Naujas dizainas
Kompanijos VALTRA inžinieriai, kurdami naujos kartos T serijos traktorių VALTRA, daug dėmesio skyrė jo dizainui ir stengėsi, kad jį vairuoti būtų patogu. Kai kurie sprendimai atrodo paprasti, tačiau jie labai naudingi. Pasak kompanijos viceprezidento ir generalinio direktoriaus Jari Rautjärvi, naujasis traktorius buvo kuriamas atsižvelgiant į ūkininkų pageidavimus ir lūkesčius.
„Palyginti su ankstesnės T serijos traktoriais, naujuosiuose nepakeistas liko tik vairas“, – sakė Suomijos traktorių gamyklos inžinieriai, pristatydami naująjį traktorių. Jie sukūrė tokią kabiną, kurioje sėdintis vairuotojas galėtų matyti 360 laipsnių kampu. Bendras įstiklintos kabinos dalies plotas – net 6,2 kv. m. Kabinos stoglangis – stiklinis ir didesnis (puikus matomumas dirbant frontaliniu krautuvu).
Palyginti su senuoju T serijos traktoriumi, naujajame priekinė ašis šiek tiek pastumta į priekį (ratų bazė – 2 995 mm, o anksčiau buvo 2 748 mm), o variklis šiek tiek patrauktas atgal, todėl šis traktorius dar stabilesnis. Kompanijos VALTRA inžinieriai, kurdami naująjį T serijos traktorių, pagamino naują variklio dangtį. Dėl gerokai didesnių ventiliacinių angų ventiliatorius mažiau sukasi, todėl reikia mažiau degalų, o triukšmo lygis mažesnis. Vamzdis, pro kurį paimamas oras, yra kabinos išorėje, jis pasuktas taip, kad į jį patektų kuo vėsesnis ir švaresnis oras. Tai – vienas universaliausių traktorių rinkoje, nes jis gali dirbti įvairiomis sąlygomis: nuo 25 laipsnių šalčio, pavyzdžiui, Suomijoje, iki 35 laipsnių karščio, pavyzdžiui, Portugalijoje.
Erdvi kabina ir puikus matomumas
Svarbiausi naujojo ketvirtos kartos T serijos traktoriaus VALTRA išskirtinumai – visiškai kitokia, daug erdvesnė ir stipresnė kabina, geresnė garso izoliacija. Kabinos stiklai daug didesni (bendras plotas 6,2 kv. m). Elektrinis priekinio ir užpakalinio langų pašildymas ir naujas net 270 laipsnių priekinio stiklo valytuvas pagerina matomumą. Pagal užsakovo poreikius kabinoje gali būti sumontuoti tiek užpakalinio, tiek šoninio stiklo valytuvai, atbulinio vaizdo kamera, darbui skirti priekiniai ir užpakaliniai šviesos diodų žibintai. Dėl stiklinio liuko galima daug patogiau darbuotis frontaliniu krautuvu (traktoriaus modeliuose, pritaikytuose dirbti miške, yra stiklinis liukas ir užpakalinėje stogo dalyje). Vairuotojo patogumui traktoriuje gali būti sumontuota puikios kokybės audiosistema, šaldytuvas ir atbulinio vairavimo sistema TwinTrac. Nuo šiol naudojant TwinTrac galima keisti vairo padėtį pastumiant jį į šoną. Dėl šios sistemos dirbant kai kuriuos darbus atbuline eiga galima sutaupyti iki 15 proc. laiko ir darbo sąnaudų nei dirbant įprastai. Ir tai – tik dalis papildomos įrangos, kurią gali užsisakyti pirkėjas.
VALTRA daug dėmesio skyrė ir svarbiausiai traktoriaus kabinos detalei – sėdynei. Užsakovas gali rinktis iš trijų jos variantų: standartinė sėdynė yra ant oro pagalvės su pašildymu; plius sėdynė yra ant oro pagalvės ir turi šoninį „plaukiojimą“, platesnė, todėl patogiau sėdėti, kairysis porankis ilgesnis, reguliuojamas, galima reguliuoti nugaros išlenkimą; evolution sėdynė yra aukščiausio lygio (aptraukta versta oda, joje sumontuotas automatinis svorio nustatymas). Beje, vairuotojo sėdynės aukštyje kabina 20 cm platesnė nei ankstesniuose modeliuose.
Traktorių modeliai
Ketvirtos kartos T serijos traktoriai VALTRA gali būti trijų modelių: Direct, Versu ir Active. Versu ir Active modeliuose yra nauja Powershift valdymo sistema. Tai – tikra revoliucija žemės ūkio technikos rinkoje, nes ji pranašumu ir valdymo galimybėmis nenusileidžia CVT transmisijoms. Sankabos pedalo reikia tik užvedant traktorių, visada veikia automatinė sankabos funkcija AutoTraction. Automatinė transmisija Powershift dirba iš esmės kitaip: greičio pedalu reguliuojami ne variklio sūkiai, o traktoriaus greitis, kaip ir dirbant su belaipte transmisija Direct. Tokia automatinė sistema labai patogi dirbant su pakabinamais padargais. Nauja Powershift sistema – tai ne tik naujas valdymas, bet ir nauja programinė įranga, taip pat yra Hill-stop sistema, leidžianti lengvai pajudėti stovint įkalnėje, tam naudojant elektrohidraulinį stovėjimo stabdį.
Visi T serijos traktoriai VALTRA gaminami su AGCO Power varikliais. Dviejuose mažesnės galios T serijos modeliuose sumontuoti 6,6 l varikliai, o galingesniuose – 7,4 l varikliai. Varikliai atitinka Tier 4 standartus. Dėl naujų ekonomiškų variklių, naujos aušinimo sistemos bendros traktorių eksploatavimo išlaidos – iki 3 eurų per valandą mažesnės nei iki šiol, o intervalai tarp techninių priežiūrų pailgėjo iki 600 darbo valandų.
Varikliuose sumontuota nekintamo tūrio turbina su elektroniškai reguliuojama oro sklende, todėl variklis greitai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus ir sukuria pakankamai sūkių net tada, kai varik-lio apsisukimų skaičius mažesnis. Patobulinta SCR (AdBlue) sistema ir turbinos leidžia sumažinti degalų sąnaudas, taip pat pagerina traktoriaus ekologiškumą.
Pavyzdžiui, VALTRA T174 modelyje gali būti funkcija EcoPower. Paspaudus mygtuką Eco, variklio sūkiai sumažinami iki 1 800 aps./min., bet sukimo momentas padidinamas. Taip galima sutaupyti iki 10 proc. degalų, sumažinti triukšmo lygį ir pailginti variklio eksploatacijos laiką. Šiame modelyje taip pat yra funkcija SigmaPower, kurią naudojant, jei reikia, variklio galingumą galima padidinti 15 AG.
Naujuose T serijos traktoriuose VALTRA galingesnės ir trijų taškų pakabos: priekinė gali pakelti iki 5,1 tonos, o galinė – iki 9,5 tonos. Be to, visiškai nauji hidraulikos įjungimo elementai, lengvai įjungiami net ir esant slėgiui sistemoje.
Projektuojant naujuosius T serijos traktorius, daug dėmesio buvo skiriama jų priežiūros patogumui. Gamintojas padidino techninės priežiūros intervalus iki 600 darbo valandų. O kasdienis tepalų, hid-raulinių skysčių lygio patikrinimas neatims daug laiko, nes pro langelius visa tai puikiai matoma (nebūtina naudoti matuoklius). VALTRA šios serijos technikai apibūdinti ir pasirinko šūkį „Jūsų darbinė mašina“.
Plieniniai žirgai paklūsta kiekvienam
Pristatę kompanijos VALTRA naujienas, jos atstovai svečius, susirinkusius iš daugiau nei 70 valstybių, pakvietė išbandyti naujus įvairių modelių T serijos traktorius. Įsėdęs į vieną iš jų, buvau sužavėtas patogumo ir lengvo valdymo. Įlipęs į kabiną, klestelėjau ant sėdynės. Pagalvojau, kad patekau į sostą: ji man pasirodė labai patogi. Taip patogiai sėdėjęs nesu nė viename lengvajame automobilyje ar visureigyje. Vairuodamas tiek Active, tiek Versu arba Direct modelių traktorius, visuose jaučiausi vienodai komfortiškai. Pagalvojau, kad ūkininkams ilgai dirbant šiais traktoriais nepaskausta nugaros vien tik todėl, kad jų sėdynės patogios, lengvai reguliuojamos, o dėl oro pagalvių važiuojant beveik nesijaučia dirvos nelygumų.
Traktoriaus variklio galia, vairavimas ir agregatų valdymas – irgi įspūdingi. Norint suprasti, kaip valdyti traktorių, užtenka tik kelių kompanijos VALTRA specialistų paaiškinimų. Viskas logiška, nesudėtinga ir paprasta. Porankyje esančios valdymo svirtelės ir mygtukai išdėstyti labai patogiai, o piktogramos po jais – aiškios, lengvai suprantamos. Taigi, net pirmą kartą atsisėdus prie traktoriaus vairo, perprasti, kas ir kaip veikia, išties paprasta. Beje, stiklinis stoglangis kabinoje – nuostabus sprendimas. Kraunant pašarų ritinius, pro jį galima stebėti jų judėjimą ore, taigi, nereikia lankstytis ir žvilgčioti iš apačios. Dėl didelių kabinos stiklų matomumas iš jos – puikus. Nepriekaištingu matomumu įsitikinau ir pats, traktoriais važinėdamas aikštelėje. Taigi, galiu tik pagirti išradingus suomių inžinierius ir dizainerius, sukūrusius nuostabų naujos kartos
T serijos VALTRA traktorių. Komplimentų bei pagyrų gamintojui negailėjo ir iš kitų valstybių atvykę žurnalistai, svečiai.