• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusijos Ortodoksų Bažnyčia įsitraukė į diskusiją dėl visuomeninės įmonių atsakomybės, pareikšdama, kad vengiant mokėti mokesčius vagiama iš našlaičių, senyvo amžiaus žmonių ir neįgaliųjų, rašo dienraštis "The Moscow Times".

REKLAMA
REKLAMA

Į metinį susirinkimą Danilovo vienuolyne atvykę Bažnyčios atstovai paskelbė patarimų dėl moralaus verslo sąrašą, kuris, dvasininkų teigimu, yra pagrįstas dešimčia Dievo įsakymų. Patariama įvairiausiais klausimais - nuo sutarčių vykdymo iki privatizavimo.

REKLAMA

Bažnyčios dokumente teigiama, kad privatizavimas turėtų užtikrinti aukštesnės kokybės prekes žemesnėmis kainomis. Smerkiamos ir nepadorios reklamos, o atlyginimų vėlavimas vadinamas gėdingu. Bažnyčia ragina įmones ne tik mokėti mokesčius, bet ir remti bedarbius bei senelius.

Pati Rusijos Ortodoksų Bažnyčia mokesčių nemoka. Tiesa, yra apmokestinamos pajamos, kurias Bažnyčia gauna iš plataus masto ūkinės veiklos. Tačiau dvasininkai spaudžia Rusijos vyriausybę atleisti juos nuo turto mokesčių.

REKLAMA
REKLAMA

Ortodoksų Bažnyčia lieka populiari, nors nuolat kyla klausimų dėl jos ūkinės veiklos. Praėjusią savaitę vienas Bagdado laikraštis paskelbė organizacijų, kurios padėjo Saddamo Husseino (Sadamo Huseino) režimui apeiti Jungtinių Tautų naftos už maistą programą, sąrašą. Į jį pateko ir su Rusijos Ortodoksų Bažnyčia susijusios įmonės. Už Bažnyčios užsienio ryšius atsakingas metropolitas Kirilas sąrašą pavadino "kažkokia nesąmone".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bažnyčia apie verslą, kaip ir ekonomistai apie religiją, pasisako ne pirmą kartą. XIII amžiuje Tomas Akvinietis rašė apie "teisingą kainą" ir lupikavimą. Daug vėliau ekonomistas Maxas Weberis (Maksas Vėberis) iškėlė "protestantiškos darbo etikos" idėją, akcentuodamas protestantų taupumą ir atpildo laukimą.

Tačiau Maskvoje įsikūrusio Miesto ekonomikos instituto ekonomistė Marina Liborakina sakė, kad Rusijos įmonių visuomeninę atsakomybę skatina pelno siekis. "Pakanka pažvelgti į sąsajas tarp konkurencijos tam tikrame sektoriuje ir visuomeninės veiklos lygio", - teigė ekspertė.

REKLAMA

M. Liborakina minėjo, kad konkurencija pasižyminčiame naftos versle įmonės visuomeninės veiklos požiūriu yra daug išradingesnės nei dujų ar komunalinių paslaugų bendrovės.

Be to, vartotojai teikia pirmenybę apčiuopiamoms dorybėms. Pernai Rusijos vadybininkų asociacijos atlikta apklausa parodė, kad keturi penktadaliai respondentų įmonės visuomenine atsakomybe laiko pagrįstas prekių kainas. Tuo tarpu paramą labdaros organizacijoms paminėjo vos 40 proc. apklaustųjų.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų