• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Geriausia apsauga - slapukas

Mantas LIDEIKIS

Pastaruoju metu šalies komisariatų policijos pareigūnai, tiriantys automobilių vagystes, džiaugiasi: nusikaltimų, kai žmonės netenka savo keturračių draugų, gana ženkliai mažėja, daugėja išaiškintų vagysčių. Tačiau visiškai atsikratyti pasikėsinimų į ratuotąjį gyventojų turtą, aišku, nepavyksta.

REKLAMA
REKLAMA

Šiaulių kriminalinės policijos pareigūnams šiemet per 7 šių metų mėnesius teko ieškoti 58 pavogtų transporto priemonių, 33 iš jų rastos. Pernai per tą patį laikotarpį šiauliečiai gaudė 145 mašinvagius, rado ir atėmė iš jų 60 automobilių.

REKLAMA

Klaipėdos mašinų vagysčių tyrėjai šiemet jau yra sulaukę 100 pranešimų apie nuvarytus automobilius, 20 iš jų pavyko surasti. Pernai per tą patį laikotarpį uostamiesčio pareigūnai ieškojo 178 dingusių mašinų. Tačiau surasta buvo labai mažai. Klaipėdos Vyriausiojo policijos komisariato atstovas Albinas Strumyla neslėpė, jog pernykštė padėtis Klaipėdos mieste buvo pati blogiausia visoje šalyje. Anot jo, iš darbo išėjus keliems patyrusiems mašinų vagysčių tyrėjams, nebebuvo kas organizuoja darbą. Atėjusiems naujiems žmonėms reikėjo laiko įgyti patirties. Šiuo metu padėtis jau nėra tokia prasta, mašinų vagių išaiškinamumas vis didėja.

REKLAMA
REKLAMA

Panaši situacija ir kituose šalies miestuose. Anot pareigūnų, vagiami apynaujai automobiliai. Dažniausiai vagių taikiniu tampa 10 metų ir kiek senesni automobiliai. Tolimesnis jų likimas įvairus - iškeliauja svetur, būna išardomi detalėms arba - neretas atvejis - pasiūloma šeimininkams išsipirkti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pareigūnai sako, kad dažniausiai automobiliai pagrobiami viešose vietose - iš aikštelių prie įstaigų, nuo parduotuvių, iš daugiabučių namų kiemų. Rečiau išvaromi tiesiog iš privačių namų kiemų ar saugojimo aikštelių. Pasitaiko, kad nuvaromos naujos ir brangios mašinos, kuriose įrengtos tobuliausios apsaugos priemonės.

REKLAMA

Beje, mašinų vagystes tiriančių policininkų patirtis liudija, kad net ir tobuliausia apsaugos priemonė nesugeba apsaugoti automobilio nuo jį panorusio nuvaryti vagišiaus. Pastarieji ne tik įžūlūs, bet ir puikiai išstudijavę naujausias apsaugos priemones.

Kelis paskutinius metus sostinėje veikė itin kvalifikuotų, naujus ir brangius automobilius nuvarinėjusių vagių gauja. Kai jie buvo sučiupti, pareigūnai nustebo, kokias technines ir operatyvines priemones sugebėjo įvaldyti nusikaltėliai, numatę pasisavinti prabangias ir, kaip teigiama, itin gerai apsaugotas mašinas.

REKLAMA

Per keletą savo veiklos metų gauja sugebėjo pavogti ir išgabenti iš šalies kelias dešimtis prabangių "Audi", "BMW", "Mercedes - Benz", "Toyota" markės lengvųjų automobilių ir visureigių. Labiausiai vagiamų mašinų sąrašo viršuje kol kas ir išlieka minėtųjų markių mašinos.

Policija, nors išaiškino ir sulaikė šią vagių grupę, tačiau nesugebėjo įrodyti visų padarytų nusikaltimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrimo metu pavyko atskleisti, jog nusikaltėliai naudojosi aukščiausios kokybės visrakčiais, palydovinio, GPS ryšio slopintuvais, specialia įranga perprogramuoti automobilių imobilaizeriams, signalizacijos kodų skenavimo įrengimais. Dalis iš tos įrangos vertinama daugiau 10 000 litų.

Automobilius vagys dažniausiai ištempdavo iš kiemų specialiai tam pritaikytu galingu visureigiu ir nubuksyruodavo juos į saugią iš anksto numatytą vietą, kur atitinkamai "apdorodavo". Paskui pagrobta mašina labai greitai būdavo išgabenama į užsienį - dažniausiai Rusiją.

REKLAMA

Autovagišiai būdavo itin atsargūs. Vogdami mašinas jie mulkino pareigūnus, klausydamiesi jų pokalbių per tarnybinį radijo ryšį.

Specialistai teigia, jog gamyklinės automobilių sistemos yra pakankamai aukšto techninio lygio, tačiau svarbiausias jų trūkumas tas, kad tos sistemos lengvai nuspėjamos. Serijiniu būdu gaminamiems automobiliams jos montuojamos tose pačiose vietose ir veikia tais pačiais principais.

REKLAMA

Prabangiais BMW markės automobiliais prekiaujančios įmonės vadovas Vidas Maneikis iš Vilniaus sako, jog savo klientus jis visada įspėja, nes, tiksliai nustačius, kurioje vietoje montuojamas tokio automobilio imobilizatoriaus valdymo blokas, vėliau jį galima neutralizuoti.

Todėl sakoma, jog saugūs naujausios modelio automobiliai būna maždaug pirmus 2 metus. Paskui jų saugos sistemos jau būna "nulaužiamos", vagys išsinagrinėja visas galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Policijos pareigūnai vos ne visi kaip vienas įsitikinę, jog efektyviausios apsaugos sistemos yra slapukai ir automobilių atskirų dalių ženklinimas specialiomis priemonėmis. Slapukais apsaugoti automobiliai verčia vagis ilgiau vargti su jų užvedimu, o ženklinimas - sunkiai pašalinamas ir lengvai pastebimas.

REKLAMA

Beje, pastebima, jog gana dažnai pasitaiko ne automobilių vagysčių, o jų užgrobimų. Mat norintis užvaldyti brangią mašiną ir nesugebantis įveikti jos apsaugos vagis, tampa plėšiku ir užpuola savininkus tuo metu, kai jie būna prie automobilio.

Beje, laisvesnes rankas autovagims palieka ir dabartiniai įstatymai. Baudžiamasis kodeksas automobilio vagystės nelaiko sunkiu nusikaltimu ir už tai galima sulaukti tik pagrasinimo pirštu, jei automobilio vertė neviršija 31 250 litų. Todėl daugelis pavagiamų mašinų būtent tokios ir yra.

Vagiamų automobilių statistikos duomenimis, beveik 90 procentų visų nuvaromų automobilių yra kaip tik žemiau "sunkaus nusikaltimo" ribos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų