Ramutė PEČELIŪNIENĖ
Du vyrai žuvo vietoje, trečiasis mirė vežamas į ligoninę, dar trys žmonės buvo sunkiai sužaloti - tokie liūdni trečiadienio rytą automagistralės Klaipėda - Vilnius 205-ajame kilometre, ties Giraitės kaimu, įvykusios autokatastrofos rezultatai. Skaudžiausia tai, jog per avariją nukentėjo nelaimės dieną ramiai savo darbą dirbę UAB "Kauno tiltai" darbuotojai. Į juos įsirėžė UAB Klaipėdos autobusų parkui priklausęs maršrutinis keleivinis autobusas "Neoplan", kurį vairavo klaipėdiškis Juozas Tereikis (60 m.).
Trijų žmonių mirtis
Buvo maždaug devinta valanda ryto. Automagistralės kelio ruože, visai prie pat Kauno ribą žyminčio ženklo, dirbo keturi UAB "Kauno tiltai" darbuotojai. Šie vyrai, tikrindami asfalto storį, gręžė ruošiamo remontuoti kelio dangą. Kelio ruožą, kuriame vyko tyrinėjimai, darbuotojai buvo atitinkamai pažymėję - priešais darbų pradžią nuo Klaipėdos pusės buvo pastatytas nedidelis krovininis kelininkų automobilis "Mercedes-Benz 709" su prie jo pritvirtintu blyksinčiu kelio ženklu, nukreipiančiu transporto priemonių srautą į kitą kelio juostą, kiek tolėliau - tai pačiai bendrovei priklausęs "Volkswagen Caddy". Šiuose automobiliuose kelių tyrinėtojai laikė visą reikalingą labai brangią laboratorinę įrangą. Staiga iš Klaipėdos į sostinę važiavęs keleivinis autobusas trenkėsi į mersedesą ir stūmė maždaug 150 metrų (visas šis ruožas iškart buvo nusėtas įvairių daiktų ir automobilių detalių liekanomis), o pakeliui į priešpriešines eismo juostas skiriančią žaliąją veją nubloškė ir folksvageną. Tarp minėtų automobilių dirbęs "Kauno tiltų" bendrovės laborantas Edmundas Žigutis (35 m.) bei autobuso vairuotojas Juozas Tereikis mirė vietoje. Pastarojo kūną iš sumaitotos "Neoplano" priekinės dalies teko traukti gelbėtojams. Itin stiprius sužalojimus patyrusio "Kauno tiltų" praktikanto, Kauno aukštesniosios technikos mokyklos moksleivio Arvydo Taurozos (26 m.) širdis sustojo vaikiną vežant į ligoninę. Per autoavariją buvo sunkiai sužeisti dar du "Kauno tiltų" darbininkai bei antrasis keleivinio autobuso vairuotojas, tuo metu miegojęs po vairuotojo sėdyne įrengtame gulte. Visi vyrai tuoj pat buvo išgabenti į Kauno medicinos universiteto klinikas. Kauniečio Dovydo Zoblacko sveikatos būklė itin sunku. Lengvesnius sužalojimus patyrė "Kauno tiltų" operatorius Eduardas Čebotaris (36 m.). Žuvusio vairuotojo porininkui klaipėdiečiui Vytautui Šveikiui (41 m.) sulaužytas krūtinkaulis. Per avariją autobusu važiavo apie dešimt keleivių, tačiau nė vienas iš jų nenukentėjo.
Žmonės nebuvo abejingi
Kraupų susidūrimą savo akimis mačiusi vilnietė medikė Oksana Valinčienė pasakojo, jog tą rytą iš Vilniaus važiavo į savo gimtinę - Šilutę. Pravažiavusi Kauną ir pasukusi Klaipėdos link, priekyje pamatė atvažiuojantį autobusą. Priešais įspėjamuosius ženklus jis bandė persirikiuoti į antrąją kelio juostą, tačiau, matyt, pamatęs kliūtį, ėmė keisti kryptį, tačiau tuoj pat trenkėsi į kelių tyrinėtojų mersedesą. Pasigirdo didžiulis trenksmas, nuo susidūrusių mašinų pakilo didžiulis dūmų kamuolys, pasirodė ugnis. Kraupios nelaimės akimirką moters akyse kelis metrus į viršų išmestas vyriškis (vienas iš kelio dangą tyrinėjusių darbuotojų) žnegtelėjo ant asfalto. Smūgis buvo nepaprastai stiprus. O. Valinčienė sustabdė savo automobilį ir puolė prie nukentėjusiojo. Ji matė, jog vyriškis sunkiai sužalotas (ypač nukentėjo galva), tačiau buvo dar gyvas, dejavo. Moteris dar užčiuopė sužeistojo pulsą. Būdama medikė ji greitai įvertino nukentėjusiojo būklę ir suprato, jog kiekviena akimirka brangi, todėl netrukus atvykusiai medikų brigadai puolė aiškinti, kad šiam nelaimingajam reikia padėti pirmiausia. Pasakodama apie tai, kas įvyko, Oksana pastebimai jaudinosi, skaudžiai išgyveno dėl žmones ištikusios nelaimės. Sakydama, jog pasaulyje būna stebuklų, moteris išreiškė viltį, jog jos akyse sužalotas žmogus galbūt išgyvens. Deja, šis jaunas antrą vasarą pas kelininkus praktiką atlikęs vaikinais mirė pakeliui į ligoninę. Beje, tiek O. Valinčienė, tiek kitas avarijos liudininkas, vilnietis Raimondas Petravičius, negalėjo pateisinti įvykio vietoje stovėjusių dviejų jaunų žmonių, vilkėjusių policininko uniformomis, abejingumo. Jie tikino prašę, kad pareigūnai iškart imtųsi reguliuoti eismą, uždarytų kelią (tuo metu pravažiuojantys automobiliai vos nekliudė ant asfalto gulinčio sužeistojo), tačiau šie atsakė, jog jie yra ne vietiniai ir nieko negalį daryti. Vilniečiai pasibaisėjo tuo, ką išgirdo. Jų manymu, pareigūnas, atsidūręs bet kurioje vietoje, bet kokioje situacijoje, turėtų imtis iniciatyvos ir vykdyti savo pareigas. Juolab jog tokiomis akimirkomis pareigūnų veiksmai itin svarbūs.
Visai kitaip tomis akimirkomis elgėsi pro šalį važiavę žmonės. Jie puolė patys reguliuoti eismą, gesinti pradėjusias degti autobuso padangas, padėjo ištraukti sužeistuosius, laužtuvais išlaužė autobuso bagažo skyrių, ištraukė kelioninius krepšius. Viena jauna mergina (autobuso keleivė) baisiai skubėjo - ji tikino turinti išskristi ir nespėsianti į oro uostą. Beje, avarijos vieton greičiau už policiją atskubėjo Kauno priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos gelbėtojai. Jie sakė gavę pranešimą viena minutė po devintos.
Neteko geriausių darbuotojų
Nelaimės sukrėstas "Kauno tiltų" generalinis direktorius A. Karkauskas sakė negalįs suvokti, kaip reikės kraupią žinią pranešti žuvusio darbuotojo, dviejų mažamečių vaikų tėvo, žmonai. Jis patikino, jog visi tą dieną nukentėję kelininkai - tiesiog auksiniai žmonės. Jie dirbdavo neskaičiuodami nei dienų, nei valandų, buvo labai geri šios srities specialistai. Beje, du iš jų (studentas praktikantas) tą dieną buvo atvežti iš kito objekto - kad būtų kuo greičiau atlikti tyrinėjimo darbai. Šie žmonės dirbo su naujausia nepaprastai brangiai kainuojančia technika, kuri per avariją buvo visiškai sudaužyta, sugadinta.
- Viską galima nupirkti, tačiau žuvusiųjų jau nebeprikelsi, - susikrimtęs kalbėjo "Kauno tiltų" vadovas.
Tiriamos nelaimės priežastys
Šią kraupią avariją tiria Tardymo skyrius prie Kauno rajono PK. Kol kas nelaimės priežastys nėra aiškios, tačiau tiriamos įvairios versijos. Gali būti, jog autobuso vairuotojas nepastebėjo kelio ženklų, gal jį apakino saulė arba jis užmigo, o gal vyriškiui sušlubavo sveikata. Klaipėdos autobusų parko vadovai patikino, jog šis autobusas techniškai buvo tvarkingas, o jį vairavęs Juozas Tereikis - labai patyręs, turėjo didelį darbo stažą.
Praėjus maždaug penkioms valandoms vos už kelių kilometrų nuo šios nelaimės vietos, netoli Sausinės gyvenvietės, įvyko dar viena avarija. Važiuodamas paskui į maršrutinį Kauno UAB "Girobusas" autobusą "Ikarus" atsitrenkė Klaipėdos UAB "Pajūrio dvaras" priklausantis vilkikas Volvo", vežęs dažų bei lakų krovinį. Per susidūrimą "Ikarus" nuvažiavo toli į pievas. Keli autobuso keleiviai buvo sužaloti. Vienas iš jų patyrė kaukolės lūžį. Kaip ir pirmosios avarijos atveju, taip ir čia buvo gerokai apgadintos (iš viso net penkios) transporto priemonės.