Pasak sektoriaus šaltinių, kitą savaitę didžiausia pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintoja Suomijos "Nokia" turėtų pristatyti tris naujus modelius, vienas iš kurių bus pirmasis atsilenkiantis šios bendrovės telefonas.
Šaltinių teigimu, "Nokia" mobiliojo interneto konferencijoje, kuri vyks Prancūzijos mieste Nicoje, pristatys atsidarančios kriauklės pavidalo 7200, fotografuojantį 6230 ir 6820 su klaviatūra. Pati Suomijos gamintoja pasirodžiusių pranešimų nekomentavo.
Iki šiol "Nokia" vengė ant telefonų palikti vietos ryšio operatorių prekybiniam ženklui, tačiau naujuosiuose modeliuose tokia vieta atsirado. Be to, vartotojai konkrečių operatorių paslaugomis galės naudotis specialiai šiam tikslui skirtais klavišais.
Kitos telefonų gamintojos, pavyzdžiui, "Motorola", jau anksčiau pradėjo leisti ant savo telefonų pateikti operatorių prekinius ženklus, todėl "Nokia" buvo spaudžiama pakeisti požiūrį arba rizikuoti prarasti klientus. Operatorių ženklų pateikimas ir specialūs klavišai padėjo Japonijos "Sharp" tapti svarbiausia telefonų gamintoja "Vodafone" paslaugai "Live!".
"Laisvesnis požiūris į operatorių prekinius ženklus turėtų padėti "Nokia" išlaikyti savo dalį (rinkoje), ir mes manome, kad dabar yra operatorių ženklais pažymėtų telefonų laikotarpis", - sakė "Nomura" Londono skyriaus analitikas Richardas Windsoras (Ričardas Vindzoras), kuriam pavyko gauti naujų "Nokia" modelių atvaizdus.
Europoje "Vodafone" paslauga "Live!", "T-Mobile" siūloma "T-zone" ar telefonai su "Orange" ženklu rodo, kad operatorės pageidauja jų tinklams pritaikytų modelių. Japonijoje ir Jungtinėse Valstijose ši tendencija įsitvirtino dar anksčiau.
Sektoriaus šaltinis, kuris tvirtino, kad "Nokia" naujus modelius pristatys kitą savaitę, sakė, kad atsilenkiančiu telefonu suomiai nori pirmą kartą reaguoti į tokių modelių populiarumą, ypač Azijos ir JAV rinkose.
Kitaip nei sidabro spalvos atsilenkiančiuose modeliuose, kuriuos siūlo Azijos gamintojai, dalį "Nokia" 7200 dengia iš pažiūros į rusvą audinį panašus paviršius. Vienas sektoriaus analitikas šį "Nokia" modelį pavadino "Louis Vuitton telefonu", turėdamas omenyje prabangių Prancūzijos krepšių prekinį ženklą.
Visi trys naujieji modeliai yra skirti GSM tinklams, kurie užtikrina mobiliojo ryšio paslaugas maždaug 70 proc. viso pasaulio vartotojų. Analitikų nuomone, tai gana netikėta, nes suomiams reikėjo atsilenkiančių telefonų norint konkuruoti CDMA technologiją naudojančiose Amerikos ir Azijos rinkose.
CDMA, kuri yra ne tokia populiari kaip GSM, rinkoje dominuoja Pietų Korėjos "Samsung Electronics", kuri pasaulinėje rinkoje teužima ketvirtą vietą. Korėjiečiai CDMA rinkai gamina iš esmės vien atsilenkiančius modelius.
"Nokia" vadovas Jorma Ollila (Jorma Olila) praėjusią savaitę pristatydamas trečiojo ketvirčio rezultatus sakė, kad gamintoja nėra fanatiškai užsispyrusi dėl savo "saldainio formos" modelių. "Pereisime prie platesnio formų asortimento, įskaitant kriauklės pavidalą", - teigė "Nokia" vadovas, iš esmės kalbėdamas apie CDMA rinką.
Visi trys naujieji telefonai prekyboje pasirodys kitų metų pradžioje - vėliau už kalėdinį ir kinų Naujųjų metų atostogų sezonus.
6230 ir 6820 bus pritaikyti EDGE technologijai, kuri pakeitė paketinį duomenų perdavimą (GPRS) ir GSM tinkluose suteikia daugiau galimybių sparčiau perduoti vaizdo įrašus bei paveikslėlius. EDGE technologijas pradės naudoti Jungtinių Valstijų ir Rytų Europos - sparčiausiai augančių "Nokia" rinkų - operatorės.
“Reuters”-ELTA