Pirmojo „The Ocean Race Europe“ etapo sąlygos parodys, ką „Ambersail-2“ iš tiesų sugeba

Gegužės 29 d. popietę Lietuvai atstovaujanti „Ambersail-2“ įgula paliko Lorjano krantus ir, buriuodama lenktyniniu režimu, per Biskajos įlanką pasuko atšiauraus Atlanto link. Iš viso pirmajame „The Ocean Race Europe“ etape startavo 12 įspūdingų lenktyninių jachtų – 7 „Volvo 65“ ir 5 IMOCA 60 – kurios šiuo metu jau rungiasi beveik 1400 jūrmylių distancijoje, kuri driekiasi per Biskajos įlanką ir Atlanto pakrantę link Kaškaiso Portugalijoje ir žada buriuotojams ne vieną iššūkį.

Iškart po starto lengvo vėjo sąlygomis į priekį „Volvo 65“ laivyne akivaizdžiai išsiveržė portugalų komanda „Mirpuri Foundation Racing Team“ (kpt. Yoann Richomme), iškart už jų – „Ambersail-2“ ir „Team Childhood 1“ (kpt. Simeon Tienpont) komandos, kovojančios dėl geresnės pozicijos. Likusios „Volvo 65“ komandos išsidėstė už jų. Tačiau prieš akis – stipresni vėjai ir dar kone 1400 jūrmylių kelias iki finišo Kaškaise.

Pasak lietuvių komandos navigatoriaus, triskart pasaulį lenktyniniu režimu apiplaukusio naujazelandiečio Conrado Colmano, nors įgula startavo su lengvu vėju, palikus Biskajos įlanką ir pasiekus atvirus Atlanto vandenis, sąlygos aštrės, vėjas stiprės ir įgula turės progą parodyti, ką šios lenktyninės jachtos iš tiesų sugeba.

„Pirmasis etapas žada būti tiesiog fantastiškas! Per Biskają turėtume pajudėti pavėjiniais kursais, su lengvu vėju. Tačiau vėliau gausime vis daugiau ir daugiau vėjo, kol galų gale tiesiog šiuoliuosime per bangas. Manau, iš tiesų turėsime progą sužinoti, ką ši jachta ir ši komanda sugeba tokiomis smagiomis buriavimo sąlygomis. Tuomet, pasiekę lenktynių organizatorių nustatytą ženklą Atlante ir jį apsukę, pajudėsime link Kaškaiso. Finišuoti turėtume trečiadienio rytą“,- prieš startą pasakojo C. Colmanas.

Pasak komandos kapitono Roko Milevičiaus, tiek komanda, tiek laivas varžyboms jaučiasi pasiruošę – tam buvo skirta daug jėgų ir laiko, įgulos nariai jau spėjo apsiprasti su buriuotojiška buitimi laive ir pamažu visą dėmesį ima skirti būtent buriavimui. Be to, prieš pat startą įgulą pasiekė ir jiems itin svarbi pavėjinių kursų burė A4, kuri ne kartą įgulai pakišo koją kovojant dėl aukštesnės pozicijos Prologo metu.

REKLAMA

„Mane mano komanda motyvuoja, nes yra labai užsidegusių žmonių. Vis dažniau įguloje prasideda nuoširdi diskusija, ką mes dar galime padaryti, kad laivas plauktų greičiau. Tai skatina judėti į priekį ir ieškoti būdų, kaip šį laivą padaryti vienu greičiausių šiame laivyne. Su šitais laivais reikia mokėti buriuoti – techniškai jie labai panašūs, tad rezultatą dažniausiai lemia tai, kaip jame moka elgtis įgula: kiek jie pažįsta laivą ir jo galimybes, kaip moka jas išnaudoti, kaip susipažinę su burių sistemomis, kaip moka sureguliuoti bures ir stiebą“,- dalinasi R. Milevičius.

Pasak kapitono, mūsų įgula tokios patirties turinčių narių turi tikrai nemažai, tarp jų – ir jis pats, ir tokie buriuotojai kaip Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, kurie buriuodami ir lenktyniaudami šiuo laivu yra praleidę nemažai laiko.

„Ambersail-2“ komandos vadovo Raimundo Daubaro teigimu, pliusas yra ir tai, kad Lietuvos jachta, priešingai nei konkurentų jachtos, lenktynėse aplink pasaulį yra plaukusi tik vieną kartą, o ne du. Tai reiškia, kad tiek ji, tiek visas jos inventorius mažiau nusidėvėję.

„Prieš šitas varžybas mes atsinaujinome visą savo burių inventorių. Per paskutines tris dienas vyko itin intensyvūs pasiruošimai Lorjane, į jachtą buvo suinstaliuotos ir paruoštos visos sistemos, leidžiančios užtikrinti aukščiausią jachtų ir įgulų saugumą, kurio reikalauja „The Ocean Race“ protokolas. Taip pat pagaliau gavome ir mums itin reikalingą A4 burę – už ją esame dėkingi savo partneriams, jaunųjų vadovų organizacijai YPO Lithuania Chapter bei įgulos nariui Tomui Gižui. Dabar jau pavėjiniuose kursuose neturėsime pasiteisinimo ir turėsime kovoti su lyderiais“,- prieš startą džiaugėsi R. Daubaras.

Kita vertus, įgula pripažįsta, kad konkurentai taip pat turi savo stipriąsias puses – kai kuriose buriuoja ne vienose „The Ocean Race“ lenktynėse aplink pasaulį plaukę ir milžinišką patirtį sukaupę buriuotojai. Pasak Lietuvos buriuotojų, mums šis startas – jau savaime yra laimėjimas, nes būdami nedidelė jūrinė valstybė sugebėjome patekti į vieną aukščiausio rango pasaulinį buriavimo įvykį.

REKLAMA

Lenktyninių „Volvo 65“ jachtų grupėje „The Ocean Race Europe“ lenktynėse varžosi net 7 iš 8 pasaulyje egzistuojančių „Volvo 65“ jachtų: austrų komanda „The Austrian Ocean Race Project“ (kpt. Gerwin Jansesn), portugalų komanda „Mirpuri Foundation Racing Team“ (kpt. Yoann Richomme), Lenkijos komanda „Sailing Poland“ (kpt. Bouwe Bekking), Meksikos komanda „Viva Mexico“ (kpt. Erik Brockmann), jungtine švedų ir olandų komanda „Team Childhood 1“ (kpt. Simeon Tienpont) ir oladų komanda „AkzoNobel Ocean Racing“ kpt. Chris Nicholson) bei, žinoma, Lietuvos „Ambersail-2“

Taip lenktynėse startuoja ir 5 IMOCA60 klasės jachtomis buriuojančios komandos. Jų rezultatai bus skaičiuojami skirtingose grupėse.

„Ambersail-2“ komandą šiame etape sudaro: kapitonas Rokas Milevičius, Tomas Ivanauskas, Linas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conradas Colmanas, Deimantė Jarmalavičiūtė, Aistė Ridikaitė, Arnas Eimutis, Saulius Pajarskas, Arvydas Paunksnis, Nerijus Eidukevičius, Ramūnas Janonis, Ramūnas Bložė, Darius Vaičiulis, Jurgis Radzevičius.

„The Ocean Race Europe“ etapai:

Lorjanas (Prancūzija) – Kaškaisas (Portugalija): startas gegužės 29 d.

Kaškaisas (Portugalija) – Alikantė (Ispanija): startas birželio 6 d.

Alikantė (Ispanija) – Genuja (Italija): startas birželio 13 d.

LBS inf.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų