• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šių metų rugpjūčio 19 dieną saugaus eismo ekspertai bei motociklų entuziastai diskutavo apie A2 kategoriją ir jos būsimą įtaką saugumui mūsų keliuose. Renginį inicijavo gamintojo „Honda“ oficialus atstovas Lietuvoje UAB „Nippon Auto", teigiama pranešime spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

Diskusijoje dalyvavo VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius, vairavimo mokyklos „Motoakademija“ savininkas ir Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių prizininkas Rimantas Bešėnas. Taip pat Aidas Bubinas, tolimų kelionių motociklu entuziastas, beje, ką tik grįžęs iš rekordiškai tolimos kelionės – jis vienas motociklu „Honda Crosstourer“ įveikė 14 545 km atstumą nuo Atlanto iki Ramiojo vandenyno vos per 12 dienų ir 2 valandas; Ignas Daublys, „Honda“ atstovas – UAB „Nippon Auto“ komercijos direktorius bei Aivo Malk, „Honda“ motociklų atstovas Pabaltijo šalims.

REKLAMA

Žuvusiųjų skaičiai glumina

Motociklų vairuotojų žūčių statistika kelia susirūpinimą ne tik lietuviams, šiandien tai yra visos Europos problema, su ja bandoma kovoti ilgiau nei dešimtmetį, deja, nesėkmingai.Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas S. Kallasas, atsakingas už transporto sritį, jau 2012 m. akcentavo, jog Europos valstybėse ketina spręsti motociklininkų žūčių problemą tam, kad dabartinė tendencija pasikeistų ir žūvančiųjų skaičius imtų mažėti.

REKLAMA
REKLAMA

Pastarųjų metų eismo saugumo statistika Lietuvoje rodo, kad bendrai avarijų aukų šalyje per metus gerokai sumažėjo. Tik ne tarp motociklininkų. Šiais metais, nepraėjus nė mėnesiui nuo motociklų sezono pradžios, jau buvo žuvę 5 motociklų vairuotojai.

„Per šį sezoną jau žuvo 7 motociklų vairuotojai ir 60 buvo sužeisti. Aišku, priežastis nesunku nuspėti – pirmiausia greitis, – sakė Rytis Vosylius. – Motociklą Lietuvoje daugelis vis dar vertina ne kaip transporto priemonę, o adrenalino ieškojimą. Todėl nenuostabu, kad į eismo įvykius patenka galingi motociklai".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2011 m. dėl motociklų vairuotojų kaltės įvyko 120 eismo įvykių, žuvo 5 asmenys ir 87 buvo sužeisti. 2012 m. dėl motociklų vairuotojų kaltės įvyko 76 avarijos jose 11 žmonių žuvo ir 75 buvo sužeisti.

„Daugelį šių eismo įvykių sukelia dviejų metų stažo neturintys motociklininkai“, – pastebėjo Lietuvos kelių policijos atstovas. „Esame vieni iš motociklų gamintojų, visa ta liūdna statistika mums nėra tik skaičiai. Beveik kasdien susiduriame su tikromis istorijomis, jų dalyviais. Kalbamės apie saugumą, patariame, klausiame labiau patyrusių, – sakė Ignas Daublys, „Honda“ šalyje atstovaujančios bendrovės „Nippon Auto“ komercijos vadovas. – O tai, kad Lietuvoje šių metų pradžioje buvo įvesta A2 kategorija, pastūmėjo šiandienos viešą diskusiją apie motociklininkų, ypač pradedančiųjų, saugumą.“

REKLAMA

Sezonas nespėja prasidėti

Daugkartinis Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių čempionas Šarūnas Pladas nespėjęs atvykti į renginį telefonu atkreipė dėmesį, kad daugiausia motociklininkų gyvybės užgęsta jau motociklų sezono pradžioje, kai avarinėse situacijose atsiduria jauni, dažniausiai mažai vairavimo patirties turintys, motociklininkai.

