Europos automobilių gamintojai turėtų laikytis savo įsipareigojimų gaminti tokius naujus automobilius, kurių išmetamosiose dujose būtų vis mažiau anglies dvideginio, primenama Europos Komisija (EK) trečiadienį skelbiamame pranešime apie Europos automobilių pramonės perspektyvas.
EK pranešimas, už kurį atsakingas EK viceprezidentas Giunteris Verheugenas, prižiūrintis Europos pramonę, vėluoja pora mėnesių, nes ieškoma kompromiso su gamintojais, pranešė Lietuvos radijas.
Praėjusį rugsėjį paskelbti EK ketinimai įteisinti gerokai griežtesnę - 120-ties gramų kilometrui išmetamų CO2 dujų - normą naujų automobilių varikliuose, sukėlė didelį automobilių gamintojų, pirmiausia automobilių gigantės Vokietijos, nepasitenkinimą.
Gamintojai sako, jog sutikus su EK siūloma norma ir iki 2012 metų ją priėmus, tokie ekologiški automobiliai pabrangtų maždaug 2-4 tūkst. eurų.
Pramonininkai EK siūlo ne spausti gamintojus, o geriau pasidomėti kitomis taršos mažinimo alternatyvomis: vartojant alternatyvius degalus, keičiant vairavimo įpročius, gerinant kelius, tobulinant šviesoforų koordinavimą.