Nuolat stengiamės, kad mūsų valstybė būtų kuo patrauklesnė turistams. Prisipažinkime: vien tik išgirdus žodį "turistas", į galvą mums dažniausiai šauna mintis apie vakarietį. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad į Lietuvą keliauja ir žmonės iš rytų. Tad kokia gi mūsų šalis atrodo rusui? Jūsų dėmesiui pateikiame ruso turisto įspūdžius apie kelionę į Lietuvą.
Nuo kelionės į įspūdingąją Kuršių neriją gali atbaidyti tik du dalykai - šalčiai ir vizos. Iki pirmųjų dar labai toli, o vizų problemas galima gana nesunkiai išspręsti.
Rusija - Lietuva
Kuršių nerija - nuostabi vieta. Pušys, smėlio kopos, rūkyti unguriai ir rami lietuvių gerovė. O svarbiausia, kelionė į tenai - ne nuobodus judėjimas erdvėje stebint laikrodį ir kilometrų stulpelius bei laukiant, kada pasirodys jūra. Vilnius, Kaunas ir Trakai - miestai, kurių grožybėms pamatyti neužtektų ir poros dienų.
Norint patekti į Lietuvą automobiliu, pirmiausia teks pasirinkti, per kur važiuoti - per Latviją ar Baltarusiją. Per Latviją susidarys apie 1 200, per Baltarusiją - 1 300 kilometrų. Dėl geresnių Latvijos kelių laimėsite bent dvi valandas. Tačiau reikės vizos.
Kad gautum Lietuvos vizą įprastu būdu, gali tekti iškęsti nemalonią procedūrą. Važiuojant į Lietuvą atostogauti reikia pateikti kelionės čekių ar kreditinės kortelės ataskaitą nemenkai pinigų sumai - po 40 dolerių dienai. Tarsi konsulato darbuotojai nežinotų, kad norint išleisti 40 dolerių per dieną reikia gerokai pasistengti. O jei važiuojate su šeima? Standartiniam šeimos poilsio variantui "du tėvai ir du vaikai" įprastoms dviem savaitėms prireiks deklaruoti net 2 240 dolerių. Jei trūks bent cento, dokumentų paprasčiausiai nepriims. O kur dar sveikatos ir automobilio draudimas (tiesa, čia galima ir pagudrauti - anketoje parašyti, kad važiuosite traukiniu, ir mokėti nereikės). Yra ir kur kas paprastesnis būdas - gauti Lietuvos vizą pagal iškvietimą. Beje, tam nereikia jokių draugų. Susirandate internete kokios nors lietuvių sodybos puslapį, susitariate pas juos apsigyventi ir per savaitę gaunate vizą - tai kainuos tik 10 dolerių.
Lietuvos policininkai
Būtinai reikia papasakoti apie Lietuvos milicininkus, kurie, beje, dabar vadinasi policininkais, tačiau pavadinimas reikalo esmės nekeičia. Jie vis dar laukia už kampo ir ima kyšius, o vairuotojai vieni kitus įspėja mirksėdami šviesomis. Beje, ši tradicija gimė kaip tik Pabaltijyje, kai vienas tuomet dar VAI vadovų "Pravdoje" visai šaliai papasakojo, kokį bjaurią gudrybę sugalvojo tenykščiai vairuotojai. Idėja bemat paplito visoje šalyje.
Pasikeitė tik vienas dalykas - baudų dydis. Net už menkiausią greičio viršijimą paklosite mažiausiai 7 dolerius. Po to - kur kas daugiau. Baudos siekia net iki kelių šimtų dolerių. Net už važiavimą be saugos diržo bauda nuo 7 iki 14 dolerių.
Aplankykite sostinę Vilnių
Keliaujant Baltijos jūros link Lietuvoje galima trumpam pamiršti galutinį kelionės tikslą ir sustoti keliuose miestuose. Pirmasis jų - Vilnius. Išsikeisti pinigus palankiu kursu galima stotyje bet kuriuo paros metu. Mašiną geriausia palikti supermarketo "Iki" stovėjimo aikštelėje. Tuo labiau kad vėliau tikrai nepakenks užeiti į šią parduotuvę ir nusipirkti puikiausio lietuviško alaus. Rinkitės "Kalnapilio", "Švyturio" arba "Utenos". Nereikia pamiršti firminių lietuviškų rūkytų mėsos gaminių ir šakočio - bokšto formos pyrago.
Vilniaus centras skirtas pėstiesiems, tad automobilį teks palikti stovėjimo aikštelėje. Deja, nemokamos greičiausiai nerasite. Ant kalno - Gedimino pilies bokštas, kurį dabar puošia Lietuvos vėliava. Senamiestis su akmenimis grįstomis gatvėmis ir namais aukštais stogais yra tipiškas Vakarų architektūros, dažnai sutinkamos Pabaltijyje, pavyzdys.
Neaplenkite Trakų
Toliau keliauti verta pro senovinį Trakų miestą, buvusią Lietuvos sostinę. Trakai tikrai verti nedidelio lanksto, kurį teks padaryti norint patekti į šį miestą. Apsistoti Trakuose galima viešbutyje arba pas žmones. Beje, namelį galima užsisakyti internetu dar Rusijoje. Atsimenate filmą "Elektroniko nuotykiai" ir bokštą su laikrodžiu? Šis filmas filmuotas Trakų pilyje. Iš tolo Trakų pilis atrodo fantastiškai. Įėjus vidun matyti, kad labai jau nedaug išlikę autentiškų pastatų, kad didžioji pilies dalis ne per seniausiai atstatyta. Aplink telkšantis ežeras - ne tik pilies vaizdo dalis, bet ir puiki vieta maudynėms. Šiltas švarus vanduo, smėliukas, ko gi dar reikia? Trakuose daug puikių kavinių (pietūs dviem asmenims 10-12 dolerių). Patariu paragauti vietinių užkandžių prie alaus: rūkytų kiaulės ausų, žirnių su spirgučiais, keptos duonos su česnaku, taip pat lietuviškų pyragaičių kibinų.
