Nedidelė Estijos bendrovė "HansaNet OU" užginčijo prekinio ženklo "hanza.net" naudojimą stambiausiam šalies bankui "Hansapank". Pasak estų dienraščio "Eesti Paevaleht", tuo atveju, jei smulkią įmonę lydės sėkmė, bankinių paslaugų tinklapis "hanza.net" gali būti uždarytas ar pervadintas.
"HansaNet OU" direktorius Sergo Ulpus pažymėjo, jog bendrovė pateikė ieškinį patentų biurui, siekdama nutraukti sumaištį, kurią kelia "Hansapank" prekinis ženklas "hanza.net". "HansaNet OU" buvo įregistruota 1999 metais, o "hanza.net" - 2000-aisiais.
S. Ulpus tvirtinimu, "Hansapank" klientai nuolat painioja "HansaNet" verslo pavadinimą ir prekinį ženklą "hanza.net", ir nedidelė įmonė sulaukia gausybės skambučių bei elektroninio pašto laiškų iš klientų, kurie juos siunčia "Hansapank".
"Hansapank Eesti" ryšių su visuomene skyriaus vadovė Kristina Tamberg pažymėjo, jog, kilus ginčams dėl prekinio ženklo "hanza.net" naudojimo, apeliacinis komitetas nusprendė, kad "Hansapank" negali registruoti prekinio ženklo tiktai vienoje - telekomunikacijų - sferoje. Šiuo metu bankas laukia patentų biuro sprendimo.
Patentų biuro prekinių ženklų departamento vadovas Retas Asas teigia, jog "HansaNet" ir "hanza.net" yra labai panašūs, o prekinių ženklų įstatymas draudžia registruoti prekinius ženklus, kurie yra tapatūs arba labai panašūs į ženklą, priklausantį kitam asmeniui.
Ekspertų teigimu, tuo atveju, jei patentų biuras nuspręstų neregistruoti prekinio ženklo "hanza.net" telekomunikacijų sferoje, į kurią taip pat įeina ir interneto banko veikla, bankui tikriausiai teks pervadinti savo interneto banką arba užginčyti sprendimą teisme.
Trijose Baltijos valstybėse interneto banku "hanza.net" naudojasi apie 839 tūkstančius žmonių.
LETA-ELTA