REKLAMA

„Pavasaris būna ypač gausus tragedijų. Atšilus orams motociklininkai nori pagaliau važiuoti mieste. Ir čia dažnai koją pakiša vairavimo patirties ir įgūdžių stoka, atsipalaidavimas, kartais saugaus greičio nesilaikymas. Taigi, smėliukas, žvyras, druska ir... Beje, nereikia pamiršti, kad automobilių vairuotojai po žiemos nepripratę prie mūsų“, – avarijų priežastis vardijo daugkartinis Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių čempionas Šarūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Rimanto Bešėno, Vairavimo mokyklos „Motoakademija“ savininko, Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių prizininko, dažna avarijų priežastis – galingų motociklų vairavimas neturint reikiamos patirties.

Rusijos, Europos ir Lietuvos motociklininkai

Vienas motociklu „Honda Crosstourer“ įveikęs 14 545 km atstumą nuo Atlanto iki Ramiojo vandenyno vos per 12 dienų ir 2 valandas Aidas Bubinas sakė, kad Lietuvoje daugiau eismo taisyklių pažeidėjų, negu jam teko sutikti kelionėje. „Visos kelionės metu nekilo problemų su kitais eismo dalyviais. Visur praleido, specialiai niekas netrukdė, kamščiuose atlaisvindavo kelią“, – pasakojo Aidas.

REKLAMA

„Motociklininkas turėtų numatyti, kada kitas eismo dalyvis rengiasi atlikti manevrą. Nes avarijai įvykus, kaltų vėlu ieškoti. Nukenčia paprastai motociklininkas“, – teigė Rytis Vosylius. Pasak Aido, motociklų vairuotojų bėdos prasideda tuomet, kai šis nerodo posūkių, neprognozuoja kitų eismo dalyvių manevrų.

REKLAMA

Rusijoje buvau nustebintas – ten sraute visi tvarkingai rodo posūkius, – tikino Aidas. – Į galinius veidrodėlius taip pat žiūri dažniau negu vairuotojai Lietuvoje ar Europoje”. Vairavimo mokyklos savininkas sakė, kad kolegų nupasakota situacija apie lietuvius vairuotojus jo nestebina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvai reikia Europą pasivyti – motociklas vis dar yra daugiau žaislas. O tai pasikeis tik tuomet, kai jis taps susisiekimo priemone, naudojama kasdieniams poreikiams“, – nuomonę išsakė R. Bešėnas.

Lietuvos kelių policijos atstovas prisiminė, kad seniau buvo gėda važiuoti su šalmu, o šiandien jau sunku pastebėti vairuotoją be jo.

REKLAMA

„Po truputį išsiauklėsime. Jau šiandien situacija gerėja – motociklų vairuotojai pradėjo rūpintis saugumu“, – apie motociklininkus atsiliepė R. Vosylius. Pasak I. Daublio, Estijos ir Lietuvos motociklų pardavimų rinka – tikrasis motociklizmo kultūros atspindys „Jei Lietuvoje nuperkama 10 naudotų motociklų, iš kurių 2 nauji, tai Estijoje vienas prie vieno – sakė komercijos vadovas. – Estijoje taip pat paklausūs saugumo sistemas turintys motociklai. Nuperka ir iškart apdraudžia – rūpinasi, nes perka kaip kasdienio naudojimo daiktą. Lietuvoje daugiausiai parduodama sportinio modelio motociklų“.

REKLAMA

Naujoji A2 kategorija – ar tikrai nauja? Naujoji A2 kategorija pakeitė iki šiol buvusią A su apr. (su apribojimais). Esminis skirtumas tas, kad anksčiau norint gauti A kategoriją, pakako dvejų metų patirties. O dabar keičiant iš A2 į A dar numatytas ir egzaminas.

„Lyginant su tuo, kas buvo ir kas pasikeitė, kai šių metų sausį įvedėme A2, situacija palengvėjo. Tai yra motociklas tapo galingesnis pagal parametrus – jeigu seniau buvo galima gauti A su apr., – motociklo galia iki 25 kW nuo 18 metų, tai dabar – 35 kW“, – dėmesį atkreipė VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

REKLAMA
REKLAMA

A2 kategorijai priskiriami motociklai, kurių galia ne didesnė kaip 35 kW, galios ir svorio santykis ne didesnis kaip 0,2 kW/kg ir kurie nėra kilę iš daugiau kaip du kartus galingesnės transporto priemonės. Minimalus amžius, nuo kurio leidžiama įgyti teisę vairuoti šios kategorijos transporto priemones, – 18 metų.

Vairavimo mokyklos „Motoakademija“ savininkas ir Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių prizininkas Rimantas Bešėnas išskyrė keletą А2 kategorijai priskiriamų motociklų privalumų. „Lygindamas su galingais motociklais, išskirčiau du dalykus. Pirma – saugumas. Tai yra, vairuotojui duodama mažesnio galingumo priemonė. 35 kW galia nesuteikia galimybės įsibėgėti iki civiliui gerokai per didelio greičio, tai yra netyčia neužsuksi motociklo rankenėlės tiek, kiek nebesuvaldai, – teigė Rimantas. – Ir antra – išbandžiau A2 kategoriją atitinkantį vieną motociklų ir įsitikinau – esama galia pakankama suaugusiam žmogui. T.y. savęs visai nereikia riboti tiek mieste, tiek užmiestyje, tiek norint pakeliauti“.

„Pradedančiajam vairuotojui, turinčiam mažai įgūdžių, A2 – оptimalus variantas. Esanti galia leidžia važiuoti linksmai, kartu tikimybė sukelti avarinę situaciją labai sumažėja. Lieka mėgautis važiavimu“, – vairavimo mokyklos savininkui antrino I. Daublys. „A2 suteikia galimybę saugiai įgyti reikiamos patirties“, – kolegoms pritarė VĮ „Regitra“ atstovas S. Šuminas.

REKLAMA

A2 kategoriją atranda inteligentiškas jaunimas

Pasak Rimanto, pastaruoju metu vesdamas mokymus, norintiems įgyti teisę vairuoti A bei A2 kategorijos transporto priemones, jis pastebi naują tendenciją.

„Jei ankščiau dauguma jaunuolių, laikančių motociklo teises, siekė įgyti teisę vairuoti kuo galingesnį motociklą, kad galėtų gatvėmis lakstyti ir prieš draugus puikuotis. Tai šiandien – priešingai. Į vairavimo kursus ateina inteligentiškas, intelektualus jaunimas, kuriam motociklas – stilinga, lengvai valdoma ir saugi priemonė važiuoti į darbą, iš jo“, – patirtimi dalijosi R. Bešėnas.

Pasak UAB „Nippon Auto“ komercijos direktoriaus Igno Daublio, gamintojas „Honda“, lyg nujausdamas, pristatė A2 kategoriją atitinkančius naujus motociklus.

„Turime net tris. Iš principo jie yra technologiškai panašūs, skiriasi tik panaudojimas t.y., kur važiuosite: miesto gatvėmis, bekele ar lenktynių trasoje“, – sakė Ignas.

Rimantas atkreipė dėmesį, jog tarp gausaus būrio, siekiančiųjų gauti teisę vairuoti naują A2 kategoriją, nemažai merginų. Su A2 – sportiškai ir saugiai

Profesionalai motociklininkai teigė, jog patyręs vairuotojas yra įgudęs valdyti bet kokį motociklą, todėl jis gali A2 kategorijos motociklu važiuoti taip pat sportiškai, kaip ir sportiniu.

REKLAMA

„Mes norime saugių lenktynių su saugiais motociklais. Tokio pobūdžio renginys – galimybė jaunimui išbandyti save trasoje, įgyti patirties saugiai važinėti gatvėmis“, – sakė Ignas.

Pasak motociklų žiedinių lenktynių prizininko R. Bešėno, su tokia mintimi šiemet pirmą kartą Baltijos šalyse (Lietuvos, Latvijos bei Estijos trasose) rengiamos žiedinės motociklų varžybos vairuotojams mėgėjams. Jas organizuoja Lietuvos sporto klubas „Coffee Racers“.

„Jaunuoliams, vėliau norintiems maksimaliai saugiai dalyvauti profesionalų lenktynėse, tai yra geras startas“, – sakė Rimantas. „Iki šiol motociklų gamintojai jauniems vairuotojams nelabai turėjo ką pasiūlyti, kad jie galėtų dalyvauti lenktynėse. Bet situacija keičiasi – rinkai pristatome „Honda“ 500 cm3, 35 kW galios gatvės motociklų lenktynių seriją“, – sakė „Honda“ motociklų atstovas Pabaltijo šalims Aivo Malk.

Lenktynių organizatorių teigimu, žiedinės mėgėjų lenktynės yra skirtos važiuoti specialiai A2 kategorijos techninius rodiklius atitinkančiais motociklais, kuriais varžytis gali ir motociklininkai mėgėjai, ir buvę profesionalai.

Motociklininkai pastebėjo, kad Lietuvoje lenktynėse vyrauja galingi motociklai, o tarpinio varianto kaip Europoje iki šiol neturėjome.

REKLAMA

Dar viena problema, pasak motociklų žiedinių lenktynių prizininko Rimanto, kad šio sporto dalyviams, jų pomėgis kainuoja ypatingai brangiai. Ir tai ne vienam sutrukdė pasiekti aukščiausių rezultatų bei dalyvauti pasaulinio lygio žiedinėse motociklų lenktynėse.

„Mes siūlome lenktynes su mažesnės galios motociklais. Jie ne taip brangiai kainuoja tiek pinigine, tiek saugumo prasme, – pastebėjo Ignas. – Geriausius rezultatus pasiekę motociklininkai turės galimybę patekti į pasaulinio lygio lenktynes“.

Honda A2 kategorijos motociklai

Honda A2 kategorijos motociklas nėra vienas motociklas. Tai yra trijų motociklų šeima. Iš principo jie yra technologiškai panašūs, skiriasi tik jų panaudojimas.

• CB500F Jei didžiąją laiko dalį praleidžiate mieste, pramogaujate taip pat mieste.

• CB500X Tuo atveju, jei dažnai keliaujate į sodą, sodybą užmiestyje ar tiesiog dievinate ilgus pasivaikščiojimus miške. Modelis skirtas važiuoti bekelia, mieste.

• CBR500R Jaučiantiems aistrą sportui, lenktynėms ir norintiems save išbandyti mėgėjų žiedinėse lenktynėse trasoje.

Lengvas valdymas Lengvo motociklo pojūtis yra susijęs su dviejų cilindrų varikliu, kuris išdėstytas gana centruotai – subalansuotai. Dėl to valdymas lengvas bei paprastas.

REKLAMA

Yra ABS‘as Stabdžių sistema (ABS) mūsų keliuose apsaugo nuo pasitaikančio žvyro, smėlio. Tuo atveju, kai stabdai ir staiga didesnė duobelė po ratais, tai be ABS vairą sumėtytų. O dabar motociklas peršoks, ratą atpalaiduos ir išvengsi eismo įvykio. ABS stipriai palengvina manevruojant. Pvz., jeigu stabdai ir nori pasukti, ratas neužsiblokuoja. Jei būtų tokia situacija be ABS‘o, nepavyktų išvengti kritimo ant šono.

Įpurškimas Jis užtikrina visą laiką tolygų kuro padavimą. Tai reiškia, kad nėra staiga smūgio, kai tu pagreitėji ar palėtėji arba staiga atsiranda kokia duobė kelio dangoje ir motociklas nebetraukia. Tai nėra didelė naujiena, bet važinėjantieji ne naujais motociklais persėdę pajaus šį privalumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų