, o siekiant iš žmonių pokalbių suprasti, kokią reklamą jiems galima būtų pritaikyti.
Jos teigimu, norėdama išbandyti, ar tai iš tiesų tiesa, ji kažkurį laiką kalbėjo tam tikra tema telefonu ir tuomet programa pradėjo rodyti reklamas šia tematika.
Profesorė neneigė, kad reklaminiai pasiūlymai galėjo pasirodyti ir dėl to, jog ji tuo pat metu internete ieškojo tais pačiais raktažodžiais paremtų dalykų, tačiau vis tiek ji mano, kad toks įmonės elgesys nebūtų stebėtinas.
„Facebook“: yra paprastesnių būdų surinkti informaciją apie vartotoją
„Facebook“ tikina, kad gandai dėl „balso sekimo“ yra nepagrįsti. Bendrovės teigimu, programėlė iš tiesų renka informaciją apie vartotoją ir „klausosi“ audio pokalbių, tačiau šie du dalykai nėra siejami tarpusavyje.
Bendrovės atstovai „The Independent“ leidiniui užtikrino, kad telefono mikrofonas nėra naudojamas jokiam reklamos poreikio formavimui.
Daugelis telefonų ar papildomų programėlių leidžia reguliuoti, kurios kitos aplikacijos gali naudoti, pavyzdžiui, mikrofoną, todėl apriboti „Facebook“, ar kitos programos prieigą neturėtų būti sunku. Tačiau eilinis vartotojas dažnai nekreipia dėmesio į telefono saugumo parametrus, kas leidžia įvairioms programoms itin įvairiems tikslams rinkti asmeninę informaciją.