Psichologai, populiarių knygų autoriai Alanas ir Barbara Pyzai (Pease) savo naujoje knygoje „Kodėl vyrams reikia sekso, o moterims meilės“ apklausė 20 tūkst. vyrų, kurie nurodė kokiais būdais moterys gali pagerinti savo poravimosi „reitingą“.
Šiame straipsnyje, remdamiesi atlikta apklausa pateiksime penkis paprastus būdus, kaip moterys galėtų pakelti savo „rinkos vertę“ ir labiau patikti vyrams. Taip pat trumpai aptarsime kaip moterys kritikuoja savo varžoves – kitas moteris.
Pabrėžk ir pagerink išvaizdą
Kadangi vyrams tokia svarbi moters išvaizda, moterys stengiasi atrodyti kuo vaisingesnės demonstruodamos jaunystę, sveikatą ir fizinį patrauklumą. Savo fizinei išvaizdai moterys skiria triskart daugiau laiko negu vyrai ir išleidžia penkiolika kartų daugiau pinigų grožio produktams.
Nesirūpinančios savo išvaizda moterys praranda pranašumą poravimosi žaidime. Nors dabar ir kai kurie vyrai vartoja įvairią kosmetiką, jie dažniausiai tenkinasi priemonėmis po skutimosi, odos ir plaukų priežiūros produktais.
Beveik visas apgaulingą išvaizdą padedančias susikurti priemones moterys vartoja vyrų dėmesiui patraukti. Jos avi aukštakulnius, kad kojos atrodytų ilgesnės, prisiaugina dirbtinius nagus, kad rankos atrodytų ilgesnės, implantais pakelia krūtis, kad atrodytų jaunatviškesnės, vilki tamsius ar vertikaliai dryžuotus drabužius, kad atrodytų lieknesnės.
Šios priemonės daro poveikį, nes jos atitinka prioritetus, užprogramuotus vyrų smegenyse. Nebūtinai pačioms moterims norisi tai daryti, šių priemonių jos imasi dėl to, kad to nori vyrai, o moterys tai žino.
Pabrėžk ištikimybę
Štai trys pagrindiniai dalykai, kurių pasak mokslininko, vyrai nori iš moterų: ištikimybė, sekso su kitais vyrais vengimas, atsidavimo rodymas.
Vyrai skiria 93 proc. reikšmingumo šiems moters bruožams, nes jie sustiprina vyro tėvystės galimybę. Senovėje vyras neturėjo būdų sužinoti, ar vaikas iš tikrųjų jo, bet jis turėjo moterų haremą, taigi vyro šansai turėti savo vaikų buvo dideli.
Minėti trys moterų bruožai svarbesni XXI amžiaus vyrui negu jo protėviams, nes šiandien moterys reikalauja monogamijos. Vadinasi, vyras turi tik vieną moterį savo genams perduoti, taigi jam reikia didesnių tėvystės garantijų.
Viena veiksmingiausių moters taktikų kitai kandidatei nurungti tapo teigimas, kad varžovė nesugeba likti ištikima vienam vyrui. Tačiau ši gudrybė paveikia tik tą vyrą, kuris ieško ilgalaikės partnerės. Jei vyrui reikia trumpalaikio atsitiktinio sekso, teigimas, kad moteris yra ištvirkusi ir miega su kuo papuola, tik dar labiau sudomina vyrą.
Dėkis sunkiai prieinama
Drovus, nedrąsus ir kuklus moterų elgesys su ilgalaikės partnerės ieškančiais vyrais - labai paveikus. Kuklumas daro įspūdį vyrams, nes rodo, kad moteris gali būti sunkiai prieinama, ir suprantamas kaip ištikimybės ženklas.
Jei moterį lengva „pasiguldyti“, vyrui atrodo, kad ji bus lengvai prieinama ir kitiems vyrams, o tuomet gali kilti abejonių dėl jo tėvystės tikrumo. Dėtis sunkiai prieinamai yra puiki strategija, nes apeliuojama į du pirmapradžius vyrų motyvus – ištikimybę ir tikrumą, kad jis iš tiesų yra savo vaikų tėvas.
Visų kraštų žmonėms labai rūpi kitų žmonių seksualinė reputacija, todėl šias temas gvildena pramoginės pokalbių laidos – kas su kuo, kaip dažnai, kodėl, kada, kur miega ir kas yra tėvas?
Tačiau atsitiktinės sekso partnerės ieškantiems vyrams kuklumas nepatinka, nes reiškia, kad iš jų bus pareikalauta pernelyg daug pastangų ir išteklių. Susilaikanti nuo sekso moteris pakelia savo poravimosi reitingą, nes priverčia vyrą į ją žiūrėti kaip į galimą ilgalaikę partnerę.
Rodyk mažiau nuogumo
Viename tyrime vyrams ir moterims buvo parodyta daugybė skirtingų apsinuoginusių priešingos lyties atstovų vaizdų.
Kuo daugiau nuogumo buvo matyti moterų vaizduose, tuo labiau vyrai jas vertino kaip galimas atsitiktinio sekso partneres ir tuo žemesnis buvo jų kaip ilgalaikių partnerių balas. Kuo ankštesnis ir atviresnis buvo moters drabužis, tuo patrauklesnė ji atrodė trumpalaikiams seksualiniams santykiams ir nepriimtinesnė šeimai sukurti.
Moterų vertinimu, apsinuoginę ir atviresnius drabužius vilkintys vyrai labiau tiko trumpalaikėms draugystėms, o iki galo apsirengę vyrai gavo daugiau balų kaip tinkami santuokai. Kuo gilesnė buvo moters iškirptė ir kuo atviresnės jos krūtys, tuo mažiau vyrams rūpėjo ir įsiminė tai, ką jos sakė.
Iš eksperimento galima šio to pasimokyti: kuo mažiau matyti moters nuogumo, ypač erotinėse srityse, tuo didesnė tikimybė, kad į ją bus žiūrima kaip į galimą ilgalaikę partnerę.
Elkis kvailai, bejėgiškai ir nuolankiai
Vienas garsus psichologijas dr. Bussas pastebėjo, kad šios trys taktikos gana naudingos trumpalaikiams partneriams patraukti (48 proc. veiksmingumo), bet ne tokios veiksmingos viliojant ilgalaikius partnerius (23 proc. veiksmingumo).
Šių taktikų gudrybė - leisti suprasti trumpalaikių santykių siekiančiam vyrui, kad kvailai, bejėgiškai ir nuolankiai besielgianti moteris nesugalvos jo atstumti ir jis galės lengvai ja pasinaudoti. Tuo galima paaiškinti „kvailos blondinės“ fenomeną.
Kaip moterys kritikuoja varžoves
Kai moteris nori sumažinti varžovės poravimosi reitingą, ji kritikuoja jos sveikatą ir grožį. Ji užsimena, kad varžovės krūtys dirbtinės, veidas operuotas, kad ji serga lytiniu būdu plintančia liga ir miega su kuo papuola.
Šios gudrybės daro įspūdį vyrams – jų smegenys užprogramuotos ieškoti sveikatos, jaunystės ir ištikimybės. Moteris niekada nesako, kad jos varžovės dirba prastą darbą ar neturi nuosavo namo. Moters linkusios perdėti meluodamos vyrams apie savo amžių, apie buvusių meilužių skaičių ir savo sveikatą.
Kadangi vyrai tokią didelę reikšmę skiria moters išvaizdai, moterys siekia ne tik pagerinti savo išvaizdą, bet ir sumenkinti varžovių fizinį grožį. Jos juodina varžoves sakydamos, kad tos yra storos, negražios, be figūros ir nepatrauklios.
Niekada neišgirsite moters, sakančios, kad varžovė neturi ambicijų ar važinėja labai prastu automobiliu. Kitos moters ištikimybės kritika veiksminga tik vyrui, kuris ieško ilgalaikės partnerės. Jei pavadinsite moterį kekše, ji akimirksniu tampa patrauklesnė vyrams, ieškantiems atsitiktinio sekso.
Šis tekstas buvo paremtas Alano ir Barbaros Pyzų (Pease) parašyta knyga „Kodėl vyrams reikia sekso, o moterims meilės“, kurią visai neseniai išleido „Alma Littera“ leidykla.
Vitalija Čižauskaitė