Praėjusiais metais sparčiausiai alaus rinka augo Latvijoje - daugiau nei 30 proc., lėčiausiai Estijoje - iki 5 proc. Lietuvoje praėjusiais metais alaus pardavimai padidėjo 17,5 proc. Visose trijose Baltijos šalyse lyderių pozicijas užima Skandinavijos koncerno "Baltic Beverages Holding" (BBH) kontroliuojamos bendrovės.
Latvijoje BBH valdomas "Aldaris" užima 40 proc. alaus rinkos.
"Latvijos rinkoje, be "Aldario", yra dar penki žaidėjai, turintys po maždaug dešimtadalį rinkos ir vyksta arši kova dėl antros vietos. Kadangi ši vieta labai svarbi ir garbinga, konkurencija vien praėjusių metų gruodį lėmė, kad pardavimai Latvijoje išaugo 50 proc., palyginti su 2001 metų gruodžiu", - apie rinkos pokyčius Latvijoje sako BBH viceprezidentas Tomas Kučinskas.
Latvijoje vienam gyventojui pernai teko 55 litrai alaus.
"Estijos rinka yra daugiau stagnacinė, kadangi joje maždaug per pusę rinką dalijasi du žaidėjai - "Saku" ir Suomijos "Olvi" valdoma "A Le Coq". Estijos rinka yra labai priklausoma nuo Suomijos ir alaus išvežimas į šią šalį yra gana didelis. Todėl skaičiai nėra tikslūs, kadangi jiems įtakos turi išvežimo apimtys", - teigia BBH viceprezidentas. Estijoje BBH kontroliuojama alaus darykla "Saku" užima 47 proc. rinkos. Pernai alaus suvartojimas Estijoje vienam gyventojui siekė 70 litrų.
Lietuvoje BBH priklausantis "Švyturys - Utenos alaus" užima 49,5 proc. Artimiausias konkurentas - Danijos "Brewery Group" kontroliuojama "Kalnapilio" - "Vilniaus tauro" alaus darykla užima 25,7 proc. rinkos.
Mūsų šalyje praėjusiais metais vienam gyventojui teko apie 75 litrus alaus.
ELTA