Šiems metams Belgija Lietuvos vežėjams papildomai skiria 1 tūkst. 500, Olandija - 1 tūkst. 200 kelionės leidimų. Taip nuspręsta penktadienį (09.26) Liuksemburge įvykusiose Beneliukso ir Baltijos valstybių jungtinio komiteto derybose dėl leidimų kvotos nustatymo.
Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" pranešimo, derybose sutarta, kad, atsižvelgiant į būsimą Lietuvos narystę ES, nuo 2004 m. gegužės 1 d. Olandija ir Belgija krovinių vežimus galutinai liberalizuos. Taigi kelionės leidimų nebereikės dvišaliams, tranzitiniams ir pervežimams į/iš trečiųjų šalių. Po tokio sprendimo Olandijos ir Belgijos krovinių vežimo rinka taps visiškai atvira Lietuvos vežėjams.
Susisiekimo ministerijos Kelių transporto departamente “Eltą” informavo, kad Lietuvos vežėjai tarptautinėje rinkoje tarp Europos valstybių užima maždaug ketvirtą vietą. Krovinių pervežimui užsakovai mieliau renkasi mūsų šalies vežėjus, nes kol kas Lietuvos transporto įmonių paslaugų tarifai yra gerokai mažesni. Be to, Lietuvos vairuotojai, gabenantys krovinius tarptautiniais maršrutais, turi įgiję patikimą autoritetą.
Kita vertus, mūsų šalies krovinių pervežimo kompanijos nemažai sunkumų dėl pernelyg mažo leidimų kiekio patiria Austrijoje, Prancūzijoje ir Italijoje. Šiose ir kai kuriose kitose valstybėse krovinių vilkikams taip pat keliami labai griežti ekologiniai reikalavimai.
Tuo tarpu staigiai atnaujinti gana pasenusį automobilių parką daugelis transporto kompanijų neturi lėšų.
Iš viso per metus Lietuvos vežėjai krovinių pervežimams tarptautiniais maršrutais panaudoja apie pusę milijono leidimų.
ELTA