To dar nėra buvę „International Engine Of The Year“ rinkimuose. Niekada. „Ford“ sukurtas trijų cilindrų mažylis „EcoBoost“ šiemet jau trečią kartą iš eilės išrinktas geriausiu pasaulyje. 82 specializuotų leidinių žurnalistai iš 35 šalių šiandien Štutgarte paskelbė „EcoBoost“ geriausiu varikliu kategorijoje iki 1 litro ir absoliučioje įskaitoje, pažymėdami, kad ši mažytė jėgainė išsiskiria savo galia, taupumu, išbaigtumu ir technologijomis.
„Unikaliu dinaminių savybių, neįtikėtino taupumo, tylaus darbo ir išbaigtumo deriniu „EcoBoost“ „litras“ pakeitė žaidimo taisykles vos pasirodęs rinkoje. Ir nuo to laiko jis tebelieka mažo variklio galios ir taupumo dermės etalonu“, - sakė „Ford“ viceprezidentas Bobas Fascettis.
„EcoBoost 1L“ jau yra gavęs 13 aukščiausios prabos tarptautinių apdovanojimų. Nuo 2012 metų jis gavo 7 „International Engine Of The Year“ apdovanojimus, 2013 metų Paulo Pietscho prizą už technologijų inovacijas Vokietijoje, Didžiosios Britanijos Karališkojo automobilių klubo „Dewar Trophy“ taurę, JAV „Popular Mechanics“ žurnalo apdovanojimą „Proveržio prizas“ ir geriausio trijų cilindrų variklio įvertinimą „Ward‘s 10 Best Engines“ konkurse.
„Šiemet konkurencija buvo itin aštri, tačiau „EcoBoost“ savybės leido išsaugoti sostą. Tai, be abejonės, yra vienas geriausių jėgainės konstravimo pavyzdžių“, - sakė „Engine Technology International“ žurnalo redaktorius ir komisijos vicepirmininkas Deanas Slavnich‘as.
Geriausias pasaulyje variklis šiuo metu montuojamas į dešimtį „Ford“ modelių: „Focus“, „Fiesta“, B-MAX, „EcoSport“, C-MAX, „Grand C-MAX“, „Tourneo Connect“, „Tourneo Courier“, „Transit Connect“ ir „Transit Courier“.
Šis variklis taip pat bus siūlomas ir naujajame „Ford Mondeo“, Europoje debiutuosiančiame šių metų pabaigoje. Tai bus pats mažiausias variklis tokios klasės automobilyje.
Tačiau variklio dydis apgaulingas. Iki šiol rinkoje buvo dvi jo versijos, generuojančios 100 arba 125 arklio galias, tačiau „Ford“ ką tik pristatė galingiausią istorijoje serijinį litro darbinio tūrio variklį specialiai „Fiesta“ versijai „Fiesta Black“ ir „Fiesta Red“. Pastarasis generuoja net 140 AG, tačiau vidutiniškai suvartoja vos 4,4 litro benzino 100 km kelio.
Modeliai su geriausiu pasaulyje varikliu šiuo metu sudaro maždaug 20 proc. dvidešimtyje didžiausių Europos rinkų parduodamų „Ford“ automobilių. Nyderlanduose šis rodiklis siekia net 38 proc.
Tuo tarpu modeliai su šiuo varikliu parduodami net 72 pasaulio valstybėse. JAV taip pat jau galima įsigyti „Fiesta“ su šia jėgaine, o rudenį tokią pat galimybę turės ir „Focus“ pirkėjai.
Litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklį kūrė daugiau nei 200 žmonių komanda Vokietijos tyrimų centruose Achene ir Markeniche bei Dantono centre Didžiojoje Britanijoje. Kūrimo, konstravimo ir bandymų darbai truko daugiau nei 5 milijonus valandų.
Mažytis variklio turbinos velenas veikimo metu sukasi iki 248 000 sūkių per minutę greičiu – jis atlieka daugiau nei 4000 sūkių per sekundę, beveik dukart daugiau nei 2014 metų Formulės 1 variklių turbinos.
Naujos modifikacijos 140 AG variklio turbinos slėgis siekia 1,6 atmosferos. Aukščiausias slėgis cilindro degimo kameroje siekia 124 atmosferas – tai yra tas pats, kas penkias tonas sveriantis Afrikos dramblys, stovintis ant stūmoklio galvutės.
Pats plieninis variklio blokas yra toks kompaktiškas, kad telpa į lėktuvo saloną leidžiamame įsinešti lagamine. Aliuminio lydinio variklio galvutėje integruotas išmetamųjų dujų kolektorius, o variklio darbo stabilumą užtikrina specialios konstrukcijos smagratis, kurio veikimas leido apsieiti be trijų cilindrų varikliams būdingo balansavimo veleno.
Trintis variklyje sumažinta specialia medžiaga padengus stūmoklio galvutės paviršių ir sumontavus mažos trinties stūmoklio žiedus bei alkūninio veleno įvores. Kintamų fazių alyvos siurblys užtikrina optimalų tepimo režimą varikliui veikiant įvairiais režimais.
„Mūsų „litras“ buvo kurtas tam, kad įveikti didžiausią iššūkį mažiausiems varikliams – suderinti galią, veikimo sklandumą ir taupumą. „EcoBoost“ sėkmė slypi inovatyviose technologijose, kurios bene pirmą kartą leido mažam varikliui suteikti dideliam automobiliui būdingų privalumų“, - konstatavo „Ford of Europe“ degalų sistemų padalinio vadovas Andrew Fraseris.