• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kas valandą keliuose sužeidžiamas žmogus

Šią savaitę kiek sumažėjus žmogžudysčių, galime pakalbėti apie nelaimes keliuose, nes juose žūsta dar daugiau žmonių, nei nužudoma girtuokliaujant, plėšiant ar aiškinantis santykius. Pernai per parą keliuose vidutiniškai žūdavo 2 žmonės, o kas valandą vienas buvo sužeidžiamas. Manote, šiemet kas nors pasikeitė?..

REKLAMA
REKLAMA

Metai nauji, bėdos tos pačios

Du žmonės žuvo, o 13 metų mergaitė buvo sužalota naktį iš penktadienio į šeštadienį Šalčininkų rajone nesuvaldytam automobiliui nuskriejus nuo kelio ir įsirėžus į gyvenamąjį namą. Per avariją iš karto žuvo 16 ir 21 metų keleiviai, o septyniolikmetis automobilio vairuotojas nenukentėjo. Pareigūnai teigia, kad jis vairavo neturėdamas tam teisės. Naktį kelias Vilnius - Lyda buvo slidus.

REKLAMA

Iš viso per savaitę žuvo 10 žmonių, 168 buvo sužeisti(tarp jų - kurių 42 nepilnamečiai). Daugiausia žuvo pėsčiųjų (jų amžiaus vidurkis - 47 metai), visi žuvusieji vyrai.

Pirmųjų šių metų dienų statistika rodo, kad avaringumo situacija Lietuvoje išlieka nepatenkinama, o sudrausminti eismo dalyvius kartais policija net neturi jokių priemonių. Skaudžios avarijos kartais įvyksta dėl girtų dviratininkų kaltės, tačiau nubausti ant dviračių sėdusių girtuoklių policija negali, nes Administracinių teisės pažeidimų kodekse nėra numatyta atsakomybė už tokį pažeidimą. Dviratininko girtumas yra tiktai sunkinanti aplinkybė, leidžianti pažeidėjui skirti didžiausią baudą.

REKLAMA
REKLAMA

Pavojų eismo dalyviams kelia ir vadeliotojai. Štai ketvirtadienio rytą automagistrale Vilnius - Kaunas važiavo arklio traukiamas vežimas. Policininkams sulaikius vadeliotoją, paaiškėjo, kad po automagistralę keverzojo Antanas Ž. (59 m.). Jis iš Ariogalos (Raseinių r.) buvo susiruošęs grįžti į Dovainonis (Kaišiadorių r.). Tai apie 80 kilometrų. Ilgos kelionės išvargintas arklys vos laikėsi ant kojų. Pareigūnai vadeliotojui surašė protokolą. Jam gali būti skirta iki 50 litų bauda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pareigūnai prašo skųsti

"Lapkritis, gruodis, sausis - didžiausia tragedija Lietuvos keliuose. Matomumas yra itin blogas, sniego nėra, o pėstieji atšvaitų nedėvi", - pėsčiųjų žūties priežastis vardijo Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Saulius Skvernelis.

REKLAMA

Pernai policija keliuose sulaikė daugiau nei 31 tūkstantį neblaivių vairuotojų, o leistiną greitį viršijo daugiau nei 91 tūkstantis vairuotojų. Padaugėjo vairuotojų, kurie greitį viršija daugiau nei 50 kilometrų per valandą.

Net trečdalis milijono Lietuvos gyventojų buvo pagauti kelyje besielgiantys ne pagal įstatymų reikalavimus - iš viso nuobaudų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus 2006 metai buvo skirta 391 tūkstančiui 537 eismo dalyviams. Daugiausiai pažeidimų padaro vairuotojai, vairuojantys automobilį mažiau nei 2 metus.

REKLAMA

Peržiūrėję tokią statistiką pareigūnai sako, kad šiemet dar daugiau dėmesio skirsiantys neblaivių vairuotojų gaudymui. Praėjusieji metai išsiskyrė ir tuo, kad daug avarijų padarė asmenys, kurie vairavo mašinas neturėdami tam teisės. Tokie sukėlė net 9 procentus visų avarijų.

"Tolerancija, švietimas irgi turi ribas. Reaguosime į kiekvieną pranešimą apie chuliganišką vairavimą, gautą telefonu ar internetu. Praneškite policijai - tikrai reaguosime. Chuliganiškas vairavimas turi baigtis", - ragina Lietuvos policijos Eismo priežiūros vadovas S.Skvernelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo duomenimis, jau yra vairuotojų, kuriems už įvairius Kelių eismo taisyklių pažeidimus skirta baudų už 30 tūkstančių litų. Tačiau šie pažeidėjai baudų nemoka ir važinėja toliau.

Įstatymai numato, kad jei pažeidėjas neturi jokio turto ir baudų išieškoti nėra iš ko, jis gali dirbti viešuosius darbus, tačiau tik tada, kai pats sutinka tai daryti. Kraštutinė priemonė - administracinis areštas. Už gautą 6 tūkstančių litų baudą areštinėje tektų sėdėti 30 parų.

REKLAMA

Seimo nariai nepalaiko policininkų

Policininkus nuliūdino Seimo jiems grąžintos tobulinti Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisos, kurios numato, kad už vairavimą neblaiviam, įkliuvus ne pirmą, kartą gali būti konfiskuotas automobilis, o už greičio viršijimą gyvenvietėje daugiau nei 50 kilometrų per valandą - atimamas vairuotojo pažymėjimas.

REKLAMA

Tokia praktika jau taikoma kitose Europos Sąjungos šalyse ir davė rezultatų. Sugriežtinus atsakomybę Latvijoje per 2 metus žuvusiųjų keliuose sumažėjo 40 procentų.

Seimo nariai jau koks pusmetis vienas už kitą kuo garsiau (matyt, kad juos išgirstų žurnalistai ir parodytų per televiziją) kalbėjo, kad reikia stabdyti "karą keliuose", reikia griežtinti įstatymus. Tačiau kai atėjo laikas priimti tuos sugriežtintus įstatymus, Seimo nariai pasielgė priešingai. Tik 28 įrodė, kad jų žodžiai nesiskiria nuo darbų, ir balsavo už ATPK pataisas. Kiti susilaikė, o Rimantas Bašys iš Darbo partijos ir Vida Marija Čigriejienė iš Tėvynės sąjungos netgi balsavo prieš. Pasirodo, Seimo narius tenkina tokia padėtis keliuose, nes, ko gero, jie patys pažeidinėjo taisykles ir bijo būti griežtai nubausti. Įstatymo pataisos grąžintos jas pateikusiai Vyriausybei tobulinti, tad visa procedūra nusikelia dar pusmečiui. O kiek per tą laiką įvyks avarijų?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų