• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ukrainoje 1995 metais įkurta bendrovė “GSC Game World” pelno vis didesnį pripažinimą. Debiutinis jos kūrinys - istorinis-strateginis žaidimas realiuoju laiku “Cossacks: European Wars” - sulaukė aukščiausių įvertinimų visame pasaulyje. Sėkmė paskatino “GSC Game World” tęsti darbus - taip atsirado “American Conquest”.

REKLAMA
REKLAMA

Naujasis žaidimas, oficialiai pristatytas tik šių metų vasario pradžioje, iš tiesų labai panašus į “Cossacks”, juolab kad kūrėjai naudojo tą patį varikliuką. Tačiau naujasis žaidimas tiesiog perpildytas naujovių. Ilgiau pažaidę “American Conquest”, tuo įsitikinsite ir patys.

REKLAMA

Istoriniai faktai - žaidimo “pamušalas”

Kūrėjai pamėgino sugretinti pasaulio istoriją ir realius įvykius su iliuzine galimybe keisti istorinių įvykių eigą. Žaidėjui tapus generolu, istorija gali apvirsti aukštyn kojomis. Žaidime tarsi mėginama atsakyti į istorikus nuolat kamuojantį klausimą - “kas būtų, jeigu būtų?” Jau pats žaidimo pavadinimas “American Conquest” (“Amerikos užkariavimas”) išduoda, kad apžvelgiama Amerikos, o dar konkrečiau - Šiaurės Amerikos žemyno istorija nuo XV amžiaus pabaigos iki JAV nepriklausomybės paskelbimo XVIII amžiuje. Prieš kiekvieną misiją žaidėjai supažindinami su to laikmečio istorijos fragmentu. Pasakojimas nebūtinai susijęs su užduotimi, kurią teks atlikti, greičiau jau panašus į istorijos pamoką. Tačiau trumpi istoriniai intarpai nepaprastai informatyvūs ir tiesiog įtraukia žaidėjus į realius to meto įvykius.

REKLAMA
REKLAMA

Skirtingose barikadų pusėse

Žaidėjai, mėgstantys rungtis su kompiuteriu valdomu priešininku, susižavės skirtingų kampanijų gausa - pradedant Kolumbo žygiu į Indiją, kuris netikėtai baigiasi pasiekus dabartinės Šiaurės Amerikos krantus, ir baigiant mūšiais dėl JAV nepriklausomybės. Ypač intriguoja tai, kad daugelyje kampanijų žaidėjai galės kautis ir vienoje, ir kitoje barikadų pusėje - nuo to priklausys menamo pasaulio istorija.Strategai turės atskleisti visą savo išmonę ir įprastose misijose “įkurk karinę stovyklą ir sunaikink priešą” ar “panaudok ribotą kariškių kiekį norimam tikslui pasiekti”, ir išradinguose scenarijuose, kur, pavyzdžiui, kariškiams teks surinkti tam tikrą kiekį aukso, tačiau jie nelies prakaito aukso kasyklose - šioje misijoje teks gudriai apiplėšti priešo lobyną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiekybė kartais lenkia kokybę

Žaidimo negalima vadinti realistišku, jei kiekvienos kovojančios pusės stipriosios ir silpnosios savybės būtų vienodos. Žaidime “American Conquest” kiekvienos šalies kareiviai skirtingi, ypač lengva atskirti puikiai apginkluotus europiečius nuo Amerikos čiabuvių indėnų. Bet žaidimas nebūtų toks įdomus, jei vienų persvara būtų begėdiškai akivaizdi, ir muškietomis apsiginklavę europiečiai šluote šluotų beginklius indėnus. Kad to išvengtų, išradingi “GSC Game World” specialistai kokybę pakeitė kiekybe. Suprantama, šaunamuoju ginklu ir metaliniais šarvais aprūpintas karys daug pranašesnis nei medine ietimi ir lanku apsiginklavęs indėnas, tačiau kol europiečiai prieš mūšį sunkiais šarvais apvelka vieną karį, indėnų stovyklose spėja apsiginkluoti net trys genties kovotojai. Be to, ir darbininkai, įpratę, kad juos nuolat saugo šarvuoti riteriai, neskuba vykdyti generolo įsakymo atakuoti priešą, o indėnai, įpratę kovoti su atšiauria gamta ir svetimšaliais, be vargo susiburs ir gins savo žemes.

REKLAMA

Svarbiausia - kovos dvasia

Kaip tikrame gyvenime, žaidime svarbu ne tik nepriekaištingas strateginis mąstymas, bet ir gebėjimas nuolat palaikyti karių kovinę dvasią ir nepašlijusią moralę. Tam pasitelkta keletas papildomų karių, kurie neina į ataką, tačiau suburia karius grodami nuotaikingus karo maršus. Susvyravus pasitikėjimui generolo veiksmais, kariai nedelsdami paliks rikiuotę, kad spėtų pasprukti nuo priešo. Dezertyrus tikriausiai nukaus indėnų paleistos strėlės ar priešo muškietų šoviniai, o likusius gyvus po vieną išžudys gerai organizuoti priešo padaliniai arba pribaigs laukiniai žvėrys. Jie žaidime ypač stiprūs ir plėšrūs - vienas bizonas gali sutrypti tris sunkiai judančius šarvuotus pėstininkus, ką jau kalbėti apie beginklius darbininkus.

REKLAMA

Istorinis žaidimas realiuoju laiku

Tai žaidimas, pritaikytas norintiems mėgautis gausybe vienam žaidėjui pritaikytų scenarijų - kam patinka didingi tikroviškai atrodantys pastatai, o šalia jų - miniatiūriniai kareiviai. Jis skirtas žaidėjams, kurie yra sveiko proto realistai, bet vis tiek svajoja pakeisti pasaulio istoriją. Net ir techninio tobulumo siekiantys turės kuo pasimėgauti - galingas grafinis varikliukas ir puiki garso efektų sistema sukuria nepakartojamą atmosferą. Žaidėjas pasijunta lyg išties stovėtų mūšio lauke, laikydamas vėliavą ir įsakinėdamas kariams pulti ar trauktis. Taigi produktas skirtas tikriesiems “Cossacks” gerbėjams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Minimalūs reikalavimai:500 MHz procesorius; 64 MB RAM; 16 MB vaizdo spartintuvas, suderinamas su “DirectX 8.1”; garso plokštė, suderinama su “DirectX”; bent 8x CD-ROM įrenginys; 1,3 GB laisvos vietos kietajame diske; “Windows 98/ME/2000/XP” OS.

Leidėjas: “Electronic Arts” (www.ea.com)Žaidimo svetainė: www.simcity4.com

“Naujoji komunikacija”, Nr. 3

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų