97 pilotai iš 25 šalių dalyvavo pirmą kartą surengtose „Porsche Carrera„ pasaulio taurės lenktynėse legendinėje Niurburgringo trasoje. Kartu tai buvo „Porsche Carrera Mobil 1 Supercup“ serijos bei nacionalinių Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Skandinavijos bei Didžiosios Britanijos „Porsche Carrera“ taurių etapai.
Debiutas „žaliajame pragare"
Istoriniame renginyje – niekada vienu metu nebuvo susirinkę tiek daug „Porsche 911 GT3 Cup„ automobilių – pirmą kartą lenktynių režimu šią trasą įveikė Didžiosios Britanijos taurės dalyvis „Juta Racing“ komandos atstovas Jonas Gelžinis.
Trasos specifika reikalavo ir atitinkamo automobilių paruošimo. Specialiai „žaliajam pragarui„ pritaikytų amortizatorių bei spyruoklių komplektą „Porsche Motorsport“ siūlė įsigyti su labai didele nuolaida – vos už 1500 eurų. Tad reikėjo reguliuoti pakabą, o su trasa susipažinti buvo skirtos laisvosios treniruotės bei kvalifikacinis važiavimas, kuriems buvo skirta po vieną valandą.
Per laisvąsias treniruotes Jonas Gelžinis įveikė 6 ratus (vieno rato ilgis – 25,378 km), o per kvalifikaciją spėjo įveikti 5 ratus. Mat prieš kvalifikacijos pradžią nulijo lietus ir vietomis trasa (ypač autodrome, kuriame vyksta „Formulės 1„ „Grand Prix“ lenktynės) buvo drėgna, tad daugelis dalyvių kurį laiką laukė kol ji pradžius. Nepaisant to, visi važiavo su „slick" tipo padangomis.
Tarp „Porsche Carrera Cup GB„ dalyvių kvalifikaciją laimėjo Jamesas Suttonas („SAS/Redline Racing“), užfiksavęs 17-ą laiką tarp visų „Porsche Carrera World Cup„ dalyvių. Antrą laiką pasiekė Euanas Hankey'us („Parker with Juta“), tačiau abu pilotai baigiantis kvalifikacijai patyrė avarijas. Ir jeigu J. Suttono automobilį pavyko suremontuoti, tai E. Hankey'ui avarija baigėsi labai skaudžiai ir jis lenktynėse jau nestartavo: jo vairuojamas “Porsche„ trenkėsi į atitvarus maždaug 260 km/val. greičiu ir tris kartus vertėsi. Kurį laiką prieš avariją iš paskos važiavęs Jonas Gelžinis sakė, kad Euanas labai rizikavo ir itin agresyviai „kirsdavo“ posūkius, tad kažko panašaus reikėjo tikėtis.
Trečią laiką pasiekė Michaelas Meadowsas („SAS/Redline Racing„), o ketvirtą bei pirmą „Pro-Am1“ kategorijoje – Jonas Gelžinis. Už laimėtą „pole-position" savo kategorijoje J. Gelžiniui atiteko papildomas taškas. Bendrojoje visų dalyvių įskaitoje lietuvio rezultatas buvo 33-as, apie 15 sek. prastesnis nei nugalėtojo.
Dramatiškos lenktynės
„33-ia starto vieta pasirodė nepalanki, nors pagal tai, kaip turėjo būti vykdomas startas, viskas buvo tarsi ir gerai, - pasakojo „Juta Racing„ komandos vadovas Audrius Gelžinis. – Organizatoriai startuojančius lenktynėse suskirstė į tris grupes, pagal kvalifikacijoje pasiektus 1-33-ą, 34-66-ą ir 67-98-ą laikus. Tad Jonas pirmoje grupėje startavo iš paskutinės vietos, maža to, lenktynių metu trasos danga buvo labai šlapia. Manau, kad dalyvius reikėjo kitaip „išbarstyti“ po grupes: pirmą laiką pasiekęs pilotas turėjo startuoti pirmas pirmoje grupėje, antrą laiką – pirmas antroje, trečią laiką – pirmas trečioje, ketvirtą laiką – antras pirmoje grupėje ir t. t. Taip visi pagal pajėgumą būtų tolygiau išsiskirstę trasoje, nes dabar gavosi, jog netgi paskutinė, 98-a, vieta buvo palankesnė nei 33-ia ir vien dėl to, kad prieš tai važiavusieji jau bent kiek buvo „ištaškę„ vandens nuo trasos paviršiaus“.
Čia ir įvyko nesusipratimas su organizatoriais dėl starto procedūros, kuris mūsų lenktynininkui kainavo keliasdešimt prarastų sekundžių. Organizatoriai teigė, jog laikas bus pradėtas skaičiuoti tada, kai automobilis kirs starto liniją. Tad Jonas Gelžinis, siekdamas išvengti galimų masinių susidūrimų pirmuosiuose posūkiuose, po apšilimo rato starto-finišo tiesiojoje atsiliko nuo prieš jį važiuojančiųjų ir pasidarė saugų atstumą. Tačiau startas buvo paskelbtas ir laikas pradėtas skaičiuoti tada, kai užsidegė žali šviesoforo signalai.
Avarijų ir incidentų, kaip ir reikėjo tikėtis, įvyko daugybė. Vien pirmajame rate iš lenktynių pasitraukė net 5 „Porsche Carrera Cup GB" taurės dalyviai, tarp jų ir lyderiu buvęs Jamesas Suttonas.
Lenktynių metu trasa važiavimo trajektorijos vietose ėmė po truputį džiūti, tad visi dalyviai geriausius laikus ėmė demonstruoti penktajame arba finaliniame, šeštajame, rate. „Porsche Carrera Cup GB„ taurės įskaitoje susikovė antroje grupėje priekyje startavę Timas Harvey'us („Nationwide/Motorbase“) ir Stephenas Jelley'us („Team Parker Racing„), kurį pakutiniajame rate aplenkė Rory Butcheris („Celtic Speed“). Tačiau, pastarasis buvo nubaustas 30 sek. bauda už geltonų vėliavų nepaisymą ir iš antros vietos nukrito į ketvirtą. Trečiu tapo Samas Tordoffas („Team Parker Racing„). Ketvirtą vietą užėmęs R. Butcheris nugalėjo „Pro-Am1“ kategorijoje, penktas finišavo Derekas Pierce'as („Dextra by Parker„), šeštas - Michaelas Meadowsas („SAS/Redline Racing“), septintas - Jonas Gelžinis.
Absoliučioje „Porsche Carrera World Cup„ įskaitoje triumfavo „Porsche Carrera Mobil 1 Supercup“ serijos dalyvis vokietis Rene Rastas , 6 trasos ratus (152,268 km) įveikęs per 1 val. 48,621 sek., vidutiniu 150,239 km/val. greičiu.
Greičiausias iš Didžiosios Britanijos „Porsche Carrera" taurės dalyvių Timas Harvey'us buvo 13-as. Jonas Gelžinis, trasą įveikęs per 1 val. 3 min. 25,804 sek., buvo 32-as. Ir jeigu ne prarastos sekundės starto metu, lietuvis galėjo aplenkti bent du artimiausius savo varžovus Dereką Pierce'ą (29-a vieta) ir Michaelą Meadowsą (31-a vieta). Iš viso finišavo 86 dalyviai.
„Porsche Carrera World Cup”: J. Gelžinio debiutas „žaliajame pragare” Komandos nuotr.
„Porsche Carrera World Cup”: J. Gelžinio debiutas „žaliajame pragare” Komandos nuotr.
„Porsche Carrera World Cup”: J. Gelžinio debiutas „žaliajame pragare” Komandos nuotr.