Kasdien šalies keliuose nukenčiantys pėstieji vengia pagrindinių priemonių, galinčių išgelbėti jų gyvybes. Didžioji dalis tragiškų eismo įvykių nutinka tamsiuoju paros metu. Neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja savo gyvybe 8 kartus daugiau nei segintis atšvaitą. Todėl atšvaitas – viena geriausių priemonių apsaugoti savo ir artimųjų gyvybę.
Pastebėti be atšvaito einantį pėsčiąjį galima likus maždaug 30 metrų iki jo. Važiuodami 80 km/h greičiu vairuotojai vidutiniškai nuvažiuoja 22 metrus per sekundę, todėl tinkamai sureaguoti ir sustabdyti automobiliui lieka tik 1,3 sekundės. Dėvintis atšvaitą pėsčiasis pastebimas už maždaug 120-150 metrų, tad šiuo atveju vairuotojas turi beveik septynias sekundes tinkamai sureaguoti ir saugiai apvažiuoti jį.
Tamsiuoju paros metu važiuojant su tolimosiomis šviesomis, eismo dalyviai pastebimi tik už 100 metrų, kai su atšvaitu – už maždaug 250-300 metrų, todėl tikimybė išsaugoti savo gyvybę užsidėjus atšvaitą išauga iki 3 kartų.
Praėjusią savaitę, lapkričio 18 d. apie 17.15 val. tamsiu paros metu, apšviestoje sankryžoje, pėsčiasis staiga išėjo į važiuojamąją kelio dalį ir buvo partrenktas gatve važiavusio „Ford Escape“ automobilio, kurį vairavo 22 metų vyriškis. 65 metų amžiaus pėsčiasis nuo sužalojimų mirė. Lapkričio 19 d. apie 21.20 val., tamsiu paros metu, esant šlapiai kelio dangai Mažeikiuose, ties Žemaitijos g. 15A, BMW automobilio 44 metų vairuotojas pervažiavo važiuojamojoje kelio dalyje, ant reguliuojamos pėsčiųjų perėjos gulėjusią pėsčiąja. Vairuotojas iš eismo įvykio vietos pasišalino nepranešęs policijai. Eismo įvykio metu žuvo 68 metų pėsčioji, BMW vairuotojas sulaikytas.