Sunkiai besiverčiantis Zoknių oro uostas prie Šiaulių nuo sausio 1-osios nebeteko nemažos dalies pajamų - jame nebegali leistis lėktuvai, kurių variklių skleidžiamas garsas viršija Europos Sąjungos numatytas normas.
Kauno oro uostui šie apribojimai dar netaikomi - Lietuvos euroderybininkai išsiderėjo Kauno oro uostui pereinamąjį vienerių metų laikotarpį, rašo "Lietuvos rytas".
Į Šiauliuose esantį didžiulį buvusį sovietų karinį oro uostą nebegali leistis ES nustatytų normų neatitinkantys Rusijoje pagaminti lėktuvai, kurie iki šiol Zoknių oro uoste leisdavosi dažniausiai, o triukšmo lygio neviršijantys "Boeing" užsukdavo retai.
Oro uosto direktorius Jonas Jutkelis sakė, kad ES nustatytos triukšmingumo normos jau seniai žinomos. Specialisto manymu, į tai reaguos ir rinka - vežėjai jau dabar renkasi modernesnius lėktuvus, nes rusiški orlaiviai ES erdvėje nebepriimami.
J.Jutkelis teigė, kad Zoknių oro uostas turi privalumų konkurencinėje kovoje - jis vienintelis šalyje gali priimti sunkiasvorius "Boeing 747".
Oro uosto vadovas pažymėjo, kad kolegoms iš Kauno šie metai bus palankesni, tačiau vėliau sąlygos taps vienodos.
Kauno oro uostas, kuriame dar metus galės leistis triukšmo normas viršijantys lėktuvai, šiuo metu taip pat išgyvena ne pačius geriausius laikus. Karas Irake ir SARS, nuo kurio kentėjo Azija, pernai labiausiai neigiamai paveikė šio tarptautinio oro uosto darbą bei jo veiklos rezultatus.
Prie Kauno esantis oro uostas turi 3,25 kilometro kilimo ir leidimosi taką, kuris leidžia visų tipų orlaivius priimti be jokių svorio apribojimų.
BNS