Bendrovės "Air France" lėktuvu, kuris sudegė Toronto oro uoste, skridę keleiviai tik dabar ima atsigauti po patirto šoko. Tuo tarpu aiškinamasi, kas galėjo sukelti orlaivio avariją.
Visi 309 lėktuvu skridę keleiviai ir įgulos nariai spėjo išsigelbėti dar prieš jam užsidegant. Pareigūnų teigimu, 43 žmonės buvo nesunkiai sužeisti.
"Neįtikėtina. Tai tikras stebuklas", - sakė Kanados susisiekimo ministras Žanas Lapjeras. Transporto saugumo taryba teigia, kad kol kas anksti kalbėti apie kokias nors šios avarijos priežastis.
Tuo tarpu žiniasklaidoje jau pasirodė kelios versijos, dėl ko kilo šis incidentas. Viena realiausių avarijos priežasčių - žaibas, trenkęs į lėktuvą, kai šis leidosi. Taip pat manoma, kad avarija galėjo kilti ir dėl slidaus nusileidimo tako arba staigaus vėjo gūsio, kuris galėjo nustumti lėktuvą nuo tako.
Aviakompanija "Air France" skelbia, kad lėktuvu skrido 101 prancūzas ir 104 kanadiečiai. Tarp keleivių būta ir britų, italų, indų bei amerikiečių.
Avarijoje išgyvenę keleiviai pasakoja, kad, prieš nusileisdamas Toronte lėktuvas kurį laiką pasisukiojo virš miesto - laukė kol nurims audra. Bet niekam tai nesukėlė nerimo. Lėktuvas sėkmingai nutūpė ir pagal tradiciją keleiviai ėmė ploti kapitonui, kai atsitiko kažkas nenumatyta: apie 250 tonų sverianti mašina staigiai šovė pirmyn. Lėktuvas pradėjo drebėti, pasviro ant šono ir nuvažiavo nuo nusileidimo juostos. Kairysis variklis trenkėsi į žemę ir sprogo. Sumaitotas lėktuvas iš inercijos įvažiavo į griovį, korpusas skilo. Keleiviai kuo skubiau šoko iš ugnies apimto lėktuvo ir iš visų jėgų skuodė kuo toliau. Nepraėjo nė minutė, kai kaukdamos atlėkė gaisrinės ir ėmė gesinti gaisrą. Į dangų kilo dūmų ir garų debesis.
Bendros Prancūzijos ir Nyderlandų kompanijos "Air France KLM" valdybos pirmininkas Žanas Sirilas Spineta kol kas nesiryžta kalbėti apie avarijos priežastis. "Manau, protingiausia būtų palaukti, kol kompetentingos komisijos pateiks savo tyrimo išvadas", - sakė jis.
"Air France" reiškia pagarbą visai lėktuvo įgulai, - teigiama aviakompanijos pareiškime. - Jų profesionalumas lėmė, kad šis incidentas nesibaigtų tragiškai".
Incidentą tiriantys pareigūnai analizuos lėktuvo skrydžio duomenis bei lakūnų kabinos garso įrašus.
Toronto oro uoste sudegęs "Airbus A340" lėktuvas yra nuskridęs 28 tūkstančius 418 valandų. "Air France" šį lėktuvą įsigijo 1999 metų rugsėjį. Paskutinį kartą jį remontavo 2005 metų liepos 5-ąją. Prieš skrydį iš Paryžiaus jis buvo techniškai tvarkingas.
"Airbus A340" yra vienas iš pačių patikimiausių lėktuvų visoje aviacijos istorijoje. Pirmasis šios markės lėktuvas į orą pakilo 1991 metais ir nei karto nė vienas laineris nebuvo papuolęs į avariją. Pernykščiai metai buvo labai sėkmingi - nė vienas keleivinis lėktuvas nepatyrė katastrofos. Paskutinė nelaimė atsitiko 2003-ųjų gegužės 26-ąją. Tą dieną Turkijoje sudužo ukrainiečių lėktuvas JAK-42. Juo skridę per 70 taikdarių iš Ispanijos žuvo.