Nauja intelektinė navigacijos sistema padės suvaldyti automobilį ir išvengti kliūčių, net jei ir nekreipsite dėmesio į kelią. Sterlingas Andersonas ir Karlas Lagnemma iš Masačiusetso technologijų instituto robotų mobilumo grupės sukūrė „antrąjį intelektinį pilotą“, kuris borto kamera ir lazeriniu tolimačiu atpažįsta pavojus transporto priemonės aplinkoje.
Sistema atpažįsta kliūtis kelyje ir nustato geriausią maršrutą joms apvažiuoti. Automobilio valdymas žmogui sugrąžinamas tik tuomet, kai sistema įsitikina, kad mašinai ir vairuotojui kelyje nebegresia joks pavojus. Ši sistema gali visiškai savarankiškai valdyti automobilį pati, bet S. Andersono teigimu, šio antrojo piloto roboto genialumas slypi jo gebėjime sklandžiai dalytis automobilio kontrole su prie vairo sėdinčiu žmogumi kolega.
„Visiška autonomija yra paprastesnė, negu leisti mašinai bendradarbiauti su žmogumi“, – sako S. Andersonas. – Šioje sistemoje turėjome suteikti žmogui galimybę valdyti mašiną užtikrindami, kad automatizuota sistema įsijungs tik pavojingose situacijose.“
Andersonas teigia, kad jei vairuotojas nežinotų apie tokią mašinoje įdiegtą sistemą, jis manytų, kad atliko įspūdingą žygdarbį suvaldydamas automobilį pavojingos situacijos metu.
Tyrėjai išbandė šią sistemą su įvairiomis transporto priemonėmis: nuo nuotoliniu būdu valdomo bagio iki S tipo „Jaguar“ sedano „Ford“ trasoje Dyrborne, Mičigane. Kol kas sistema veikia tik ne didesniu kaip 48 km/val. greičiu. Kitas tyrimų etapas – pritaikyti sistemą prie vairuotojų gebėjimų. „Norime, kad sistema būtų naudinga ir pradedantiesiems vairuotojams, ir vyrukams, mėgstantiems oktano ir svylančių padangų kvapą“, – sako S. Andersonas.
Andersono teigimu, sistema, pasirodžiusi rinkoje, turėtų kainuoti 5 – 10 tūkst. dolerių. Kaina turėtų sumažėti, tačiau ne anksčiau kaip po 5 metų. Grupė šią saugumo sistemą pristatė 2012 m. IEEE Intelektinių transporto priemonių simpoziume Madride (Ispanija).