• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Komisija pasiūlė priimti direktyvą, kuri palengvintų didžiausią pavojų keliuose sukeliančių pažeidėjų teisminį persekiojimą. Siūloma įdiegti technines ir teisines priemones, kurios padėtų nustatyti ir nubausti vairuotojus, padariusius pažeidimus kitoje ES šalyje. Tai pagerintų Europos kelių eismo saugumą ir paveiktų tiek tranzitu vykstančių, tiek vietos vairuotojų elgesį.

REKLAMA
REKLAMA

„Kelių eismo saugumas rūpi visiems piliečiams; tai vienas Europos Komisijos prioritetų. 2001 m. užsibrėžta per dešimt metų perpus sumažinti žūstančiųjų keliuose skaičių. Norint tai įgyvendinti, šiandien reikia dėti dar daugiau pastangų. Pasiūlytoji direktyva yra itin svarbi Europos kelių eismo saugumui gerinti priimtų priemonių dalis“, – teigė už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Jacques‘as Barrot.

REKLAMA

Šiuo metu vairuodamas kitoje Europos Sąjungos šalyje registruotą transporto priemonę kelių eismo pažeidimą padaręs vairuotojas baudžiamas labai retai, nes nėra galimybių nustatyti jo tapatybę ar patikrinti adresą, kuriuo įregistruota transporto priemonė. Nebaudžiamumas ne tik kelia grėsmę kelių eismo saugumui –diskriminuojami vietos pažeidėjai, kuriems sankcijos taikomos.

REKLAMA
REKLAMA

Europos Komisija nori įdiegti sistemą, kuri palengvintų pavojingiausius pažeidimus padariusių vairuotojų teisminį persekiojimą už nacionalinių sienų ribų. Europos elektroninių duomenų mainų tinklas suteiks galimybę siųsti eismo pažeidimų protokolus į užsienį. ES valstybės pirmiau turės imtis reikiamų administracinių priemonių, tačiau palyginti su esamu neelektroniniu dokumentų tikrinimu tvarka taps paprastesnė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siūloma direktyva bus taikoma už keturių rūšių kelių eismo taisyklių pažeidimus: greičio viršijimą, vairavimą neblaiviam, važiavimą neprisisegus saugos diržų ir važiavimą degant raudonam šviesoforo signalui. Dėl šių pažeidimų kyla daugiausia eismo įvykių ir keliuose žūva daugiausia žmonių – beveik 75 %.

REKLAMA

Nuo 2001 m. ES kelių eismo saugumo tikslas – per dešimt metų perpus sumažinti žūstančiųjų keliuose skaičių. 2001 m. 27 šalių, kurios šiandien yra ES narės, keliuose žuvo 54 000 žmonių. 2007 m. pirmąkart žuvusiųjų keliuose skaičius nustojo mažėti ir siekė 43 000. Tiek žmonių žūtų, jei kiekvieną savaitę Europoje įvyktų po penkias vidutinio dydžio keleivinių lėktuvų katastrofas. 2001–2007 m. žuvusiųjų sumažėjo 20 %, nors užsibrėžtam 2010 m. tikslui pasiekti būtų reikėję 37 %.

2003 m. spalio mėn. Komisija priėmė rekomendaciją dėl eismo taisyklių taikymo kontrolės gerosios patirties (2004/345/EB). Patirtis parodė, kad rezultatų vien neprivalomo pobūdžio priemone pasiekti nepavyko. Galiojantys dvišaliai valstybių susitarimai tik retais atvejais davė reikiamą poveikį. Įdiegus veiksmingą pažeidėjų teisminio persekiojimo už nacionalinių sienų ribų sistemą, kelių eismo įvykiuose žūstančiųjų skaičius galėtų gerokai sumažėti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų