Pasak Kinijos Nacionalinio statistikos biuro, pirkimų vadybininkų indeksas (PMI) – svarbus gamyklų našumo rodiklis – sausį sudarė 49,2 punkto. Tai kiek didesnis įvertis, palyginti su 49 punktais gruodį, tačiau jis vis vien nesiekia 50 punktų ribos, kuri skiria ekspansiją nuo traukimosi.
Paskutinį kartą mėnesinis gamyklų aktyvumo įvertis Kinijoje augo rugsėjį, kai PMI sudarė 50,2 punkto. Sausio įvertis yra 0,1 punkto mažesnis, nei 49,3 punkto susitraukimas, kurį prognozavo „Bloomberg“ apklausti analitikai.
Kinijos atsigavimas po COVID-19 pandemijos stringa, fiksuojant silpstantį vartojimą ir mažėjantį verslo pasitikėjimą. Optimizmą taip pat temdo užsitęsusi krizė nekilnojamojo turto sektoriuje, kuris ilgą laiką buvo gyvybiškai svarbus augimo variklis, taip pat augantis jaunimo nedarbas ir kiniškų prekių paklausą smukdantis pasaulinis sulėtėjimas.
Pastaraisiais mėnesiais pinigų politikos formuotojai paskelbė apie tikslines priemones bei didelę vyriausybės obligacijų emisiją, skirtą padidinti išlaidas infrastruktūrai ir paskatinti vartojimą.
Rezultatai kol kas yra nevianareikšmiški. Per pastaruosius 10 mėnesių PMI teigiamą teritoriją pasiekė tik vieną kartą.
„Ekonominis postūmis išlieka prislopintas“, – trumpame pranešime pažymėjo „Pinpoint Asset Management“ prezidentas ir vyriausiasis ekonomistas Zhiwei Zhangas.
„Vyriausybė nenori skatinti vartojimo fiskalinių subsidijų keliu“, – pridūrė jis.
2023 m. valstybės bendrasis vidaus produktas (BVP) išaugo 5,2 proc. ir pasiekė 126 trln. juanių (16,3 trln. eurų).
Tai didesnis augimas, lyginant su 3 proc. ekspansija 2022 m., tačiau tai taip pat buvo silpniausi rezultatai nuo dešimtojo dešimtmečio, neatsižvelgiant į pandeminius metus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!