Liaupsės spaudoje už mokesčių mokėtojų pinigus - teisėtos. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) pirmadienį paskelbė, kad žemės ūkio ministrė Kazimira Prunskienė nepažeidė viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje reikalavimų, nes skelbdama teigiamą informaciją apie savo ir vadovaujamos ministerijos veiklą, ji "stiprino žmonių pasitikėjimą valstybės institucija bei pačia valstybe".
LVAT sprendimas yra galutinis ir neskundžiamas, todėl bylą prieš Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją (VTEK) laimėjusi K. Prunskienė turės puikią galimybę pasipuikuoti prieš rinkėjus.
K. Prunskienę VTEK buvo pripažinusi pažeidus įstatymą, kai Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) regioninėje žiniasklaidoje skelbė politinės reklamos ar ministrės savireklamos požymių turinčius straipsnius, apmokamus valstybės biudžeto lėšomis. Ministrė neigė, kad už valstybės lėšas siekė asmeninės neturtinės naudos - esą publikacijose buvo skelbiama informacija ne apie jos asmeninius laimėjimus, o apie ŽŪM veiklą bei ataskaitos apie struktūrinių fondų teikiamą paramą kaimo plėtrai.
Nors prie daugelio publikacijų buvo išspausdintos besišypsančios K. Prunskienės nuotraukos, ministerijos klerkai neigė, kad už jas buvo sumokėti pinigai.
LVAT teisėjų kolegijos nuomone, pateikiant teigiamą informaciją apie ŽŪM veiklą buvo laikomasi Visuomenės informavimo įstatyme numatytų visuomenės informavimo principų.
"Negali būti ribojama ministro, kaip politiko teisė skelbti teigiamą informaciją apie savo ir vadovaujamos institucijos veiklą, nes tai stiprina žmonių pasitikėjimą valstybės institucija bei pačia valstybe. Teigiami ministro veiklos rezultatai negali būti vertinami vien tik kaip siekis gerinti politinį įvaizdį", - neskundžiamame sprendime LVAT įteisino politikų reklamą už mokesčių mokėtojų pinigus.
"Mes siekiame išsaugoti milijonus mokesčių mokėtojų pinigų, kurie gali būti mokami nepagrįstai, - teisme yra sakęs VTEK atstovaujantis Rytis Juozapavičius. - Ar kas nors prašo K. Prunskienės įvertinti politinius oponentus, jeigu mes vartojame bendruomenės pinigus, turime žinoti, ką aiškiai skelbiame. Daug ministrės pasisakymų yra beprasmiai - ji vertina žemės ūkio politikos efektyvumą arba tvirtina, kad Sartų varžybos turi vykti ant Sartų ežero bei kad šios varžybos turi teikti malonumą sportininkams. Tačiau, ar to jos kas nors klausė ir ar tai svarbu žmonėms?".
Bendrovės "TNS Gallup" tyrimas parodė, kad pernai spaudos sektoriuje didžiausius reklamos plotus užėmė prekybos tinklas "Maxima LT" - 1,5 proc. ir Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) - 1,3 proc.