Vokietijos prabangių automobilių gamintoja BMW išlaiko tvirtą poziciją dėl 2004 metų pardavimų ir pelno perspektyvų, nepaisant nuvertėjusio dolerio ir prastos metų pradžios Jungtinėse Valstijose, taip pareiškė bendrovės generalinis direktorius Helmutas Panke (Helmutas Pankė).
Sausio mėnesį BMW pardavimai Jungtinėse Valstijose sumenko 22 proc., tačiau, H. Panke teigimu, 2003 metų pabaiga buvo stipri.
"Šiais metais Jungtinėse Valstijose mes vėl pasieksime pardavimų rekordą, taigi sausio mėnuo, žinoma, nėra rodiklis. Mes vis tiek esame labai optimistiškai nusiteikę ne tik dėl JAV, bet ir dėl visų šių metų pardavimų", - agentūrai "Reuters" sakė H. Panke.
BMW paskelbs savo rezultatus kovo 11 dieną. Jos vadovas pakartojo ankstesnes 3,3 mlrd. eurų pelno prognozes 2003 metams. Toks pat pelnas buvo gautas ir 2002 metais.
H. Panke taip pat pakartojo savo prognozes, esą BMW 2004 metais pasieks rekordinį pardavimų lygį. Juos lems augantis modelių skaičius, kuris suteiks gerą pagrindą sėkmingam pelningumui.
Kalbėdamas konferencijoje prieš Didžiojo septyneto valstybių finansų ministrų ir centrinių bankų vadovų susitikimą Floridoje, H. Panke pareiškė, jog nuvertėjęs doleris mažiau pakenkė BMW nei kitoms automobilių gamintojoms.
BMW gamybos apimtys Jungtinėse Valstijose išaugo daugiau nei keturis kartus nuo gamybos pradžios Spartanburge, Pietų Karolinoje, maždaug prieš dešimtmetį.
"Dėl 2004 metų mes esame pakankamai atsipalaidavę", - teigė H. Panke, turėdamas omenyje susilpnėjusio JAV dolerio įtaką. Dėl jo kritimo sumažėja užsienio pardavimų vertė.
H. Panke lankėsi Singapūre, kur jis aptarė BMW 2004 metų perspektyvas. Jis prognozuoja ir tolesnį dviženklį augimą Azijoje.
2003 metais Azijoje bendrovė pardavė 92 tūkst. 934 automobilių, o tai yra 18,5 proc. daugiau nei prieš metus. Praėjusiais metais BMW pasauliniai pardavimai sudarė 1,1 mln. vienetų, iš jų 8,4 proc. - Azijoje. Į juos įeina prekiniai ženklai "Mini" ir "Rolls-Royce", BMW markės automobiliai.
Pasak kompanijos vadovo, BMW nori iki 2008 metų Azijoje pasiekti 150 tūkst. automobilių pardavimų lygį. Tai sudarytų 10-15 proc. įmonės pasaulinių pardavimų. Kol kas jai gerai sekasi.
"Mes sieksime įgyvendinti tikslą pakelti Azijos pardavimus iki aukšto tradicinių prekybos ramsčių - Vokietijos, Vakarų Europos ir Jungtinių Valstijų - lygio", - teigė H. Panke.
Tačiau automobilių gamintoja šiuo metu neplanuoja atidaryti naujų gamyklų Azijoje. Sprendimas dėl projektavimo centro įkūrimo Singapūre vis dar yra nepriimtas, pridūrė jis.
“Reuters”-ELTA