Atvykę į kitą puikų Lietuvos miestą Kauną, nepamirškite aplankyti pilies, Rotušės aikštės, Velnių muziejaus ir pagrindinės miesto gatvės - Laisvės alėjos. Tik nebandykite į ją įvažiuoti automobiliu - ji vėlgi skirta tik pėstiesiems.
Jūros link
Nuo Vilniaus iki Klaipėdos driekiasi puiki 300 kilometrų automagistralė. Tiesa, nuo Vilniaus iki Kauno ji dabar platinama, tad daug kur trukdys kelininkai, tačiau nuo Kauno iki Klaipėdos galite pamiršti baudas už viršytą greitį - čia galima lėkti net 130 kilometrų per valandą greičiu.
Klaipėdoje jums teks pasirinkti, ką veikti toliau. Baltijos jūra visur vienoda - sekli iš šaltoka. Taigi norite ramybės ar pasilinksminimų? Jei renkatės pastarąjį variantą, jums geriau keliauti į Palangą.
Apsigyventi Palangoje, kaip, beje, ir visoje Lietuvoje - jokių problemų. Vos tik pavažiuosite už Klaipėdos, pamatysite šalia kelio stovint galybę žmonių su plakatais, siūlančiais nuomotis butą. Ir vėl gali pagelbėti ir internetas. Rinkitės ką tik norite - apsigyventi galima ir už 5, ir už 100 dolerių nakčiai. Dvivietį kambarį kokioje nors sanatorijoje su visais patogumais ir maitinimu triskart per dieną galima gauti už 30 dolerių. Palangos centre (ir vėl skirtame tik pėstiesiems) vasarą verda pramogos. Pagrindinis atrakcionas - lauko kavinės su gyva muzika. Nenustebkite išgirdę rusišką "popsą" - kad ir Alsu dainą "Žiema", kurią trauks storabalsis lietuvis, ar lietuvišką dainos "Geriu iki dugno už tuos, kurie jūroje" variantą. Beje, maistas kavinėse nelabai skanus ir brangus, o aptarnavimas ne pats geriausias (pagal lietuviškus standartus).
Vaizdingoji Kuršių nerija
Jei norite pailsėti kur kas ramiau, nuo Klaipėdos sukite Kuršių nerijos link. Beje, lengvai į ją nepateksite. Rusams priklausantis nerijos galas jungiasi su žemynu, o iš Lietuvos pusės teks pasinaudoti keltu. Nors teks keltis tik kelis šimtus metrų, už automobilio perkėlimą sumokėsite net 10 dolerių. Mokėti teks ir už kiekvieną suaugusį keleivį. Užtat kėlimasis atgal nemokamas. Užuot pastatę tiltą, lietuviai aiškina, kad keltas - būdas reguliuoti mašinų srautą ekologiškai švarioje zonoje. Yra du keltai. Senesniu pateksite prie pat Jūrų muziejaus.
Lietuviškoji Kuršių nerijos dalis vadinasi Neringa. Įvažiavimas į ją kainuoja dar 5 dolerius. Neringa - tai keturios atskiros gyvenvietės. Visos jos įsikūrusios arčiau marių nei jūros. Mariose vanduo šiltas, bet nešvarus, tad maudytis jose nepatartina. Pervalka ir Preila - nedideli žvejų kaimeliai. Juodkrantė - rami, nedidelė gyvenvietė. Nida - administracinis Neringos centras. Čia stovi ir Tomo Mano namelis.
Nidą pastaruoju metu labai pamėgo vokiečių turistai, o tai daug ką sako. Vokiečiai panašūs į vėžius: vėžys negyvens nešvariame vandenyje, o vokietis turistas nevažiuos į pernelyg brangų ir nekokybišką kurortą. Puikiai paatostogausite ir Juodkrantėje - kambarį čia galima išsinuomoti už 10-15 dolerių per parą. Nidoje mokėsite šiek tiek daugiau.
Iki jūros - 10-15 minučių kelio vaizdingais pušynais, kuriuose sirpsta mėlynės. Dėl nuolatinių vėjų nuo jūros pusės visi medžiai šiek tiek palinkę. Prie kopų galima rasti nedidelių kavinukių ar nusipirkti rūkytos žuvies - karšių ar net ungurių (tiesa, šis kainuos 10-20 dolerių). Kas gali būti geriau kartu su "Švyturio" alumi...
Jei norėsite aplankyti Kaliningradą, nustebsite, kaip skiriasi lietuviškoji ir rusiškoji nerijos dalys. Rusiškojoje akis iškart drasko netvarka ir šiukšlės. Beje, keliauti į Kaliningradą nepatartina - jūsų lietuviška viza - vienkartinė.
Ir dar viena nedidelė smulkmenėlė - geriau į Lietuvą važiuoti užsienietišku automobiliu. Jei šis suges, remontas kainuos keletą kartų pigiau nei Rusijoje, tuo tarpu vazų ir gazų vietiniai servisai kratosi - šių automobilių Lietuvoje likę nedaug.
