Vilniaus oro uostas kopia į aukštesnį lygį. Netrukus čia turėtų būti baigta nedidelė rekonstrukcija (arch. Leonardas Vaitys) - 700 kv. m bus padidinta keleivių, perėjusių muitinės patikrinimą, zona. Kitais metais ketinama rekonstruoti aikštę, pagrindinį fasadą ir statyti naują terminalą - architektai jau plėtoja projektą, kuris laimėjo metų pradžioje vykusį konkursą.
Kaip "Statybų pilotui" sakė architektas L. Vaitys, nors projektas buvo modifikuotas, funkcinė schema išliko tokia pat. Kaip ir buvo numatyta konkursiniame projekte, pagrindinis stalininis fasadas bus uždengtas stiklu, o aikštėje vietoj automobilių laikymo aikštelės iškils vertikalus akcentas.
Labiausiai po konkurso pakito naujojo terminalo išvaizda - vietoj terminalo antrosios eilės, siūlytos konkursiniame projekte, numatytas žemas cilindras. Nuo terminalų drieksis įstiklinti "vamzdžiai" su judančiais šaligatviais viduje - visa tai kartu su cilindru sudarys "penktąjį fasadą", matomą iš lėktuvo. Anot L. Vaičio, oro uosto pastatas atrodys lyg kilti besiruošiantis vabzdys.
Aikštės, fasado rekonstrukcija ir naujo terminalo statyba turėtų prasidėti jau kitais metais. Oro uostui visa tai kainuos iki 50 mln. litų. Architektas nesutiko su pesimistinėmis prognozėmis, kad Vilniaus oro uostas artėja prie savo galimybių ribos ir greitai nesugebės aptarnauti didėjančių keleivių srautų. Jo nuomone, sostinės oro uostas yra labai patogioje vietoje - tik 7 km nuo miesto centro, o pastačius naują terminalą, jis puikiausiai atliks savo funkcijas bent jau iki 2050 metų. Tai visai tikėtina, kadangi greičiausiai jau visai netolimoje ateityje Vilniaus oro uostui tvarkytis su keleivių srautais "padės" Kaunas, spartinantis derybas su pigių skrydžių bendrove "Ryan Air".
"Statybų pilotas"