„Tikrai būna tų juodų dienų, momentų ir situacijų, tačiau pasipyksti, išsiaiškini ir plauki toliau. Mūsų filosofija tokia, kad kiekviena diena yra kita diena, tad viską pamiršti ir toliau lenktyniauji“, – po finišo teigė „Arabela-Auga“ kapitonas Raimondas Šiugždinis.
Ši komanda ketvirtadienį dvejose priešvėjinėse-pavėjinėse lenktynėse užėmė trečiąją bei antrąją vietas ir bendroje didesniųjų jachtų B grupės įskaitoje šiuo metu užima aukščiausią – dešimtą – poziciją iš Lietuvos komandų. Nepaisant to, R. Šiugždinis pripažįsta, kad šioje grupėje su jais besivaržančios jachtos – didesnės, greitesnės ir pajėgesnės.
„Iš tikrųjų labai sudėtinga šitose sportinėse distancijose su jais lenktyniauti, nes tie laivai aiškiai greitesni, aštriau plaukia į vėją. Galima tik bėgti nuo jų ir mėginti plaukti savo plaukimą. Šiandien abu kartus startavom pirmi ir tai leido mums kiek ilgiau išsilaikyti, kad jie nedengtų mums vėjo. Tačiau paskui vis tiek jie pasiveja ir ima maišyti, tada turi rizikuoti, plaukti į kitą pusę nei tau reiktų, nes jie tave dengia ir vien dėl to žymiai daugiau pralošinėji“, – apie komplikuotas sąlygas didesniųjų jachtų grupėje pasakoja R. Šiugždinis.
Pirmose vakar dienos lenktynėse juos nuo pirmos vietos skyrė 30 sekundžių, antrose – 21 sekundė.
Taip pat šioje grupėje besivaržanti kapitono Sauliaus Pajarsko vadovaujama „Rhino“ komanda užima 11 vietą, o jachtos „Keturi vėjai“ (kpt. Radvilas Janulionis) komanda – 15 vietą.
Mažesniųjų jachtų C grupėje kol kas aukščiausią poziciją išlaiko kapitono Tauro Rymonio vedama jachtos „Dia“ įgula. Jie ketvirtadienio lenktynėse finišavo 5 ir 7 pozicijose ir bendroje įskaitoje šiuo metu yra šešti.
Taip pat šioje grupėje besivaržanti jachtos „Idefix“ (kpt. Tomas Barakauskas) komanda užima 10 vietą, jachtos „TeKyla“ (kpt. Algirdas Žižys) – 13, „Nida III“ (kpt. Arūnas Burkšas) – 14, „Tango 2“ (kpt. Aidas Narbutas) – 22 vietas.
„Labai daug to skaičiavimo po lenktynių. Atrodo, lyg gerai plaukei, bet perskaičiavus rezultatą pagal ORC formulę atsirandi ne tokioj vietoj, kaip tikėjais ir norėjai. Reikia su sekundėmis kovoti“, – apie ORC formato specifiką ir iššūkius dalinasi „Nida III“ kapitonas Arūnas Burkšas.
Pasak jo, nemaža dalis konkurentų iš kitų šalių iš tiesų labai daug investavę į laivus, kad šie būtų kuo konkurencingesni ne tik ant vandens, bet ir perskaičiuojant rezultatą ant kranto. Tam kai kurie specialiai stato ar modifikuoja laivus, ruošiasi ištisus metus. Tad įgulos meistriškumas ne viską lemia – gali plaukti puikiai, tačiau jei techninės laivo galimybės neleidžia plaukti atitinkamu greičiu, kovoti su konkurentais sunku.
Čempionate komandų laukia dar dvi dienos lenktynių – šiandien jos startuoja dar vienose ilgesnėse navigacinėse lenktynėse, o rytoj, paskutinę čempionato dieną, susirungs dar dvejose priešvėjinėse-pavėjinėse lenktynėse.
Europos ORC jūrinio buriavimo čempionatas vyksta Alandų salose, Suomijoje, rugpjūčio 12-18 dienomis. Sekti rezultatus galima paspaudus ČIA.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!