• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kalti lakūnai. Varikliai - taip pat

Kanados saugių pervežimų komiteto ekspertai jau baigė tirti bendrovės "Air France" lėktuvo "Airbus A 340" avarijos priežastis. Priminsime, kad rugpjūčio 2 dieną lėktuvas, nusileidęs Toronto oro uoste, neišsilaikė ant nusileidimo tako ir nuslydęs į griovį užsidegė. Visi 309 lėktuvu skridę keleiviai ir įgulos nariai spėjo išsigelbėti, tik 27 dėl nedidelių traumų buvo paguldyti į ligoninę.

REKLAMA
REKLAMA

Tuoj po įvykio informuodami apie šią nelaimę rašėme, kad "Airbus A 340" yra vieni iš pačių patikimiausių lėktuvų visoje aviacijos istorijoje. Pirmasis šios markės lėktuvas į orą pakilo 1991 metais ir nė karto nė vienas laineris nebuvo papuolęs į avariją. Ekspertai nustatė, kad ir šį kartą lėktuvas buvo visiškai tvarkingas. Atsakomybė už avariją tenka lakūnams, kurie nesuvaldė lėktuvo šlapiame nusileidimo take.

REKLAMA

Praėjusią savaitę į katastrofą pateko dar vienas labai saugiu laikytas italų, prancūzų ir vokiečių gamybos lėktuvas ATR-72. Jis yra gaminamas jau 12 metų ir tik vieną kartą - 1994-aisiais - pateko į avariją JAV. Tada žuvo 68 žmonės.

Šį kartą Tuniso kompanijai priklausančiu lėktuvu iš Italijos miesto Bario į Džerbos salą Tunise skrido 34 keleiviai ir 5 įgulos nariai. Tik pakilus iš oro uosto lėktuvo pilotas pranešė į žemę, kad abu lėktuvo motorai netenka galingumo. Dispečeriai pasiūlė leistis Palerme, tačiau po 16 minučių lėktuvo vadas pranešė, kad iki oro uosto nenuskris ir bandys nusileisti jūroje. Leisdamiesi avariniu režimu lakūnai sugebėjo lėktuvą išlaikyti, tačiau susidūręs su vandeniu jis užsidegė ir skilo į tris dalis. Iš sudužusio lėktuvo pavyko išgelbėti 23 žmones. 11 iš jų paguldyti į ligoninę. Jų būklė sunki, bet ne beviltiška. Lėktuvo dalis, kurioje yra ir vadinamosios juodosios dėžės, nuskendo. Jūra šioje vietoje - iki 1,5 kilometro gylio, tad iškelti nuolaužas bus nelengva.

REKLAMA
REKLAMA

Prokurorai iš pradžių tyrė ir sabotažo versiją, tačiau ji nepasitvirtino. Manoma, kad katastrofos priežastimi tapo sugedę varikliai.

Trečiadienį ir Baltijos jūroje nuskendo keleivinis sraigtasparnis. Juo iš Talino į Helsinkį skrido 12 keleivių ir 2 įgulos nariai. Ryšys tarp įgulos ir dispečerio pradingo praėjus vos 3 minutėms nuo skrydžio pradžios. Buvo surasta avarijos vieta, jūros gylis toje vietoje siekia 60 metrų. Visi žmonės skridę sraigtasparniu žuvo. Amerikiečių gamybos sraigtasparniai tarp Talino ir Helsinkio skrenda kas valandą. Iki šiol jokių incidentų nebuvo įvykę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų