Briuselyje susitinkantys ES gynybos ministrai pritarė virtinei projektų, kurių tikslas nuo 2020 metų pradėti bepiločių lėktuvų „Medium Altitude Long Endurance“ (MALE) kūrimą.
Valstybių ir vyriausybių vadovai oficialiai šiems projektams turėtų pritarti kitą mėnesį įvyksiančiame ES viršūnių susitikime dėl bendradarbiavimo gynybos srityje.
„Jeigu Europa tikisi išlaikyti strateginį pajėgumą, šalys privalo pragmatiškai sutelkti savo gebėjimus ir veiksmus“, – sakė Prancūzijos gynybos ministras Jeanas-Yves‘as Le Drianas (Žanas Ivas Le Drianas) po derybų.
Jis pasveikino „bepiločius lėktuvus naudojančių šalių klubą“, kurio narės bendradarbiaus organizuodamos pratybas, vykdydamos testavimą, logistiką, priežiūrą ir su šiais lėktuvais susijusius ateities projektus.
Kol kas šiam „klubui“ priklauso septynios šalys: Prancūzija, Vokietija, Graikija, Italija, Nyderlandai, Lenkija ir Ispanija.
Tuo tarpu Europos gynybos agentūra dirbs prie bendro investavimo programos bepiločių lėktuvų panaudojimui kariniams ir civiliams tikslams, tokiems kaip pasienio kontrolė, gaisrų gesinimas ir aplinkos stebėsena.
ES šalys dabar naudojasi Izraelyje ir JAV pagamintais kariniais bepiločiais lėktuvais, tačiau negali jų skraidinti Europos oro erdvėje.
Europos aeronautikos, gynybos ir kosminių technologijų korporacija EADS, Prancūzijos „Dassault Aviation“ ir Italijos „Finmeccanica“ birželio mėnesį pasisiūlė bendradarbiauti MALE kūrimo programoje, jeigu jai pritartų atskirų šalių vyriausybės.
ES ministrai taip pat paragino bendradarbiauti vykdant įvairius projektus, susijusius su degalų atsargų papildymu ore, po to, kai per NATO vadovaujamą kampaniją Libijoje 2011 metais ES šalys buvo visiškai priklausomos nuo Jungtinių Valstijų lėktuvų, galinčių ore papildyti naikintuvų degalų atsargas.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.