"Gyvenu didmiestyje, todėl vis daugiau laiko sugaištu įstrigęs į dažnai susidarančius automobilių kamščius, - rašo Arūnas B.- Jau išaugau iš to amžiaus, kad lakstyčiau "britvomis" vadinamais motociklais, todėl norėčiau įsigyti motorolerį. Gal galite apie juos parašyti daugiau?"
Vis labiau Lietuvoje populiarėjančių motorolerių pasirinkimas šiuo metu iš tiesų nemažas. Prekybininkai siūlo ir pigias padėvėtas, ir brangias naujutėlaites šias manevringas transporto priemones. Nors kai kurie gamintojai jau nurodė terminą, po kurio Lietuvoje populiariausi, tačiau ir patys triukšmingiausi motoroleriai su dvitakčiais varikliais nebebus gaminami, tačiau mūsuose jie dar bus naudojami ilgai. Mat dvitakčiai motoroleriai yra paprastesni ir pigesni už keturtakčius, jų remontas bei eksploatacija gerokai pigesnė.
50 kubinių centimetrų variklio tūrio motoroleriais važinėja daugiausia paaugliai ir jaunuoliai. Jie pritaikyti miesto gatvėms, todėl apie automobilių grūstis gatvėse galima nebegalvoti. "Mažyliai" nereikalauja ypatingos priežiūros - užtenka kas 4 - 5 tūkstančius kilometrų atlikti profilaktinę apžiūrą, pakeisti žvakę bei alyvas. Be to, už šių motorolerių stovėjimą automobilių stovėjimo aikštelėse mokėti nereikia. Pirkėjams bene labiausiai patinka oru aušinami tokios klasės motoroleriai "Malaguti F10" ir "Piaggio Zip". Vyresniesiems vairuotojams mielesni didesnieji, agresyvios išvaizdos motoroleriai, turintys aukštą sėdynę. Jie paprastai montuojami su žemo profilio 12 - 13 colių skersmens padangomis ir skirti važinėti tiek mieste, tiek užmiestyje. "Retro" stiliaus motoroleriai komplektuojami su 16 colių skersmens padangomis. Jie aukštesni, tačiau siauri, o dėl tiesios ir patogios sėdėsenos idealūs suaugusiems vairuotojams.
Kaimo gyventojams ir vasarą mėgstantiems keliauti patartina rinktis keturtaktį, ne mažiau kaip 125 kubinių centimetrų variklio tūrio motorolerius. Jie puikiai rieda užmiesčio keliais, tačiau nesunkiai pritampa ir miestų gatvėse. Tarp didžiųjų "kruizerių" išsiskiria "Suzuki BUrgman 400". Kruizerių varikliai aušinami vandeniu, motoroleriai patogūs, jie gaminami su ilga ratų baze bei talpia daiktadėže. Visi keturtakčiai varikliai dirba tyliai, yra ekonomiški bei ilgaamžiai. Tiesa, keturtakčių motorolerių eksploatavimo išlaidos gerokai didesnės nei dvitakčių. Mažiausiai kas 4 tūkstančius kilometrų rekomenduojama keisti variklio alyvą, filtrus, žvakę ir reduktoriaus tepalus. Kas 4 - 5 tūkstančius kilometrų turėtų būti tikrinamas pavaros diržas bei kitos motorolerio dalys. Jei jas prireiktų keisti, tai kaina priklausys nuo variklio galingumo. Kuo galingesnis variklis, tuo brangesnės atsarginės dalys ir remontas. Tačiau didieji motoroleriai už savo mažesniuosius brolius gerokai patvaresni. Tad renkantis, kokį motorolerį pirkti, geriausiai pasitarti su specialistais. Bet kuriuo atveju idealų variantą išsirinkti bus nelengva, nes ne kiekvieno šių patogių ir manevringų dviračių agregatų gerbėjų skonis atitinka jų piniginių storį.