Gegužės 7 d., pirmadienį, „Vilnius – Nordkapp – Vilnius“ maršrutu išvykę septyneri „Honda Civiс 1,8“ automobiliai ketvirtadienį pasiekė šiauriausią Europos tašką – Nordkapp gyvenvietę Norvegijoje. Ir jau dabar akivaizdu, kad lietuvių ambicijos pademonstruoti savo sugebėjimus važiuoti taupiau, nei tai pavyko estams ir latviams, „ne iš piršto laužtos“: po trijų kelionės dienų visų ekipažų vidutinės degalų sąnaudos lenkia geriausią kaimynų rezultatą - 4,73 l/100 km. Tačiau didžioji intriga, kuris gi ekipažas, laimės, tik prasideda.
Nežiūrint į tai, kad daugelis ekipažų atstovų ekonominio vairavimo nepraktikavo, reikia pripažinti, kad „namų darbus“ prieš kelionę daugelis pasidarė ir jiems vis dėlto pavyksta šias žinias gan sėkmingai panaudoti. Tačiau ekspedicijos dalyviai, matyt, nėra užtikrinti savo jėgomis, tad bando vis naujas važiavimo taktikas, kurios vieniems pasiteisina, o kitiems tik pablogina rezultatus.
Štai po pirmųjų dviejų dienų užtikrintas lyderis buvo ekipažas „Žoliapjovės ilgesys“ – Andrius Kriščiūnas ir Rytis Markevičius. Jų dviejų dienų vidutinės degalų sąnaudos tebuvo 4,358 l/ 100 km. Puikius rezultatus demonstravo ir vienintelis pilnai moteriškas ekipažas: Gentrūna Gabartienė ir Neringa Joneikytė. Po dviejų dienų jos rezultatų lentelėje užėmė antrąją poziciją.
Tačiau viskas apsivertė, įvertinus trečiosios dienos rezultatus: iš paskutinės, septintosios, vietos tiesiai į pirmą peršoko „Saint Liter“ ekipažas – Albinas Aleksiejūnas ir Nerijus Kiseliovas, stebuklingai atradę teisingiausio maršruto ir važiavimo technikos formulę. Jie savo vairuojamos „Hondos“ vidutines degalų sąnaudas per tris dienas sugebėjo sumažinti nuo 4,78 iki 4,22 l/ 100 km.
Tuo tarpu aukščiau minėtas moteriškas reportažas, pasirinkęs neteisingą maršrutą ir taip „prisukęs“ virš 100 km daugiau, nei trečiojo etapo lyderiai, nusirito į paskutinę, septintąją, vietą.
Taigi, ekspedicijos laimėtoją nuspėt dar vis labai sunku. Kuo toliau, tuo svarbesnis tampa ir kiekvienas į šalį nuvažiuotas kilometras, ir kiekvienas šimtas gramų degalų, ir ekipažo tarpusavio santykiai, ir gebėjimas susitvarkyti su nuovargiu...
Dar viena labai įdomi detalė yra ta, kad visi lietuvių ekipažai važiuoja gerokai dinamiškiau, nei tai darė estai ar latviai. Pastarųjų vidutinis važiavimo greitis buvo vos 50-55 km/h. Lietuviai gi važiuoja gerokai greičiau: daugelio ekipažų vidutinis greitis yra ~70-75 km/h.
Ekspedicijos dalyviai į Vilnių grįžta sekmadienį. Tad jau labai greitai paaiškės ir šios visos ekonominio vairavimo „intrigos“ atomazga.