• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Metro vežiotis nereikės

Remigijus RAINYS

Spaudoje paskelbta žinia, kad nuo šiol kiekvienas vairuotojas automobilyje privalės turėti specialų blanką, kuriame, pakliuvęs į nedidelę avariją, pats nusibraižys techninės avarijos schemą, tarp automobilininkų sukėlė nemažą sąmyšį. Į "Akistatos" redakciją skambinę žmonės susirūpinę klausinėjo, ar sugebės tinkamai nubraižyti autoįvykio schemą, ar automobiliuose nuo šiol reikės vežiotis ir metrus bei braižymo įrankius? Vilniečiai skundėsi, kad dar ne visose "Statoil" ar "Lukoil" degalinėse randa geidžiamų schemų blankų, o kitų miestų gyventojai teiravosi, kada tų blankų galės gauti savo gyvenamosiose vietovėse. Atrodo, jog kone visi ratuotieji vienu metu ketina pakliūti į eismo įvykius ir tarsi senos kaimo močiutės iš anksto ruošiasi įkapes pakasynoms. Tačiau Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros tarnybos vadovas Gintautas Vasylis nuramino, kad jokių revoliucinių pokyčių iki šiol egzistuojančioje eismo įvykių registracijos tvarkoje neįvyko. Vairuotojams tiesiog primintas jau senokai galiojančių Kelių eismo taisyklių 271 punktas: Jeigu eismo įvykio metu žmonės nenukentėjo, o visi su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai sutaria vertindami jo aplinkybes, leidžiama palikti įvykio vietą ir nedelsiant vykti į policiją, prieš tai nubraižius įvykio schemą (nurodžius joje šių taisyklių pažeidimą, jį padariusio asmens vardą ir pavardę) ir po ja pasirašius.

REKLAMA
REKLAMA

Taigi, Kelių eismo taisyklėse viskas išdėstyta trumpai ir aiškiai. Jose neminimi nei specialūs autoįvykių schemų blankai, nei į autoįvykį patekusių automobilių sugadinimo laipsnis, todėl visi į technines autoavarijas (ne tik sostinėje) patekę eismo dalyviai turi vienodas teises. Tiesiog Vilniaus eismo priežiūros tarnybos pareigūnai, pasirūpindami, kad būtų išspausdinti standartiniai avarijų schemų blankai, norėjo padėti į autoįvykius patekusiems nelaimėliams taupyti laiką, sumažinti gatvėse spūstis, susidarančias belaukiant, kol atvykę pareigūnai patys viską suregistruos ir leis patraukti eismui trukdančias mašinas. Minimuose schemų blankuose, kurie turėtų būti platinami nemokamai, išspausdinti patarimai, kokius duomenis apie įvykį turi pateikti vairuotojai, ir pavaizduota, kaip užpildyti avarijos schemą. Taigi, iš vairuotojų nereikalaujama jokių kaligrafinių sugebėjimų ar braižymo įgūdžių. Svarbu, jog dėl autoįvykio aplinkybių sutartų visi jos dalyviai ir tai patvirtintų savo parašais, kad vėliau dėl to nekiltų jokių ginčų. Eismo priežiūros tarnybos vadovai rekomenduoja ant schemos surašyti susidūrusių automobilių markes, jų valstybinius numerius, vairuotojų duomenis ir nepamiršti pasirašyti. Netolimoje ateityje ketinama net susukti nedidelį filmuką apie autoįvykių schemų pildymą, kurį ketinama demonstruoti per televiziją.

REKLAMA

Vargu, ar vairuotojų entuziazmą patiems braižyti autoįvykių schemas padidins tas faktas, jog už šį darbą jiems nebus suteikiama jokių privilegijų. Nuvykę į policiją vairuotojai lauks toje pačioje eilėje kaip ir nebraižę jokių schemų, bet sulaukę, kol tai atliks pareigūnai, o autoįvykio kaltininkams bus skiriamos baudos nuo 100 iki 200 litų arba atimama teisė vairuoti automobilį nuo 3 iki 6 mėnesių. Tokios sankcijos numatytos Administracinių teisės pažeidimų kodekse, ir jokių išimčių būti negali. ATP kodekso nuostatas gali keisti tik Lietuvos Respublikos Seimas. Autoavarijos kaltininko laukia ir "dovanėlė" iš draudikų. Kitais metais perkant draudimo polisą tokiam vairuotojui bus pritaikytas koeficientas ir jam teks mokėti didesnę privalomojo draudimo įmoką. Tad nenuostabu, kad smulkių eismo įvykių kaltininkai linkę "susitarti" vietoje ir atlyginti kitam avarijos dalyviui jo patirtus 100 ar 200 litų nuostolius bei išsiskirti geruoju, nepranešus nei policijai, nei draudimo kompanijai. Tai logiškas sprendimas, nors tokiais atvejais rizikuojama, jog atsiras "geranoris", kuris informuos pareigūnus apie "savavališką pasišalinimą iš autoįvykio" vietos, už ką gresia solidžios baudos.

Taigi, kitų miestų ar miestelių, išskyrus sostinę, vairuotojams kol kas užtenka vežiotis rašiklį ir baltą popieriaus lapą, ant kurio techninės avarijos atveju jie pieš autoįvykio schemą, arba laukti kalėdinių dovanėlių iš į Vilnių susiruošusių bičiulių. Pastarieji nemokamai dalijamų schemų blankų turėtų gauti "Lukoil" ir "Statoil" degalinėse. Kaip ten bebūtų, tačiau jau pats faktas, kad Vilniaus kelių eismo priežiūros pareigūnai vėl priminė galiojančius Kelių eismo taisyklių reikalavimus, vertintinas teigiamai. Tai skatins mūsų eismo dalyvius gerinti tarpusavio santykius bei kels bendrą vairavimo kultūrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų