REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Norvegijos karinių technologijų kompanija „Nammo“ ketina sukelti revoliuciją artilerijoje. „Nammo“ ką tik užbaigė pirmąją savo tiesiasrovių reaktyvinių variklių bandymų fazę. Šie varikliai padės padidinti efektyvų artilerijos pabūklų veikimo nuotolį ir sviedinių greitį.

Norvegijos karinių technologijų kompanija „Nammo“ ketina sukelti revoliuciją artilerijoje. „Nammo“ ką tik užbaigė pirmąją savo tiesiasrovių reaktyvinių variklių bandymų fazę. Šie varikliai padės padidinti efektyvų artilerijos pabūklų veikimo nuotolį ir sviedinių greitį.

REKLAMA

NASA tiesiasrovį reaktyvinį variklį (ang. ramjet) kadaise vadino „idealiu sprendimu viršgarsiniams ar hipergarsiniams skrydžiams“. Tokio tipo varikliai ypač gerai tinka artilerijos sviediniams, tačiau jie yra pakankamai sudėtingi, o sviediniai, žinoma, yra vienkartiniai, todėl toliau pirminių bandymų ši technologija anksčiau nepasistūmėjo.

Kita vertus, tiesiasrovius reaktyvinius variklius anksčiau naudojo ne vienas orlaivis – „Hiller Hornet“ sraigtasparnis, „Lockheed D-21“ dronas, eksperimentinis „Nord 1500 Griffon“ ir dar ne vienas kitas. Šie reaktyviniai varikliai yra ypatingi tuo, kad nenaudoja įprasto mechaninio oro kompresoriaus. Vietoje to, jie naudoja įprastai natūraliai skrydžio metu priešais orlaivį (ar artilerijos sviedinį) susidarančią aukšto slėgio zoną. Pirmyn dideliu greičiu judantis kūnas suspaudžia priešais save esantį orą, o tiesiasrovis reaktyvinis variklis, vaizdžiai tariant, jį įsileidžia vidun, sumaišo su degalais ir panaudoja kaip kurą.

REKLAMA
REKLAMA

Kadangi tiesiasroviui reaktyviniui varikliui reikalingas tas aukšto slėgio oras, jis negali būti naudojamas orlaiviui išjudinti. Jei lėktuvas turėtų tik tokio tipo variklį, jis net negalėtų pajudėti nuo angaro – tiesiasrovis reaktyvinis variklis privalo judėti, kad veiktų. Todėl tokio tipo varikliai puikiai tiktų artilerijos sviediniams.

REKLAMA

Artilerijos sviedinį galima paleisti kitais būdais (įprastu užtaisu), o tuomet jis galėtų nuskrieti naudodamas savo tiesiasrovį reaktyvinį variklį. Tokia amunicija, žinoma, būtų pakankamai brangi, tačiau šiuolaikinė karyba jau yra labai brangi. Tokie sveidiniai galėtų nuskrieti toliau, pasiektų didesnį greitį, tačiau tuo pat metu nebūtų raketiniai.

Raketiniai varikliai turi su savimi pasiimti deguonies šaltinį ir yra dar sudėtingesni už tiesiasrovius reaktyvinius variklius. Kadangi tiesiasrovis variklis kvėpuoja oru, jam nereikia jokio papildomo deguonies šaltinio ir ta erdvė gali būti panaudota sprogstamajam užtaisui ar papildomam kurui. Pasak „Nammo“, tokie sviediniai nedaug skirtųsi nuo dabartinių.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesiasroviai reaktyviniai varikliai galėtų pakeisti ir raketas. „Nammo“ teigia, kad pakeitus „Evolved Sea Sparrow“ (ESSM) raketos variklį tiesiasroviu reaktyviniu varikliu, efektyvus jos veikimo nuotolis išaugtų nuo 50 iki 400 km. „Nammo“ jau ėmėsi šio projekto.

„Nammo“ jau išbandė naujuosius tiesiasrovis reaktyvinis variklius – pirmoji bandymų fazė apėmė 150 skrydžių. Kita fazė – tokio variklio sumontavimas 150 mm artilerijos sviedinyje. Tai sumažins efektyvaus užtaiso dydį, bet turėtų žymiai padidinti sviedinio skrydžio nuotolį ir greitį, todėl tokia amunicija bus taiklesnė, sunkiau neutralizuojama priešo žvalgybos.

Šaltinis: www.technologijos.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų