JAV informacinių technologijų milžinė "Dell" tikisi savo sėkmę gaminant asmeninius kompiuterius pakartoti spausdintuvų ir skenerių rinkose.
Didžiausia pasaulyje asmeninių kompiuterių gamintoja balandį Jungtinėse Valstijose, o rugsėjį - ir Didžiojoje Britanijoje pristatė naujuosius spausdintuvus ir skenerius. "Dell" prezidentas Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regionams Paulas Bellas (Polas Belas) minėjo, kad antrąjį 2004 metų pusmetį naujieji gaminiai turėtų pasiekti Afriką.
"Tai mums labai nauja, o JAV rinkoje paklausa buvo didesnė nei tikėjomės ir viršijo pasiūlą", - sakė P. Bellas.
"Dell" teigia, kad net 80 proc. besinaudojančiųjų jos kompiuteriais ir įsigytų tos pačios gamintojos spausdintuvus, jei jie būtų pasiūlyti palankiomis sąlygomis. Toks pareiškimas turėtų kelti nerimą tradicinėms spausdintuvų gamintojoms, pavyzdžiui, "Hewlett Packard". Tačiau kitos sektoriaus bendrovės sugebėjo pasinaudoti naująja "Dell" strategija. Pavyzdžiui, "Lexmark" tiekia pirmosios kartos "Dell" dalis.
Viena iš "Dell" pasiūlytų naujovių yra programinis sprendimas, susiejantis duomenis apie rašalo atsargas su bendrovės tinklalapiu, kuriame galima užsisakyti naują kapsulę.
"Dell" verslo modelis yra pagrįstas tiekimu jau turimiems klientams - tokiu būdu sutaupoma laiko ir lėšų, kurių pareikalautų netiesioginis platinimas. "Žmonės ieško "Dell" pigesnių gaminių ir prašo mūsų tiekti spausdintuvus, nes žino mokantys per daug (už kitų gamintojų spausdintuvus)", - aiškino P. Bellas. - Niekada nebuvo taip, kad "Dell" nepasiūlytų naujų produktų. Vienos iš įdomiausių plėtros sričių yra programinė įranga ir papildomi prietaisai - projektoriai, spausdintuvai bei skeneriai".
"Dell" nemano, kad artimiausiais metais spausdintuvai taptų itin svarbia jos veiklos dalimi. Vis dėlto plėtra į naujas rinkas yra susijusi su gamintojos siekiu per kelerius metus padvigubinti savo metinius pardavimus nuo 35 mlrd. iki 60 mlrd. JAV dolerių.
Spausdintuvų rinkos senbuvės kritikuoja "Dell", kad ši į nusistovėjusią rinką veržiasi su pigiais gaminiais ir nepakankamai investuoja į tyrimus bei taikomąją veiklą.
P. Belas aiškina, kad taip kalba bendrovės, daug lėšų skiriančios savoms technologijoms ir ne taip aktyviai siekiančios bendrų standartų, kurie leistų vartotojams suderinti skirtingų gamintojų įrangą. "Šiandien žmonių nepasitenkinimą informacinėmis technologijomis kelia aiškinimasis, kaip priversti veikti savo brangią įrangą, kuri tam nepritaikyta, - sakė "Dell" vadybininkas. - Jei mes sugebėtume sukurti labai nedidelių sąnaudų infrastruktūrą, vartotojams galėtų būti naudingos visos naujovės".
ELTA