REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Greičiausias visų laikų lietuvis Dakaro ralyje – Benediktas Vanagas – sausio pradžioje vėl šturmuos Saudo Arabijos dykumas. Šįkart į Dakaro odisėją B. Vanagas leisis su itin moderniu ir galingu „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobiliu, o ekipažą lietuvis sudarys kartu su brazilu Felipe Palmeiro.

Greičiausias visų laikų lietuvis Dakaro ralyje – Benediktas Vanagas – sausio pradžioje vėl šturmuos Saudo Arabijos dykumas. Šįkart į Dakaro odisėją B. Vanagas leisis su itin moderniu ir galingu „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobiliu, o ekipažą lietuvis sudarys kartu su brazilu Felipe Palmeiro.

REKLAMA

B. Vanagas praėjusiais metais Dakare užėmė rekordinę Lietuvai ir Baltijos šalims vienuoliktąją vietą. Artėjančiose lenktynėse jis startuos su tuo pačiu, jau neblogai pažįstamu šturmanu.

Tiesa, būtent F. Palmeiro prisijungimas prie komandos, kaip sako pats B. Vanagas, yra viena brangiausių šio sezono investicijų.

„Felipe yra aukšto kalibro šturmanas, turbūt tarp 10-15 geriausių pasaulyje. Jis yra puikus specialistas, dešimt metų pradirbęs gamyklinėje komandoje. Mums yra garbė ir puiki galimybė dirbti kartu su juo. Panašu, kad specialistai, kurie yra įvertinti pasaulyje, mūsų darbą vertina kaip neblogą ir sutinka prisijungti prie projekto. Tai yra didelis privalumas mums, bet tai užima pačią aukščiausią eilutę kalbant apie žmogiškuosius išteklius“, – tv3.lt sakė B. Vanagas.

REKLAMA
REKLAMA

Pristatęs „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobilį, kuris, kaip sako pats lenktynininkas, dėl naujų prietaisų „palengvins“ gyvenimą, B. Vanagas patikino, kad su šiuo automobiliu kartu išauga ir komandos lūkesčiai.

REKLAMA

B. Vanagas kalbėjo apie galutinės įskaitos dešimtuką, kuriame dar neteko pabuvoti nė vienam lietuviui.

„Manau, kad dešimtukas yra minimalus praeinamas įvertinimas mums patiems. Vis tik, jau ir praėjusiais metais spėjau pamatyti, ką reiškia būti dešimtuke ir dėl technikos prarasti porą valandų ir penkias-septynias pozicijas. Jau esu pabuvęs Dakare ir suprantu, kaip ten būna“, – sakė B. Vanagas.

Plačiau apie B. Vanago startą Dakaro ralyje, naują automobilį ir išaugusius lūkesčius – interviu:

Benediktai, kuo naujasis automobilis skiriasi nuo senojo?, – paklausė TV3 žurnalistai.

Išoriškai turbūt pamatytume kokius tris skirtumus, jis yra pažemėjęs, dar keli aerodinamikos elementai. Bet jei kalbame apie vidinius pokyčius, tai automobilis pasikeitęs apie 70 procentų. Variklio pozicija yra pastumta į automobilio centrą, bet paties variklio tipas išliko toks pats. Variklio perstumdymas suteikia automobiliui lengvesnį valdymą.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindiniai skirtumai – tikrai stipriai pasikeitęs automobilio svorio centras, automobilis yra apie 100 kg lengvesnis ir trečias, bet turbūt svarbiausias, tai kad mes turime padangų slėgio kontrolės sistemą, kuri neleidžia reguliuoti oro padangose, bet leidžia matyti jų slėgį. Saudo Arabija yra labai akmeninga šalis, ten labai dažnai susiduriame su padangų problemomis.

Jei tai vienas geriausių Dakaro automobilių, turbūt pasiteisinimų dėl rezultato šioje vietoje nebegalės būti?

Automobilis nėra pats geriausias, patys geriausi būna gamyklinėse komandose. Mes niekada neverkdavome, kad pas mus kažkas blogai. Automobilis pats iš savęs rezultato neatveža. Ekipažas, komanda, tai yra visa visuma. Rezultatas priklauso nuo to, kiek ir kokių komanda daro klaidų. Reikia suvokti ir žinoti, kad Dakarą laimi tas, kas padaro mažiausiai klaidų. Klaidų padaro visi, bet laimi tie, kurie jų padaro mažiausiai (...) „Toyota Gazoo racing“ komandos lyderiai turės dar geresnius automobilius, tačiau apie juos mes dar nežinome nieko. Prieš Dakarą turbūt sužinosime, kuo jie nustebins šiemet.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar jau spėjote ištestuoti automobilį ir jei taip, kokį įspūdį paliko?

Fiziškai dar nesu važiavęs su šiuo automobiliu. Iki Dakaro starto turėsime tris testus, du Lietuvoje ir vieną jau Saudo Arabijoje. Tikiu, kad tiek testų turėtų užtekti tam, kad pajaustume bolidą.

Startuosite su tuo pačiu šturmanu. Kiek tai yra privalumas ir kiek tai kainuoja?

Felipe yra aukšto kalibro šturmanas, turbūt tarp 10-15 geriausių pasaulyje. Jis yra puikus specialistas, dešimt metų pradirbęs gamyklinėje komandoje. Mums yra garbė ir puiki galimybė dirbti kartu su juo. Panašu, kad specialistai, kurie yra įvertinti pasaulyje, mūsų darbą vertina kaip neblogą ir sutinka prisijungti prie projekto. Tai yra didelis privalumas mums, bet tai užima pačią aukščiausią eilutę kalbant apie žmogiškuosius išteklius.

REKLAMA

Gana didelės investicijos veda ir prie nemažų lūkesčių?

Mes suprantame, kad iš mūsų tikisi rezultato, mes patys turime pakankamai nemažai ambicijų.

Prie komandos jungiasi ir Baltarusijos lenktynininkų ekipažas. Ar kartu, žinant situaciją kaimyninėje šalyje, skleisite pasauliui kokią žinutę?

Man asmeniškai baltarusiai yra mūsų broliai ir seserys, jie lygiai taip pat turi teisę naudoti Vytį, kaip laisvės simbolį. Jie yra mūsų bičiuliai, mūsų tikslas bus maksimaliai jiems padėti. Jie dar tik pradeda savo Dakaro odisėją, todėl padėsime kiek galėsime. Esu tikras, kad reikės dažnai jiems padėti varžybų metu.

Kaip keisis Dakaras dėl COVID-19?

Bus ypatingai dideli saugumo apribojimai, darysimės du-tris testus iki tapimo legaliu lenktynių dalyviu. Bus suformuotas savotiškas Dakaro burbulas, reguliuojami srautai, visi galės gyventi tik bivake. Bendrai žiūriu gana optimistiškai, manau, kad viskas turėtų pavykti.

REKLAMA

Buvo daug kalbų apie Dakaro vietą. Kaip manote, kada ji keisis?

Manau, kad kitais metais bus plėtra. Omanas, Jordanija, Jungtiniai Arabų Emiratai... Šiose šalyse tikrai galėtų vykti.

Grįžkime prie automobilio, jūsų minėtos padangų slėgio sistemos. Ar tai reiškia, kad esate nusiteikę begalei akmenų trasose?

Saudo Arabijoje panašu, kad yra suvežti visi pasaulio akmenys. Kai tu matai slėgį, tu gali drąsiau, patikimiau ir aiškiau važiuoti. Šita sistema tikrai palengvina gyvenimą, pasižiūri savo slėgį ir supranti, kame yra problema. Čia yra psichologinė pagalba, bet ji yra labai svarbi.

Kokie jūsų tiksliai šių metų lenktynėms?

Mūsų tikslas kaip visada – parodyti geriausią, ką galime. Nevažiuotume nenorėdami pagerinti savo rezultato. O kokia pozicija bus, pamatysime sausio viduryje ir mes patys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turbūt kalbame apie dešimtuką?

Manau, kad dešimtukas yra minimalus praeinamas įvertinimas mums patiems. Vis tik, jau ir praėjusiais metais spėjau pamatyti, ką reiškia būti dešimtuke ir dėl technikos prarasti porą valandų ir penkias-septynias pozicijas. Jau esu pabuvęs Dakare ir suprantu, kaip ten būna. Taip, mes pasiklojome stiprius pamatus rezultatui, bet tai nereiškia, kad mes jį padarysime. Tikrai padarysime viską, kad rezultatas gerėtų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų