• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Koncernas „Ford“ specialiai naujajam kompaktiškam vienatūriui sukūrė unikalią saugumo bandymų metodiką, kuri leido visapusiškai įvertinti neįprastos šio automobilio šoninių durų sistemos saugumą avarijų atveju. Kaip teigia „Ford“ inžinieriai, „B-Max“ gali atlaikyti šoninį 165 kiloniutonų jėgos smūgį, kas prilygsta kompaktiško automobilio kryčiui iš 6,5 metro aukščio. Tikimasi, kad „Ford B-Max“ šiemet vyksiančiuose „EuroNCAP“ saugumo bandymuose bus įvertintas maksimaliu žvaigždučių skaičiumi.

REKLAMA
REKLAMA

„Ford B-Max“ (nuotr. Gamintojo)„Ford B-Max“ (nuotr. Gamintojo)

„B-Max“ šoniniai statramsčiai visiškai integruoti į priekinių durų konstrukciją, o galinės durys yra slankiosios. Atvėrus priekines ir galines duris automobilio keleiviai gali išlipti ir įlipti netrukdomi jokių kėbulo elementų. Konstrukcija nėra įprasta, todėl saugumo inžinieriams teko sukurti visiškai naują bandymų programą, kurią sudarė 5000 virtualių susidūrimų ir 40 realių avarijos imitacijų poligone.

REKLAMA

„Žinojome, kad modeliuojant kompiuteryje konstrukcija puikiai išlaiko išbandymus, tačiau realiame gyvenime visuomet nutinka nenumatytų dalykų. „B-Max“ bandymuose teko patirti labai rimtus smūgius, tačiau durų saugumo sistema veikė tiksliai kaip numatyta“, - sakė „Ford“ saugumo projektų vadovas Tomas Overlingtonas.

REKLAMA
REKLAMA

„Ford B-Max“ (nuotr. Gamintojo)„Ford B-Max“ (nuotr. Gamintojo)

„B-Max“ duryse įtaisytos iš itin atsparaus plieno pagamintos specialios kabės, atliekančios smūgio gaudyklės vaidmenį. Po smūgio į vienatūrio šoną kabės sukabina priekines ir galines duris, taip išsaugodamos konstrukcijos vientisumą. Panašią funkciją atlieka specialios konstrukcijos durų velkės, blokuojančios durų judėjimą po smūgio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gamybai parengti „B-Max“ prototipai „Ford“ poligonuose dalyvavo keturiasdešimtyje susidūrimų su kitais automobiliais bei turėjo atlaikyti 100 smūgių į skirtingu kampu įrengtą nejudančią kliūtį.

„Ford B-Max“ (nuotr. Gamintojo)„Ford B-Max“ (nuotr. Gamintojo)

Pasak T.Overlingtono, koncerno specialistai tikisi, kad „B-Max“ gaus maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą už pasyvųjį saugumą organizacijos „EuroNCAP“ bandymuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų