Atostogautojams, kiekvieną vasarą užtvindantiems Europos Sąjungos (ES) kelius, turėtų pagelbėti naujausios technologijos. Tikimasi ne tik sumažinti nelaimių kelyje skaičių, bet ir efektyviai išspręsti transporto kamščių problemą.
Europos Komisijos sprendimu, dalis radijo diapazono visoje Europoje bus skirta naujai komunikacinei sistemai, padėsiančiai automobiliams ir eismo kontrolės centrams efektyviau bendrauti tarpusavyje.
Automobiliuose įmontuoti prietaisai laiku perspėtų vairuotojus apie priešakyje įvykusią avariją arba padidintą riziką kelyje. Eismo kontrolės centrai turėtų galimybę operatyviai skelbti informaciją apie transporto kamščius ir siūlyti alternatyvius maršrutus. „Turėtume nepamiršti, kad europiečiai 24 proc. viso važiavimo laiko praleidžia kamščiuose. 2010 metais su tuo susijusios papildomos išlaidos gali siekti net 80 mlrd. eurų“, - teigė ES informacinės visuomenės komisarė Viviane Reding. „Akivaizdu, kad laiko taupymas naudojant pažangią transporto priemonių komunikacijos sistemą reiškia ir pinigų taupymą.“
2006 metais visos ES keliuose žuvo daugiau nei 42 tūkst., o buvo sužeista net 1,6 mln. žmonių. Kiekvieną dieną Europos keliuose transporto kamščiai vidutiniškai nutįsta daugiau nei 7500 kilometrų.
Komisijos sprendimu, 27 ES šalių vyriausybės per artimiausią pusmetį turi paskirti kuriamai sistemai 30 MHz spektrą 5,9 GHz dažnyje. Tai turėtų duoti naują postūmį automobilių gamintojų ir telekomunikacijų bendrovių bendradarbiavimui. Tikimasi, jog naujoji sistema bus parengta naudoti per keletą artimiausių metų.
Panašios komunikacijos sistemos neseniai buvo pradėtos kurti ir JAV bei Japonijoje, skelbia „EU Observer“.